Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood) » 3: Freddy in de Hel?

De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood)

11 aug 2014 - 16:49

1213

0

293



3: Freddy in de Hel?

Op dat moment vliegt Fati overeind. Met haar ogen wijd open kijkt ze Sara aan.
"WAT ZEI JE?!"
Sara schrikt zich dood van haar reactie.
"Uh, ik vroeg of die, die kindermoordenaar een rood met groene trui droeg en een raar hoedje.."
Fati schudt wanhopig haar hoofd.
"HOE KOM JE DAAROP?!"
Lina en Remma kijken elkaar geschrokken aan.
"N-nou," zegt Sara. "Dat is eigenlijk een heel dom verhaal, weet je, de laatste tijd droom ik de hele tijd over iemand die dat heeft dus ik dacht.. Ja, je weet het niet.."
"SHIT!!"
Fati valt op haar knieën. Ze verbergt haar gezicht achter haar handen en begint te snikken. Meneer Dorf weet niks te zeggen. Remma is de eerste die opstaat en naast Fati op de grond gaat zitten.
"Fati.. Gaat het?"
Fati ziet er overstuur uit. Ook Sara, die nog steeds geschrokken is van wat er zojuist gebeurd is gaat er bij zitten. Lina schudt zichzelf wakker uit haar gedachten en doet hetzelfde. Sara begint nu toch wel bang te worden.
"Fati wil je alsjeblieft zeggen wat er is?"
Fati snikt en haalt dan diep adem. Ze legt haar handen trillend op haar schoot. Haar gezicht is betraand.
"Zegt de naam 'Freddy Krueger' je iets?" zegt ze met een verstokte stem.
Sara denkt diep na.
"Nou.. Die gast heeft zijn naam nooit tegen me gezegd dus.."
Fati kijkt haar doordringend aan. "One, two, Freddy's coming for you.."
"Oh shit!" Sara grijpt naar haar hoofd. "Natuurlijk! Dat liedje!"
Remma en Lina snappen er niks van. "Waar de fak hebben jullie het over?!"
"D-dat liedje hoor ik altijd.." reageert Sara hakkelend.
Fati schudt haar hoofd. "Wat gebeurt er allemaal in jouw droom?"
Sara krabt op haar hoofd. "Nou meestal duren de dromen maar heel kort. Ik loop door een, uh, ruimte.. En alles heeft een rode gloed. Ik hoor op de achtergrond dat liedje dat jij net zong. En dan zie ik die ene gast dus bij een kachel ofzo staan, terwijl hij druk bezig is met het vuur aansteken. Meestal kijkt hij me daarna heel dom aan en zegt iets van: 'Het is echt saai hier in de hel, hè?' en dan word ik wakker."
Fati kijkt haar vragend aan.
"Dus hij doet je geen pijn? Hij probeert je niet te vermoorden?"
Sara schudt haar hoofd.
"Nee, niet echt denk ik. Hij heeft het alleen maar over zijn saaie leven in de hel."
Fati zucht opgelucht.
"Dan zit hij dus toch nog in de hel.."
Niemand lijkt er iets van te begrijpen.
"Hoezo, Fati? Probeert hij jou dan wel te vermoorden?"
Fati kijkt zuchtend op.
"ProbeerDE. Een paar jaar geleden toen ik nog op een andere school zat, droomde ik ook over hem. In mijn dromen sneed hij me wel eens met zijn ijzeren nagels.. en als ik wakker werd zat de snee er nog steeds. Al snel kwam ik erachter dat als ik dood zou gaan in m'n droom, ik ook in het echt dood zou zijn. Ik heb die Krueger naar de hel kunnen sturen door hem te negeren. Hij voedde zich blijkbaar met mijn pijn. Toen verdween hij."
Lina, Sara, Remma en meneer Dorf staren Fati allemaal aan.
"Waarom heb je ons dat nooit verteld?!" reageert Lina verbaasd.
Fati haalt haar schouders op.
"Ik heb het er liever niet over."
Zo zitten ze een poosje zuchtend voor zich uit te kijken. Meneer Dorf is de eerste die wat zegt.
"Nou, uh, wat een enge verhalen allemaal. Ahem, het is al uh.. elf uur geweest dus jullie kunnen maar beter teruggaan naar jullie huisje. Roep me maar als jullie me nodig hebben.."
Meneer Dorf springt overeind en keert terug naar zijn eigen huis. Lina knikt.
"Ja, we kunnen maar beter gaan. Straks komt Jason nog."
"Dat is niet grappig, Lina!" reageert Sara nijdig.
Lina schudt haar hoofd.
"Dat meende ik."

