Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood) » 4: Het Kampvuur

De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood)

11 aug 2014 - 16:50

774

0

241



4: Het Kampvuur

Sara wordt wakker. Vermoeid kijkt ze op de klok. Het is half twee 's nachts. Het licht van de halve maan schijnt door het raam in haar gezicht. Sara stapt uit haar bed en gaat bij het raam staan en zucht diep.
Opeens voelt ze dat ze naar de wc moet. Jammer genoeg moet ze naar buiten om naar de wc te kunnen; aangezien ze op een camping zit hebben ze een apart huisje waar de wc's staan.
Sara denkt terug aan wat meneer Dorf zei over Jason.. Dat hij nog steeds ronddwaalt over Camp Crystal Lake..
Sara schudt haar hoofd en draait zich om naar de slapende Fati. Zal ze haar wakker maken? Ze kijkt opnieuw door het raam. De bomen zien er wel erg eng uit 's nachts.. Ze kan het maar beter wel doen.
"Fati?" fluistert ze. "Fati!"
Ze schudt aan haar schouder. Fati opent haar ogen.
"Wat is er?" fluistert ze terug.
Sara trekt een gênant gezicht.
"Ik moet naar de wc.."
Fati gaat rechtop zitten en zucht opgelucht dat het geen nachtmerrie was.
"Nu? Hoe laat is het?"
"Half twee.."
"Oh, fijn."
Fati staat op.
"Oké, maar we moeten het wel snel doen! Ik hou niet van de nacht."
Sara knikt. Zo stil mogelijk lopen ze langs de slaapkamer van Lina en Remma. Die slapen blijkbaar nog. Sara en Fati doen een vest en schoenen aan, openen de deur en lopen het huisje uit.

Sara kijkt op naar de maan. Het is best wel koud buiten.
"Geloof jij dat Jason echt bestaat?" vraagt Sara dan.
Fati zucht.
"Ik heb genoeg dingen gezien om daar in te geloven.."
"Hé kijk! Het kampvuur staat nog aan! Ik dacht dat we het uitgedaan hadden.."
Fati kijkt op. "Je hebt gelijk. Laten we het straks maar uit doen."
Sara knikt. Snel gaan ze naar de wc's.

"Er zit een blusdeken in dit kastje!" roept Fati naar Sara.
Ze haalt het deken uit de kast.
"Hiermee krijgen we het vuur wel uit."
Sara komt van de wc af.
"Aja, handig."
Fati knikt.
"Wel vreemd dat het vuur opeens weer aan is hè?"
Sara zucht.
"Waarschijnlijk zijn we het gewoon vergeten uit de doen.."
"Ik vind het toch raar. En dan dat verhaal met Jason.."
"Fati, het is vast niks. En als we het niet uit maken komt er dalijk nog een bosbrand ofzoiets!"
"Tja.. Je hebt gelijk."
Snel lopen Sara en Fati naar buiten en gaan naar het kampvuur. Sara kijkt om zich heen. Er is niemand in de buurt.
"Geef me dat deken es," zegt ze tegen Fati.
Fati geeft haar het deken aan. Sara gooit het snel over het vuur heen. Langzaam gaat het uit en ze haalt het er weer af.
"Zo, dat is ook weer voor mekaar, kom we gaan snel weer naar binnen-"
"Hé wacht eens.." zegt Fati.
Ze loopt wat dichter naar het verbrande hout toe.
"Wat is er?" reageert Sara verbaasd.
Fati pakt een tak van de grond en schuift ermee een stuk verbrand hout aan de kant. De kubus ligt eronder.
"Huh? Is dat niet dat blokje dat Lina in het meer vond?"
Fati knikt. Met de tak rolt ze de kubus dichter naar zich toe. Voorzichtig voelt ze eraan.
"Het is helemaal niet warm!" zegt ze verontwaardigd.
Ze pakt de kubus op en kijkt ernaar.
"Waarom zou Lina dit in het vuur gooien?" zegt Sara verbaasd.
Fati staart naar de kubus. "Of Jason.."
Sara schrikt.
"Oh mijn god. We moeten de kubus snel teruggeven aan Lina!"
Fati blijft naar de kubus staren.
"Fati!"
Fati kijkt niet op.
"Wacht even.. Er is iets met dit ding.."
Sara kijkt ook naar de kubus. Fati staart naar de cirkel die erop staat. Met haar duim gaat ze tegen de klok in over de cirkel.. En dan gaat ze met de klok mee. Sara kijkt er verbaasd naar.
"Wat ben je aan het doen?" vraagt ze verbaasd.
"Wacht even.." reageert Fati.
Ze draait de kubus een kwartslag en komt bij een vlak met een wat kleinere cirkel erop. Ze legt haar wijsvinger op de cirkel en duwt. Opeens schuift een deel van de kubus omhoog. Fati slaakt een gil en laat het verschrikt vallen.
"Wow.." zegt Sara.
De kubus schuift zichzelf uit elkaar, en weer in elkaar, draait op zijn kant en schuift nog een stuk eruit, draait het een kwartslag en schuift weer in elkaar. Fati en Sara kijken verbijsterd toe. Er schiet wat blauwe elekticiteit door de kubus heen waardoor Fati en Sara verschrikt een stap achteruit zetten.

Op dat moment komen Lina en Remma de deur van hun huisje uitrennen. "Nee!" schreeuwt Lina wanhopig. "Wat hebben jullie gedaan?!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.