Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: JEZP Seizoen 1 » Hoofdstuk 3: Een nieuwe vriend!

Pokemon: JEZP Seizoen 1

13 juni 2009 - 14:27

603

1

291



Hoofdstuk 3: Een nieuwe vriend!

De vorige keer: Professor Oak is ontvoerd! Justin heeft Bulbasaur gekozen als startpokemon. Justin werd ook nog aangevallen door Pidgey, waarna hij naar een pokemoncenter ging. Maar nu ontmoet hij de twee ontvoerders weer...

Een nieuwe vriend!

‘’Jullie hebben Professor Oak ontvoerd..’’ roept Justin kwaad. Iedereen kijkt naar Justin. Hij merkt het, en ziet dan een jongen die ongeveer net zo groot en oud is als hem, naast die meneer Retchum staan. Die meneer stapt naar voren. ‘’Hier, ik reken wel met ze af, of heb jij ook pokemon?’’vraagt hij Justin knikt. Hij zet zijn Bulbasaur in. Jansen (als het goed is) zet een Zubat in,
Zubat is een vliegende Pokémon. Hij heeft geen ogen en neus en daarom vertrouwt hij dus op zijn geavanceerde radar systeem om te navigeren door zijn woonomgeving, zoals de donkere grotten van Mount Moon. Hij houdt niet van daglicht en hij is heel erg snel. In de strijd zal hij met zijn Gigadrain aanval de energie van zijn tegenstander opzuigen en stelen. In de loop der tijd evolueert Zubat naar Golbat.
Janssen (als het goed is) zet Spearow in.
In tegenstelling tot de Pidgey heeft de Spearow een slecht humeur. Als de twee elkaar tegenkomen in de strijd is Spearow meestal aan de winnende hand. Spearow is erg wild en valt soms andere Pokémon en mensen aan. Hij eet insecten die in het gras leven. Hij moet heel snel met zijn kleine vleugels slaan om in lucht te komen en kan niet echt hoog vliegen. Desondanks verdedigt hij toch op hoge snelheid zijn territorium en maakt daarbij hoge scherpe geluiden. Op level 20 evolueert Spearow naar Fearow.

Meneer Retchum zet een Pikachu in, dan kan het gevecht beginnen…
Deze muisachtige beestjes behoren tot de meest gezochte Pokémon. Trainers hebben het meestal erg moeilijk om meerdere Pikachu op één plaats te houden omdat veel Pikachu vlak bij elkaar elektrische verstoringen in de atmosfeer veroorzaken, die zelfs tot onweer kunnen leiden. Hij houdt zijn staart in de hoogte om zijn omgeving in de gaten te houden. Soms wordt hij dan echter door de bliksem getroffen. Als je aan zijn staart trekt zal hij je bijten. Als je hem lastigvalt gebruikt hij onmiddellijk de energie die in zijn wangzakken zit opgeslagen om een elektrische aanval te doen. Deze intelligente Pokémon roostert harde bessen met zijn elektriciteit om ze lekker zacht te maken. Enkele aanvalstechnieken van Pikachu zijn de bliksemstraal en de donderschok. Pikachu evolueert tot Raichu met de Dondersteen.


‘’ Spearow, doe je Peck tegen die Bulbasaur!’’’commandeert Janssen.‘’Zubat, doe je Supersonic op Pikachu!’’ zegt Jansen.’’Bulbasaur, doe Tackle om Spearow tegen te houden!’’ roept Justin.‘’Pikachu, ontwijk! Doe dan je Thunderbolt!’’ voegt Retchum er nog aan toe. Bulbasaur wint, en beschadigd Spearow enorm. Pikachu ontwijkt de aanval, en maakt Zubat K.O. ‘’Justin laat mij dit maar doen!’’ zegt Retchum.‘’ Pikachu, doe je Thunderbolt!’’ zegt Retchum, Pikachu volgt hem op. En Spearow is ook K.O.! Retchum en Justin winnen!

‘’We komen nog terug, en dan winnen we!’’ roept Jansen, en loopt samen met Janssen naar buiten. ‘’Wow, sterke Pikachu!’’ zegt Justin. ‘’Bedankt. Ik moet je iets vertellen. Je kent toch wel Ash Ketchum?’’ zegt hij. Justin knikt! Dat is zijn voorbeeld! ‘’Ik ben dat, ik verberg me met een R in plaats met een K. Mijn zoon weet van niks. Hij heeft ook een pokemon, ik wou vragen of hij samen met jou kan reizen.’’ Justin vindt het goed, maar is het meest onder de indruk dat hij Ash Ketchum zelf heeft ontmoet! Ash overlegt met zijn zoon. Na een tijdje loopt de zoon naar Justin. ‘’Hai, ik ben Rick. Ik ben 10 jaar. Ik wil wel met je meereizen.’’ Zegt de jongen, blijkbaar Rick hetend. Justin laat een glimlach zien. ‘’Laten we gaan dan!’’

Wat komt er allemaal nog aan? Zal professor Oak op tijd gered worden? Je leest het de komende hoofdstukken!


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 9 juli 2010 - 18:18:
Dat was best... COOL!