Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Cirque Mystique » Conquest for Camelot

Cirque Mystique

19 aug 2014 - 22:27

606

0

248



Conquest for Camelot

(een jaar later)

Het was een rustige dag in China. In het midden van Gongmen City stond een hoog gebouw waar iedereen naar op keek.. Want daar, in dat gebouw, leefde de White Phoenix, de heerser van China, Lord Shen.

Lord Shen was in zijn troonkamer, op de bovenste verdieping, aan het trainen. Met zijn lange, zilveren zwaard oefende hij zwaardtechnieken op houten dummies uit. De dummies spatten uiteen bij elke slag van zijn zwaard.

"Ha, elke dag lijk ik beter te worden," mompelde Shen bij zichzelf terwijl hij zijn zwaard wegstopte en met zijn kop schudde en hij haalde zijn klauw door de veren op zijn hoofd.

Maar op dat moment kwamen een aantal van zijn bewakers naar boven stormen.

Shen keek verbaasd op.

"Wat is er aan de hand?" vroeg hij ongerust.

De bewakers waren buiten adem.

"Er is.. Er komt.."

"WAT is er aan de hand!?" herhaalde Shen.

"Hij is hier. De tovenaar," wist de andere bewaker toen te zeggen.

Shens ogen werden groot.

"ONMOGELIJK!" riep hij uit.

Op dat moment vloog er een brandende kogel door de muur, bijna recht op Shen. Hij kon het gelukkig nog net ontwijken. Hij hoorde gestommel. Er kwam een leger de trap oplopen!

Nog meer brandende kogels werden met katapulten naar binnen gegooid en al snel stond de hele kamer in brand.

Wat wil hij?! dacht Shen kwaad.

Hij trok zijn zwaard en slachtte de eerste paar soldaten die de trap op kwamen al af. Maar het waren er te veel, en ze hadden brandende wapens bij zich.

Shen deinsde terug zijn kamer in en toen kwam er iemand naar boven lopen met een grote helm. De White Phoenix keek hem kwaad aan. Was dat...

De persoon pakte de helm vast en zette het af. Het was Ruber, de duistere tovenaar.

Shen twijfelde geen moment. Hij gooide een aantal pijlen in zijn richting, maar Ruber ontweek alle pijlen met gemak.. Shen keek hem kwaad aan en hij sprong met zijn zwaard voor zich uit op Ruber af.

"Wat wil je?!" riep hij.

Ruber keek hem dom aan en deed toen zijn armen over elkaar.

"Ik, mijn beste feniks.." begon hij. "Ik wil Camelot."

Shen keek hem verbaasd aan. "Camelot?!"

"En ik wil.." ging Ruber verder. ".. JOU aan mijn zijde!"

Even staarden ze elkaar aan. Toen schoot Lord Shen in de lach.

"Hahaha!! Je bedoelt mijn krachten!"

Shen spreidde zijn vleugels en hij begon een fel licht af te geven.

"De krachten van de goden.."

Rubers ogen werden groot toen hij dat prachtige licht zag. Met een gierige blik keek hij naar Shen.

"Ja.." zei hij dromerig. "Dat.. Dát wil ik."

Opeens verdween het licht en sprong Shen achteruit, recht achter een groot kanon wat nu op Ruber gericht stond. Ruber schrok even en deinsde een stukje terug toen hij het kanon zag.

"Ik dacht het niet," zei Shen grijnzend. "Dacht je echt dat je in mijn huis kon breken en mij BEHEERSEN?"

Hij richtte de opening van het kanon recht op Rubers gezicht.

"Nou.. Nee," antwoordde Ruber toen. "Ik wou je vrije wil het laten doen.."

Hij leek iets uit zijn broekzak te halen, maar Shen kon niet zien wat het was.. Ruber keek hem vragend aan.

"Weet je zeker dat je me niet wil helpen, White Phoenix?"

"Daar ben ik zeker van!" reageerde Shen kwaad.

Ruber keek hem nog even aan.

"Fout antwoord."

Hij gooide een flesje groen toverdrank recht op Lord Shen. Het flesje barstte open en de drank droop over Shens hoofd.

"NEE!" schreeuwde de White Phoenix terwijl hij op de grond viel en het spul van zijn lichaam af probeerde te halen.

"Hokus pokus pilatus pas," begon Ruber grijnzend. "Ik wou dat die witte feniks van mij was!"

Shen begon te schreeuwen en toen stortte hij op de grond. Hij was bewusteloos.

Ruber lachte duivels.

"De White Phoenix.. is van MIJ!!!!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.