Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 10: Waterpaniek

Pokemon: New Legend

18 mei 2009 - 18:51

1477

0

231



Episode 10: Waterpaniek

"Wauw!" zei Brenna toen ze in de poort van Cerulean City. "Cerulean City." zei ze. "Hier heb ik altijd al eens naar toe gewild. Winkels, parkjes, fonteintjes..."
"En de Cerulean Gym" viel Andrew haar in de rede, terwijl hij ook in poortjes stond.
"Jongens..." mopperde Brenna.
Brian en Bulbasaur wandelden achter Brenna en Andrew aan, om Cerulean City in te lopen. Na uren wandelen en bewonderen van jurken die in de etalages hingen, Brenna in ieder geval, kwamen ze aan bij een gym met op het dak een plaat van een Dewgong. Het was de Cerulean Gym. Dat was duidelijk, maar geen van vieren hadden zo'n kleurrijke Gym gezien. Andrew liep er naar toe en deed de deur open. Er ging een gang links en rechts af, maar Andrew zag niemand. Hij besloot door te lopen en had al lang niet meer in de gaten of Brian en Brenna hem wel volgden.
"Bulbasaur" hoorde hij van naast hem.
"Hey, Bulbasaur," zei hij en liep verder. Hij kwam bij twee grote klapdeuren, met een plastic raam. Hij zag een groot bad.
"Een zwembad?" vroeg Andrew zichzelf hardop af.
"Natuurlijk." Achter hem klonk een warme vrouwelijke stem. Andrew keek om en zag drie dames staan in badpak. De een had rood, de ander blond, en weer een ander zwart haar.
"Deze Gym is voor Water-types. Daarom is hier veel water." zei de roodharige.
"Wacht, jij bent vast weer zo'n uitdager." zei de zwartharige.
"Dat is toch normaal in een Gym?" vroeg Andrew.
"Ja, dat klopt," zei de blonde. "Ik ben Daisy." zei ze.
"Ik ben Lily" zei de rooie.
"En ik ben Violet" zei de zwartharige.
"En wij zijn de Gym Leaders!" riepen ze alledrie in een soort van juichtoon.
"Drie Gym Leaders?" vroeg Andrew zich weer hardop af. Hij schudde zijn hoofd een beetje.
"Maakt niet uit, ik daag jullie uit"

* * *

"Volg ons" zei Daisy en ze deed de deur open. Andrew en Bulbasaur deden dat en kwamen in een grote zaal terecht met in het midden een groot bad. Op het water dreven drie grote matten voor Pokémon om op te staan. Ook al lagen de drie matten er, het was vrij duidelijk dat hier Water-Pokémon vrijwel altijd de voordeel van de twijfel hadden, omdat zij de meeste bewegingsvrijheid hebben op dit speelveld. Een scheidsrechter kwam het bassin binnen en Andrew ging aan de ene kant en de drie zussen aan de andere kant staan. De scheidsrechter wou iets zeggen, maar voor dat hij ook maar één kik kon geven werd de deur bijna van de schanieren geramd. In de deur opening stonden Brenna en Brian. Alhoewel, stonden? Ze hijgden als gekken.
"Kun je de volgende keer niet even wachten" zei Brenna al puffend.

* * *

"Attentie!" riep de scheidsrechter, die na het voorval licht geïrriteerd was. "Als ik nu niet onderbroken word" hij keek van Brian en Brenna naar de enige deur van de zaal "dan begint straks het duel met Lily, Daisy en Violet aan de enige kant en uitdager Andrew aan de andere kant. Elk van de zussen gebruikt één Pokémon in een drie tegen drie gevecht tegen Andrew. Alleen de uitdager mag wisselen. De Gym Leaders kiezen eerst. BEGIN!"

Lily begon en gooide haar Pokéball: "Goldeen, ik kies jou!" zei ze uit haar Pokéball kwam Goldeen.
Goldeen, de goudvis-Pokémon, door haar elegante staart dat lijkt op een baljurk wordt deze Pokémon ook wel de Waterkoningin genoemd.
"Bulbasaur, ik begin met jou." zei Andrew tegen Bulbasaur en Bulbasaur sprong naar het dichtstbijzijnde plateau.
"Aan jou de eer, Andrew." zei Lily.
"Bulbasaur, Razor Leaf."
Bulbasaur begon met het afschieten van fijne bladeren.
"Goldeen, in het water." zei Lily.
Goldeen dook in het water en de blaadjes lagen nu gewoon op het water.
"Bulbasaur, probeer Goldeen op te vissen met je Vine Whip."
Bulbasaur liet zijn klimoppen in het water zakken.
"Goldeen, Dive" zei Lily en ineens werd Bulbasaurs plateau opgetild door Goldeen die als een pijl uit het water schoot.
"Bulbasaur hou je vast." zei Andrew tegen Bulbasaur die van het plateau af zou glijden. Bulbasaur greep met zijn roeden naar Goldeen en kreeg hem vast in zijn greep. Bulbasaur glipte achteruit het waterin en liet Goldeen los die een zodanige zwiepert maakte dat het tegen de deur van de Gym op botste en knock-out neerviel. Bulbasaur, die in het water gevallen was greep naar de plateau, die ook geland was, om zichzelf er naar toe te takelen.
"Goldeen, kan niet meer vechten." zei de scheidsrechter.
"Dat is wel een hele rare manier van zwemmen" merkte Brian op.

