Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » One Shots/Stand Alones en Schrijfwedstrijden » Somewhere In Australia [Ashton Irwin](request by xcarrotx)

One Shots/Stand Alones en Schrijfwedstrijden

20 aug 2014 - 21:46

1004

1

357



Somewhere In Australia [Ashton Irwin](request by xcarrotx)

Image and video hosting by TinyPic

Samen met mijn beste vriendinnen, Tabitha, Manon en Anna, lig ik op m’n rug in het gras. Het park is rustig, vreemd aangezien het nogal warm is.
Heb ik trouwens al gemeld dat ik in Australië zit?
Jawel, Australië. In de stad Sydney. In een park. Ik heb geen idee welk park, maar we zijn er wel. Helemaal badass.
Anna rekt zich uit en zucht. ‘Waarom ligt dit gras zo hard?’
‘Omdat,’ antwoordt Tabitha stilletjes. ‘Er grond onder zit.’ Haar donkerbruine ogen zijn gesloten. De sproeten die haar neus, jukbeenderen en voorhoofd bespikkelen zijn sterk zichtbaar in de goudgele gloed die de zon voortbrengt.
‘Ja maar in Nederland ligt het lang niet zo hard,’ mompelt Anna beteuterd.
‘Omdat we in Australië zijn, darling!’ roept Manon uit, terwijl ze haar korte, witte benen de lucht in steekt. De neongroene slippers die ze aan haar voeten heeft gegleden vloeken met haar felroze gelakte teennagels. ‘Hier is de grond nou eenmaal droog.’
‘Australië is vreemd,’ ik blaas wat lucht uit mijn longen met bolle wangen. ‘De lucht is droog, de wind warm, de temperatuur hoog, en dat zo’n beetje ¾ van het jaar.’
Mijn vriendinnen knikken zwijgend. Dan spreekt Manon.
‘Zie het van de zonnige kant – letterlijk.’ Zegt ze. ‘Ik zal eindelijk mijn bronskleurtje krijgen.’
‘Manon, lieve schat,’ lacht Anna. ‘Jouw melkflesbeentjes zullen nooit een bronskleurtje krijgen.’
‘Dat is waar,’ resoneer ik. ‘Je verbrandt en zodra de rozigrode kleur wegtrekt ben je weer spierwit.’
‘Niet spierwit,’ fronst Manon. ‘Eerder… beige. Toch, Tabitha?’
Tabitha knikt zwijgend. Ze is vriendin die iedereen wel heeft, eentje die iedereen op z’n gemak wil hebben. Ze gaat nooit tegen je in, is altijd heel rustig, en zegt niet veel. Ze is heel lief, soms bijna té lief.
‘Laten we in ieder geval gaan zonnen,’ giechelt Anna. ‘Misschien wordt Manon nog bruin.’
Tabitha en ik lachen. Manon moppert wat. Ik spreid mezelf uit over het geelgroene gras en geniet van de zon op mijn gezicht. Door de warmte doezel ik bijna weg.
Totdat er iets op mijn neus stuitert.
‘AUW!’ gil ik, terwijl mijn handen naar het midden van mijn gezicht vliegen en mijn neus betasten op enige beschadigingen.
Oh, I’m so sorry!’ roept een jongen uit. Haastige voetstappen klinken over het tapijt van gras.
Ash, seriously?’ vraagt een andere jongen.
Weer een andere jongen spreekt op. ‘Yes Ash, seriously?
Dudes, this is the first time he ever hit a girl with a soccerball.’ Zegt de vierde jongen.
Ik knipper. Er staan vier jongens voor me. Een van hen heeft grote, felblauwe ogen, mooi gestyled blond haar en een lipringetje. Die daar naast lijkt op een Aziaat. Naast de Aziaat staat een jongen met felroze haar(ja, roze) en soort groene ogen die eerder grijs lijken. Die daarnaast heeft bruin haar, een bandana en geschokte, hazelnootgroene ogen.
OMG. Hij is leuk.
Nee, Tamara, ga niet iemand van onder tot boven bekijken omdat ie lekker is als je neus eruit ziet als een gebombardeerd slagveld.
I’m so sorry!’ roept Bandana wanhopig uit.
My God Ashton,’ kreunt Lipringetje. ‘She’s bleedin’!
Pinky kijkt me in paniek aan. ‘You made her freaking bleed, Ash. Bleed!
