Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lily Cullen » 15.

Lily Cullen

18 mei 2009 - 17:49

922

0

211



15.

joww x]

‘Mama, Renesmee weer slapen!’ zegt Renesmee. ‘Ben je moe meisje?’ vraag ik terwijl ik me los wring uit Edward zijn armen. ‘Ja!’ antwoord ze. Ik stop haar weer in en Edward en ik lopen zachtjes weer de ruimte uit. ‘Sorry dat we je voor niks hierheen hebben gehaald!’ zeg ik tegen Carlisle. ‘Het maakt niet uit hoor!’ antwoord hij met een glimlach. ‘Lily, Edward, is alles goed met Renesmee?’ vraagt Alice bezorgd. Ik knik. Ze zucht van verlichting, ook Rohdé zucht. Ik glimlach blij. ‘Zullen wij nog even naar buiten gaan?’ denkt Edward, vragend. ‘Ja, en nu moet ik even goed jagen!’ antwoord ik denkend, want net heb ik niet echt kunnen jagen. ‘Wij gaan even naar buiten!’ zegt Edward. Ik knik en Edward en ik lopen naar buiten. ‘Ik hou van je!’ fluister ik als we naar buiten stappen. ‘Ik ook van jou!’ antwoord Edward met een glimlach. We lopen een stukje het bos in. Als ik wil beginnen met jagen houd Edward mij tegen. ‘Wacht even!’ zegt hij zacht met een lieve glimlach. Ik kijk hem aan en hij haalt iets uit zijn zak; een doosje. Voordat ik doorheb wat hij wil gaan doen zit hij al op zijn knieën. Hij pakt mijn hand vast en doet het doosje met zijn andere hand los; een ring. ‘Lieverd, ik wil je vragen om je hand en of je voor eeuwig en altijd bij mij wil blijven?’ zegt hij. Ik zak ook op mijn knieën en hij kijkt me met een schuin hoofd aan. ‘Ja ik wil!’ fluister ik. Edward doet de ring om mijn vinger en ik zoen hem. Dan begint het te regenen. Ik breek onze zoen langzaam af en kijk omhoog. ‘Het regent.’ zeg ik fronsend. ‘Ja inderdaad!’ lacht Edward. ‘Maar we moeten nog jagen! Ik heb dorst!’ zeg ik zeurend. ‘Ja, kom dan!’ zegt Edward terwijl hij opstaat, mijn hand pakt en mij ook omhoog trekt. We rennen het bos in. Zo gauw we klaar zijn met jagen rennen we terug naar huis. ‘Gefeliciteerd!’ roept Alice als we binnen komen. Carlisle, Rohdé en Anne kijken Edward, Alice en mij raar aan. Alice rent op ons af en omhelst mij. ‘Alice, rustig!’ lach ik. Dan ziet Rohdé de ring om mijn vinger. ‘Lily!’ roept ze. Alice laat mij los en Edward pakt mijn hand. ‘Zeg jij het maar!’ denk ik. ‘Lily en ik gaan trouwen!’ zegt Edward vrolijk. Carlisle loopt op ons af. ‘Gefeliciteerd!’ zegt hij terwijl hij onze handen schud. Rohdé loopt ook naar ons toe en geeft ons ook een hand en ook Anne feliciteert ons. ‘Mama, waarom roepen jullie zo hard?’ vraagt Renesmee slaperig terwijl ze de deur los doet. ‘Kom eens bij papa en mama!’ zeg ik tegen haar. Renesmee komt naar ons toelopen, duidelijk geen zin. Ik til haar op. ‘Papa en mama gaan trouwen!’ zegt Edward. ‘Wat is trouwen?’ vraagt Renesmee. ‘Trouwen is dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden bent en altijd samen blijft!’ zeg ik tegen haar. ‘Oké, leuk!’ zegt Renesmee vrolijk; ‘Feestje?’ Ik knik. ‘Wanneer?’ vraagt Carlisle. ‘We hebben nog geen datum geprikt!’ zegt Edward. ‘Gaan wij nu mee naar waar de rest van je familie zit? Of blijven wij hier?’ vraag ik denkend aan Edward. ‘We gaan mee! We moeten toch een jurk voor je hebben!’ denkt hij. ‘Is het goed dat wij mee gaan?’ vraagt Edward aan Carlisle. ‘Natuurlijk. Nu meteen?’ antwoord Carlisle. Edward knikt. ‘Renesmee, kom, aankleden en spullen pakken!’ zeg ik tegen haar terwijl ik naar de deur loop. Ik zet haar op bed en trek haar kleertjes aan. Daarna pakken we samen haar tas weer in. Ook pakken we de bikini’s en zwembroek en doen deze ook in haar tas. We tillen samen de tas op en lopen weer naar de kamer. Dan pak ik de tassen van Edward en mij en loop ook weer naar de kamer. Met z’n allen gaan we terug naar Hammerfest, in Noorwegen. Carlisle verteld een beetje hoe het daar is en Renesmee luistert geïnteresseerd. Als we met het vliegtuig aankomen staan Rosalie, Emmett, Jasper en Esme al te wachten. ‘Ik wist niet dat jullie meekwamen!’ zegt Esme verbaasd. ‘Wij hebben goed nieuws!’ zegt Edward met een glimlach. We gaan naar het huis. Het is een mooi open huis, een beetje hoger gelegen, in de sneeuw. Het is wel bijna zomer, maar het ligt dus boven de eeuwige sneeuwgrens. De sneeuw glinstert mooi in de zon. Renesmee wil meteen gaan spelen met Alice, dus rennen zij weg. De rest loopt naar binnen. ‘Nou, vertel!’ zegt Esme vrolijk. ‘Lily en ik gaan trouwen!’ zegt Edward. Ik glimlach. De rest reageert blij en Esme vraagt: ‘Wanneer is de dag?’ 'Weten we nog niet!’ antwoord ik. Opeens komen Alice en Renesmee binnen, beide helemaal nat. ‘Meisje toch! Kom, dan kleed ik je even om!’ zeg ik terwijl ik haar handje vastpak en haar mee naar de badkamer trek. Ik loop terug naar haar koffer, pak kleding voor haar en loop weer naar de badkamer. Ik help haar omkleden en we lopen weer terug naar de rest, Alice is ook alweer omgekleed. ‘Kunnen wij naar een kamertje toe voor wat privacy?’ vraagt Edward aan Carlisle. ‘Ja natuurlijk, loop maar mee!’ Edward en ik pakken onze koffer en ik neem die van Renesmee ook mee. We lopen achter Carlisle aan en lopen daarna een kamer in. Carlisle laat ons alleen. Renesmee gaat op het bed zitten wat daar staat en Edward en ik gaan op de grond zitten. ‘En nu nog een datum!’ zegt hij.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.