Lily trok Goldeen terug en knikte naar Violet. Violet pakte een Pokéball en gooide die richting het bad: "Cloyster ik kies jou." zei ze en Cloyster kwam uit de Pokéball.
Cloyster, de tweekleppige Pokémon, voor bescherming gebruikt hij zijn schelp die harder is dan diamant
De battle werd hervat.
"Bulbasaur, Razor Leaf" zei Andrew.
"Protect, Cloyster" commandeerde Violet.
Cloyster deed zijn schelp dicht, zodat Bulbasaurs Razor Leaf geen effect had.
"Cloyster, Blizzard" zei Violet
"Bulbasaur, probeer opnieuw Razor Leaf."
Cloyster deed zijn schelp weer open en vuurde een koude wind af terwijl Bulbasaur probeerde te counteren met Razor Leaf. Helaas was de Razor Leaf niet sterk genoeg en had Cloyster geen problemen met het tegengas dat Bulbasaur probeerde te geven en overtroefde hem met zijn Blizzard. Bulbasaur was KO.


* * *

Bulbasaur werd weer wakker en greep Andrew vast met zijn Vine Whip om zich naar de kant te takelen.
"Je was geweldig, Bulbasaur, neem maar wat rust bij Brian en Brenna." zei Andrew.

"'t Is nu 1-1. Begint spannend te worden." zei Brian en hij kon bijna niet meer blijven zitten, terwijl Bulbasaur op de schoot van Brenna klauterde.

"Mankey, ik kies jou!" zei Andrew en Mankey landde via de Pokéball, op een van de plateaus. Hij was eerst erg vol van zelfvertrouwen, maar dat slonk toen hij zag waar hij was. Mankey kroop wat bangig terug. Andrew zag het maar hoopte dat het in de strijd beter werd.
"Mankey, gebruik Leer"
Mankey keek op een hele enge manier naar Cloyster.
"Cloyter, Dive!" zei Violet en Cloyster sprong het water in.
"Mankey, het water in" zei Andrew, maar Mankey keek slechts rond en waagde de sprong niet.
"Kom op, Mankey, snel, je wordt geraakt" zei Andrew wat luider, maar er was geen beweging in te krijgen.
"Mankey, probeer een plateau verder te springen!"
Maar net op dat moment kwam Cloyster tevoorschijn en gaf Mankey en zijn plateau een flinke duw omhoog. Mankey vloog de lucht in.
"Cloyster, Clamp" zei Violet.
Cloyster ving Mankey op tussen zijn schelp.
"En nu, Blizzard" zei ze.
Cloyster liet Mankey los en liet een sneeuwstorm op hem los die Mankey lanceerde richting de muur waar Goldeen een paar minuten geleden kennis mee maakte.
Mankey was Knock Out.
"Mankey kan niet meer vechten" zei de scheidsrechter.
"Mankey keer terug" zei Andrew en Mankey werd op genomen in de rode straal van de Pokéball. Andrew pakte snel een andere Pokéball. "Pidgeotto, ik kies jou!" zei hij en Pidgeotto verliet de Pokéball.
"Pidgeotto, Steel Wing."
Pidgeotto dook op Cloyster.
"Cloyster, Blizzard."
Cloyster liet weer een sneeuwstorm waaien over het bad. Pidgeotto had problemen om in de lucht te blijven.
"Pidgeotto, Gust" zei Andrew
Pidgeotto sloeg met zijn vleugels en creeerde zo een ijzige tornado. De tornado bleef maar waaien en werd steeds groter. Pidgeotto en Cloyster werden allebei meegesleurd met de wind. Het was niet te zien hoe de twee Pokémon er aan toe waren, tot de storm ging liggen. Op het bad dreven Cloyster en Pidgeotto, beiden uitgeschakeld. De scheidsrechter riep: "Pidgeotto en Cloyster kunnen beiden niet meer vechten, dit gevecht eindigt gelijk en de winst gaat naar de Gym Leiders."
Andrew trok Pidgeotto terug, net zoals Violet Cloyster terug trok.

* * *

"Verloren" zuchtte Andrew.
Brenna, Brian en Bulbasaur renden naar beneden om Andrew op te vangen. Maar schrokken toen Andrew ineens opstond.
"Maar dat geeft niets." zei hij en keerde zich naar de Gym Leiders. "Jullie kunnen je borst nat maken. Ik kom terug wanneer Mankey niet meer bang is voor water en dan verslaan we jullie".
"Kom wanneer je maar wilt." zei Lily. "We kijken er naar uit."
"Er is een meertje hier in de buurt waar wij normaal trainen, daar kun je Mankey misschien trainen." zei Daisy.
"Werk aan de winkel, dus." zei Andrew en liep weg, samen met Brenna en Brian.
Violet keek naar Brenna en hield haar even apart.
"Ben jij ook een Pokémon Trainer?" vroeg Violet.
"Nee." zei Brenna. "Ik heb daar geen doel voor."
"Overmorgen wordt er een wedstrijd gehouden in Cerulean City, ik denk dat dat wel iets is voor jou. Ik doe zelf ook mee. Kom eens kijken." zei ze
"Dat zal ik zeker doen" zei Brenna en liep Brian en Andrew achterna, een nieuwe uitdaging voor Brenna, zou het echt?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.