Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood) » 5: JASON!?

De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood)

11 aug 2014 - 16:50

869

0

256



5: JASON!?

Lina schrikt op. Het is kwart voor drie. Ze weet zeker dat ze net iemand hoorde schreeuwen ofzo. Snel maakt ze Remma wakker.
"Remma! Hoorde je dat?!"
Remma gaat overeind zitten en wrijft in haar ogen.
"Wat nu weer.."
"Ik hoorde iemand schreeuwen!"
Remma kijkt verschrikt op.
"Ik ga kijken bij Sara en Fati!"
Snel springt ze uit haar bed en loopt naar de kamer van Sara en Fati.
"Ze zijn er niet!" roept Remma wanhopig terug.
Oh nee.. Lina rent naar de kapstok en pakt haar jas.
"Kom!" zegt ze. "We moeten ze gaan zoeken!"
Remma rent naar haar toe met de toverstokken in haar hand en pakt ook haar jas.
"Voor de zekerheid."
Lina knikt en stopt haar toverstok in haar jaszak. Snel rennen Lina en Remma de deur uit. Geschokt blijven ze staan; ze zien de kubus op de grond liggen.. En Sara en Fati kijken ernaar.

"Nee!" schreeuwt Lina. "Wat hebben jullie gedaan?!"
Sara en Fati kijken verschrikt op.
"L-Lina!" zegt Sara. "Je kubus lag in het vuur!"
Lina grijpt met haar handen naar haar hoofd.
"Natuurlijk!" schreeuwt ze en ze rent op de kubus af gevolgd door Remma.
Remma trapt de kubus opzij.
"Wat hebben jullie ermee gedaan?!" zegt ze.
Fati snapt er niks van.
"Het ging vanzelf!" zegt ze.
Lina schudt haar hoofd.
"Oh nee.."

Opeens schieten er ijzeren kettingen uit de Puzzle Box en wikkelen zich om Fati's polsen heen. Fati schreeuwt. Lina en Remma grijpen beide hun toverstok.
"Diffindo!" roepen Lina en Remma tegelijk terwijl Lina haar toverstok op de linkerketting richt en Remma op de rechter. De kettingen breken af en schieten weer terug de Box in. Fati staart met een bleek gezicht naar de afgebroken kettingen die nog om haar armen zitten. Sara kijkt Lina en Remma verschrikt aan. Lina trekt een vage blik.
"Uh, lang verhaal. We moeten snel naar binnen, kom!" zegt ze en ze rent naar de deur van hun huisje toe. "Kom!"
Snel trekt Remma Fati en Sara mee het huisje in. Lina sluit de deur en draait het op slot. Hijgend laat ze zichzelf op de grond zakken en stopt haar toverstok weer weg. Fati en Sara gaan op het bankje zitten in de woonkamer terwijl ze Remma en Lina verbaasd aanstaren.
"Wat.. wat was dat?" vraagt Fati met een bleek gezicht.
Remma kijkt Lina vragend aan.
"Ze hebben het nu toch al gezien," zegt Remma. "En ik heb geen zin om hun geheugen te wissen."
Lina schudt haar hoofd.
"Je hebt gelijk.."
Sara kijkt Lina vragend aan. Lina glimlacht vreemd.
"Uhm.. Nou.. Oké ik zal het maar kort zeggen: Remma en ik zijn heksen."
Sara en Fati staren Lina nog steeds aan.
"Wat?" zeggen ze tegelijk.
Lina krabt op haar hoofd.
"Tja, hoe leg je dat makkelijk uit.. Uhm, Remma en ik zitten op een toverschool genaamd Hogwarts. We kunnen toveren."
Even is het stil.

"Waarom hadden jullie dat niet eerder gezegd?! Da's echt vet!" zegt Sara dan opeens.
Fati glimlacht.
"Inderdaad. Wauw.. Heksen.. Dat is echt vet man!"
Lina en Remma zuchten opgelucht.
"Maar.." begint Fati dan. "Wat was er nou eigenlijk met die kubus?"
Remma kijkt haar doordringend aan.
"Die kubus kan de poort naar de hel openen! Lina en ik kwamen erachter door een spreuk erover uit te spreken.. En wij dachten natuurlijk meteen aan die nachtmerrie-gast van jou en gooiden de kubus in het vuur."
Fati trekt opnieuw bleek.
"Ik.. Heb de hel geopend..?"
Sara kijkt haar verschrikt aan.
"Oh shit.."

BAM!
Er wordt op de deur geslagen. De meiden veren alle vier overeind.
"Wie is daar?!" schreeuwt Lina terwijl ze haar toverstok op de deur gericht houdt net als Remma.
Geen antwoord.
"We zijn bewapend!" zegt Remma.
BAM!
Er klinkt nog een klap tegen de deur aan. Sara en Fati zetten angstig een paar stappen achteruit.
"Ik waarschuw je.."
Op dat moment wordt er een groot kapmes door de deur heen gestoken.
"Oh mijn god!" zegt Remma.
Lina zet een stap naar voren.
"Kom maar op.." fluistert ze.
Dan knalt de deur kapot en er staat iemand, of iets, in de deuropening. Hij draagt een hockey-masker en heeft het kapmes in zijn hand. Lina zet een stap naar voren.
"Sectumsempra!"
Er schiet een straal uit haar toverstok recht op de gast af. Hij tuimelt een stukje achteruit maar blijft op zijn benen staan. Er zit nu een snee in zijn masker en in zijn kleding zitten ook sneeën. Hij kijkt even naar zijn kleding en richt zich dan weer op Lina. Lina's ogen worden groot.
"W-wat..?" zegt ze verbaasd.
Remma kijkt ook verschrikt.
"Lina.. Wat was dat voor spreuk?!"
Lina schudt haar hoofd vol ongeloof dat haar doelwit nog leeft.
"Geen tijd voor uitleg.. We moeten rennen! Dit is JASON!"
Remma schrikt, draait zich om en rent de kamer van Sara en Fati in en richt haar stok op het raam.
"Confringo!" Het raam explodeert. "Kom snel!"
Fati en Sara springen het raam uit en Lina komt de kamer ook inrennen. Ze richt haar toverstok op de deur.
"Colloportus!" De deur maakt een piepend geluid en wordt verzegeld. Snel klimt ook Lina door het raam naar buiten gevolgd door Remma. Fati kijkt angstig om zich heen.
"Waar moeten we nu heen?"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.