Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood) » 7: De Dierenvriend

De Langste Nacht (A Long Night at Camp Blood)

11 aug 2014 - 16:52

798

0

320



7: De Dierenvriend

Lina en Remma zitten op de grond tegen een boom met kettingen strak om hun heen. Ze staan totaal machteloos en hun toverstokken liggen voor hun voeten op de grond.
"Ik vermoord je!" schreeuwt Remma in horror.
Fati kijkt met grote ogen naar Pinhead. Hij lacht.
"Zeg maar gedag tegen je vrienden en hallo tegen de hel!"
Op dat moment verdwijnt Fati. Met kettingen en al.
"NEE!!!" schreeuwen Lina en Remma terwijl ze zich los proberen te worstelen.
Pinhead draait zich naar ze toe.
"Jammer genoeg heb ik geen goede reden om jullie te vermoorden.." zegt hij teleurgesteld.
Lina kijkt hem recht in zijn ogen en vertoont geen greintje angst. Pinhead houdt zijn hoofd even schuin.
"Maar ja! Als ik jullie hier laten zitten gaan jullie vanzelf dood. En ik bedenk me opeens dat jullie ook niet alleen op dit kamp zijn.. Zie je in de hel! HAHAHA!"
Pinhead verdwijnt.

Het is stil in het bos. Alleen het geratel van de kettingen die langs elkaar heen schuiven is te horen. Lina beweegt haar schouders heen en weer of probeert met haar voeten bij haar toverstok te komen. Remma staart alleen verdrietig voor zich uit.
"We konden ze niet beschermen.." zegt ze met een verstokte stem. "En nu sterven we.."

"NEE," zegt Lina dan. "We sterven hier niet. Niemand van ons zal sterven. Niet vannacht!"
Lina kijkt naar de nog steeds bewusteloze Sara die naast een boom een eindje verderop ligt.
"Sara!" roept Lina. "Sara!! Word alsjeblieft wakker!!"
Remma kijkt op.
"Sara!"
Maar het wolvenlichaam van Sara beweegt niet.
"Dit is gekkenwerk," zegt Lina na een poosje. "Wat moeten we doen?"
Op dat moment klinken er zware voetstappen in de verte. Lina heft met grote ogen haar hoofd.
"Jason.."
Remma schrikt.
"Shit!! We gaan dood!"
"Nee!" reageert Lina kwaad. "We. Gaan. Niet. Dood."
Ze kijkt opnieuw naar Sara. Dan kijkt ze naar een tak die vlakbij haar voet ligt. Snel legt Lina haar voet naast de tak en trapt het in de richting van Sara.
"Goeie!" zegt Remma.
Ze begint wat losse grond en blaadjes in Sara richting te trappen maar ze bereiken Sara net niet. Dan ziet ze een kromme tak liggen. De ene punt wijst omhoog. Remma kijkt naar de tak, naar Sara en trapt dan met haar enkel om de omhoog wijzende punt. De tak wordt gelanceerd, recht op Sara's hoofd. Sara gromt even.
"Sara!" schreeuwt Lina dan.
De voetstappen komen steeds dichterbij.
Op dat moment opent Sara haar voorzichtig haar ogen.
"Ja!" roept Remma opgelucht.
Sara gaat kreunend op haar benen staan. Ze kijkt naar de vastgebonden Lina en Remma en haar ogen staan meteen wijd open. Snel rent ze op Remma en Lina af en trekt met haar tanden aan de ketting.
"Nee Sara! Onze toverstokken.."

Sara piept en deinst terug. Lina en Remma kijken opzij. Daar staat Jason met zijn kapmes. Sara kijkt angstig naar hem. Jason houdt zijn hoofd schuin.
"Sara..." fluistert Remma. "De toverstokken..!"
Maar Jason loopt langzaam naar Sara toe. Sara legt haar oren in haar nek en gromt. Jason stopt met lopen en kijkt naar de wolf. Tot Lina's verbazing laat hij op dat moment zijn kapmes vallen en blijft naar Sara kijken. Sara kijkt verbaasd naar het kapmes en dan naar Jason. Sara zet voorzichtig een stap naar hem toe. Jason zakt door zijn knieën en gaat op de grond zitten. Sara kijkt hem strak aan. Lina en Remma snappen er helemaal niks van. Sara zet nog een stap dichter naar Jason toe. Jason houdt zijn hoofd schuin. Dan steekt hij voorzichtig zijn hand uit naar Sara.
Sara kijkt er even naar en loopt dan naar zijn hand. Jason streelt Sara's wolvenkop voorzichtig. Sara staat te trillen op haar poten. Lina staat vol verbazing te kijken.
"Jason houdt van dieren!? WOW!"

Jason veert overeind en kijkt naar Lina en Remma. Hij pakt zijn kapmes en loopt naar ze toe. Snel springt Sara tussen hen in en gromt naar Jason. Jason laat zijn kapmes weer zakken. Sara loopt naar de achterkant van de boom gevolgd door Jason. Ze ruikt aan de zwarte ketting en gromt ernaar. Jason twijfelt geen moment. Hij heft zijn mes hakt de ketting door.
Lina en Remma gooien de ketting van zich af en grijpen ieder hun toverstok.
"Zo kan het ook," zegt Remma.
Lina knikt. "Inderdaad.."
Sara loopt naar Lina en Remma toe. Jason loopt als een hondje achter haar aan.
"Dank je Sara," zegt Lina. "En uh.. Goed gedaan.. Jason."
Jason reageert niet.
"Maar hoe komen we nu bij Fati?" vraagt Remma.
Lina zucht.
"Geen idee.."
Ze denkt even na.
"De Puzzle Box!"
Remma kijkt verschrikt op.
"Je bedoelt toch niet dat we onszelf de hel in gaan sturen!?"
Sara kijkt ook verschrikt. Jason staart alleen een beetje voor zich uit. Lina bijt op haar lip.
"We moeten wel.."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.