Even later ligt Lina in het bed naast Remma. Het is inmiddels al kwart voor twaalf. Remma slaapt blijkbaar al, maar Lina niet. Freddy, Jason.. Ze hoort twee griezelige verhalen op één dag! Er klopt iets niet. En dan nog die kubus..
Die kubus!
Lina gaat rechtop in bed zitten. Toen ze die kubus vasthield, voelde ze zich heel vreemd. Haar handen wilden het openmaken, en wisten precies hoe ze dat moesten doen. Het is erg eng.. Lina gaat op de rand van haar bed zitten en graait in haar koffer die op de grond staat. Ze haalt de kubus eruit.

Zo mooi.. Zo.. Prachtig..

Lina strijkt met haar vinger over het blok heen, langs de gouden tekens.

"Lina!"
Lina draait zich verschrikt om. Remma zit rechtop in bed.
"Wat ben je aan het doen?"
Lina kijkt naar de kubus.
"Oh, ik was dit even aan het bekijken."
Ze laat de kubus aan Remma zien. Remma pakt het blok aan.
"En dit vond je gewoon op de bodem van dat meer?"
Lina knikt.
"Wauw."
Remma bekijkt de kubus van alle kanten. Als ze bij de kant komt waar een cirkel op staat stopt ze en staart ernaar. Ze legt haar duimen op de cirkel en begint bewegingen te maken rond de cirkel.
"Remma stop!" zegt Lina verschrikt.
Remma kijkt op.
"Huh, wat?"
Lina schudt haar hoofd. "Niet doen!"
Remma kijkt verschrikt naar de kubus.
"Maar.. het ging vanzelf!"
Lina knikt. "Weet ik! Dat heb ik dus ook de hele tijd!"
Remma laat snel de kubus los en het valt op haar bed.
"Wat is dat voor ding?!"
Lina haalt haar schouders op.
"Weet ik niet! Maar het wil opengemaakt worden, lijkt wel!"
Remma kijkt Lina even aan.
"Zal ik het doen?"
Lina schudt haar hoofd.
"We weten niet of het goed of slecht is!"
Remma denkt even na.
"Misschien werkt een spreuk wel!"
Ze graaft in haar koffer en haalt er een stokje uit. Lina kijkt haar verschrikt aan.
"Ben je gek?! We mogen niet toveren buiten Hogwarts!"
Remma rolt met haar ogen.
"Hagrid doet dat ook altijd."
"Jonge, als Fati en Sara het zien.."
Remma richt haar stok op de kubus.
"Die zien het niet. Indicium!"
Er verschijnt rook in de vorm van letters boven de kubus.
"Dit is de spreuk waardoor je informatie haalt uit een voorwerp." zegt Remma. "Geef het wat tijd en dan staat er dalijk precies wat dit voor ding is!"
Lina kijkt naar de letters die langzaam in de goede volgorde gaan staan zodat het een zin vormt.
"L'Merchants Puzzel Box," leest Remma voor. "Dit is een puzzel box uit de 18de eeuw, handgemaakt door de speelgoedmaker Philip L'Merchant. Het voorwerp bezit vreemde krachten en kan een poort openen naar de hel."
De rook verdwijnt.
"De hel?!?!" roept Lina verschrikt.
Remma legt haar vinger tegen haar lippen.
"Stil! Straks maak je Fati en Sara nog wakker!"
Lina grijpt de puzzel box vast en gooit het de slaapkamer uit.
"Dat ding moet bij ons uit de buurt blijven!" fluistert ze hysterisch.
"Ja oké," zegt Remma. "We moeten het dadelijk gewoon weer terug in het meer gooien."
Lina schudt haar hoofd.
"Snap je het niet?! Weet je nog wat Sara vertelde? Die gast zit in de hel en wacht tot hij eruit kan komen! Als iemand die puzzel box opent, dan komt hij dus weer terug!"
Remma schrikt. "We moeten het vernietigen!"
Lina knikt. "Precies! Snel, naar het kampvuur!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.