GET AN AMBULANCE!’ roept Asian Dude uit met een meisjesachtige stem, waardoor Manon achter me dubbel ligt.
NO! NO AMBULANCE! I DON’T WANNA GET IN JAIL!
Lipringetje barst in lachen uit en Bandana kijkt hem met een vernietigende blik aan. Pinky is nog steeds in paniek en Asian Dude begint te gniffelen om Pinky’s geagiteerde gezicht.
Are you okay?’ Bandana bijt op zijn lip en kijkt me fronsend aan. Ik knik voorzichtig.
Yeah, I am.’ Antwoord ik. Mijn stem klinkt alsof ik een knijper op mijn neus heb gezet. ‘Do you have a tissue by any chance?
I, eh, have my bandana, but it’s sweaty, so I don’t thi-
‘Ashton,’ zegt Lipringetje die blijkbaar uitgelachen is. ‘Are you freaking kidding me? You’re offering her your bandana? That’s gross.
‘I-’
Here,’ zegt Lipringetje glimlachend, en hij geeft me een zakdoekje. Ik dep de onderkant van mijn neus ermee en zie dat mijn neus inderdaad bloedt.
Doesn’t it hurt?’ vraagt Pinky bezorgt.
A little bit,’ antwoord ik.
Let’s go to my place then,’ zegt Ashton. ‘There we can see if it’s broken or not. Your mates can come too.
Vandaar dat ik niet veel later op een keukentafel zit terwijl Pinky mijn neus aan het bekijken is.
I don’t think it’s broken,’ zegt hij. ‘Nor bruised. Maybe a bloodvessel was slightly damaged, but nothing serious.
Okay thanks.’ Zeg ik glimlachend. ‘But I still didn’t get your names.
Name’s Calum,’ zegt Asian Dude. Hij grijnst. ‘And no, I’m not Asian. I’m half Kiwi and half Scottish.
I’m Luke.’ Zegt Lipringetje.
Michael,’ glimlacht Pinky.
Ashton.’ Mompelt Bandana.
Oh, well, I’m Tamara, and she’s Manon, she’s Tabitha and she’s Anna.
‘Tamara,’ zegt Luke terwijl hij naar mij wijst. ‘Manon,’ en hij wijst naar Manon. Hij spreekt het redelijk goed uit. ‘Tabitha,’ hij struikelt over haar naam, en Tabitha spreekt haar naam uit. ‘Ta-bi-tha,’ grijnst Luke, terwijl hij het de tweede keer wel goed zegt. ‘And Anna.’
I’m hungry.’ Zegt Michael random.
Dus bestelden ze pizza. De rest van de avond bestond uit films, fastfood(véél fastfood), frisdrank en een licht percentage alcohol(aangezien een paar van de jongens zin hadden in bier, bah).
Soooo,’ mompelt Ashton, als naast elkaar lopen. De jongens hebben besloten om ons terug te wandelen naar ons hotel. Ashton en ik lopen ver achteraan.
Soooo,’ aap ik hem na, waardoor hij een voorzichtige glimlach op zijn gezicht krijgt.
I was just thinkin’, how long do you stay here?
For still a few weeks. How so?
Oh, nothing. I just thought…’ hij valt weer stil.
You thought what?’ vraag ik, nieuwsgierig.
Well, eh, if we could… maybe go for a movie some time or something?
Are you asking me out on a date, Ashton Fletcher Irwin?’ vraag ik, breed grijnzend.
Ik zie hem rood worden in het weinige licht van de straten. ‘Maaaybe’ grinnikt hij. ‘But what do you think?
Of course I’ll go out with you, Ash. It’ll be an honour.
Hij maakt een fist-pump en ik giechel.
Goed idee, zo’n park.

Heyy Tamaraaaa :3
Dit is dus je oneshot Hope you like it
Je hebt me niets meer gegeven dan "mm geen idee, doe maar iets in een park (:" en daar kan ik HEEL ver mee, zoals je ziet (:
xx


Reacties:


xcarrotx
xcarrotx zei op 21 aug 2014 - 6:19:
Aaaah!! Fantastisch! Deze grijns komt de komende weken niet meer van mijn gezicht af! (Oké, morgen wel weer, dan heb ik wiskunde) de OS is echt leuk!! Ik ben er echt zo blij mee! Deze ga ik naar mn vriendinnen sturen I think they would like to read there names (:
Echt dankjewel! Ik en Ashton in de bios *droomt even weg* *zucht* haha thank you!!