Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Naamloos... » Hoofdstuk 15

Naamloos...

21 mei 2009 - 10:18

657

4

239



Hoofdstuk 15

Met dank aan mijn hersenen, die net iets geweldigs hebben bedacht

‘G-graag gedaan,’ mompelde Tops nog, maar de deur was al achter haar dichtgevallen. In gedachten verzonken bleef ze daar staan, in de lege gang. Ze staarde naar de deur waarachter Perkamentus was verdwenen.
Waar Nelly ligt, zei een stemmetje in haar hoofd. Waarom moest dit gebeuren? Wat was er eigenlijk gebeurd? Tops wist bijna zeker dat het geen ongeluk was geweest, maar wie had het dan gedaan? Haar gedachten dreven af naar Pablo. Ze had hem nog steeds geen briefje gegeven. Tops zuchtte en liep langzaam richting de Grote Zaal. Ze had er totaal geen zin in om naar binnen te lopen, iedereen zou zeker willen weten wat er gebeurt was en ze kon het niet uitleggen. Gelukkig hoefde ze niet eens naar binnen. Sam en May stonden samen voor de deur van de zaal, druk in gesprek. Tops liep er snel heen en ging erbij staan. ‘Hoi,’ zei ze.
‘Hé! Hoe is met Nelly? Waar was je al die tijd?’
‘Ik weet niet hoe het gaat met Nelly, en ik was bij de ziekenzaal.’
Sam knikte. ‘Wie - Wie zou het gedaan hebben?’
‘Geen idee! Is er iemand die huiselven haat?’ vroeg Sam
‘Weet ik niet. Ja. Die jongen van Zwadderich die zogenaamd zo goed is in Zwerkbal. Zijn overgrootvader was huiselvenhandelaar en hij en zijn familie hebben altijd al gezegd dat alle huiselven eigenlijk vermoord moeten worden,’ zei Tops.
‘Hoe weet jij dat?’
‘Ik hoorde hem erover opscheppen tegen zijn vrienden.’
‘Zou hij echt zomaar de keuken in brand zetten?’
‘Ik wil wedden van wel!’
‘Over wie hebben jullie het eigenlijk?’ vroeg May.
‘Die jongen uit Zwadderich!’
‘Ja, maar hoe heet hij? Dan kunnen we hem opzoeken met de Sluipsteen!’
‘O, ja. Tuurlijk, maar ik heb geen idee hoe hij heet,’ zei Tops.
‘Dus? Dan kun je toch wel heel hard aan hem denken?’
‘O. Ja. Kan dat?’
Tops haalde de Sluipsteen uit haar zak en hield hem stevig in haar hand. In haar hoofd stelde ze zich de jongen voor die ze gisteren nog had gezien. Een rood lichtje lichtte op en snel draaide Tops de steen om.
Naam: Henk Thomasch
Plaats: Tafel Van Zwadderich, Grote Zaal
Stemming: -
Bezig met: Zitten, Luisteren naar Minerva Anderling
‘Geen stemming?’ vroeg May verbaasd.
Tops haalde haar schouders op. ‘Geen stemming.’
‘En nu?’
‘Nu gaan we hem de hele dag in de gaten houden!’
‘Ja.’
‘Nou, zullen we maar naar boven gaan?’
‘Is goed,’ zei Sam en ze liepen de trap op. Tops dacht na over de brand. Misschien wist die Thomasch wel helemaal niet van de keukens. Plotseling botste ze tegen May op, die plotseling stil was blijven staan.
‘Hoeveelste is het?’ vroeg May, bijna zonder haar lippen te bewegen.
‘Eh - de veertiende, hoezo?’
‘Nee, nee, gewoon iemand jarig die ik nog een cadeautje moet sturen.’
‘O, aha.’
Ze liepen de gang door en klommen door het portretgat. De leerlingenkamer was nog leeg. Tops ging in haar stoel zitten en Sam plofte neer in de bank naast haar. May liep meteen naar boven.
‘Hé, ga je nu al?’
‘Ja, ik ben moe. Ik moet dat cadeautje nog inpakken, weet je?’
Tops knikte en schonk chocolademelk in voor zichzelf. Ze haalde de Sluipsteen uit haar zak en dacht aan degene die de brand had gesticht - niet hun verdachte, maar gewoon degene die het had gedaan. Hoopvol keek ze naar de Sluipsteen. Er stond iets!
Persoon Niet Gevonden
Tops zuchtte. ‘Zullen we schaken?’
‘Oké,’ zei Sam en hij liep naar zijn slaapzaal. Even later kwam hij terug met een bakje schaakstukken en zijn bord. Tops zette een bijzettafeltje neer en legde het bord erop. De rest van de avond besteedden ze met schaken. Nadat Sam elf potjes had gewonnen besloot Tops dat het tijd was om naar bed te gaan. Dat was nogal verstandig, want het was inmiddels al kwart voor twaalf.
‘Truste!’
‘Slaap lekker!’
Tops liep de trap op en ging in haar bed liggen. Alle andere meisjes lagen er ook al - behalve May. Vast even naar de wc, dacht Tops en ze trok haar pyjama aan. Ze besloot te wachten totdat May terug zou komen, maar dat kon ze niet. Van vermoeidheid viel ze meteen in slaap.


Reacties:


Rosie16
Rosie16 zei op 19 juli 2010 - 14:26:
Ik wil weten wie die brand heeft gesticht..


4passions
4passions zei op 8 april 2010 - 23:18:
ik weet wat er komt...ik weet zoo hard wat er komt! ik voel het..ik ga lezen!


Yarsea
Yarsea zei op 8 juni 2009 - 20:24:
Nou heb ik het gehad,
ga morgen verder lezen
of anders overmoregen, of die dag daarna


simonella
simonella zei op 21 mei 2009 - 10:41: