Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 2

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

31 aug 2014 - 15:04

689

0

257



Back to Skyloft ~ 2

Loena loopt Gaepora's kamer uit en loopt de trap af. Ze leest de namen op de deuren. Dan komt ze bij Groose. Naast Groose staat een deur met geen naam erop. Dat moet haar kamer dan wel zijn. Ze loopt naar binnen en doet de deur op slot. Er staat een bed, een kast en een bureau. Het is niet zo groot maar het is groot genoeg. Loena kijkt naar de kleding. Het lijkt echt super klein. Maar als ze het probeert aan te doen merk ze dat het super elastisch is. Het past dus precies. Loena loopt haar kamer uit. Maar net als ze weer naar de trap wil lopen hoort ze iemand achter zich.

"He, meisje!"

Loena draait zich om. In de keuken van de Knight Academy staat Henya, een vrouw die al 20 jaar in de Knight Academy werkt. Ze kookt eten voor de studenten.

"Ben jij nieuw hier?" vraagt ze.

Loena loopt de keuken in. "Ja," zegt ze. "Ik ben Loena."

"Ik ben Henya." zegt de vrouw. "Ik heb jou nooit eerder op Skyloft gezien. Kom je uit het noorden van Skyloft?"

"Dat is een lang verhaal, mevrouw." zegt Loena.
"Oh, sorry. Ik zal je niet langer storen," antwoordt Henya. "Veel geluk!"

Loena lacht en gaat snel naar Gaepora voordat nog meer mensen haar dingen gaan vragen.

"Oh, Loena. Je bent er weer. Die kleren staan je perfect. Nou, heb ik nog één vraag Loena.." zegt Gaepora. "Heb je eigenlijk een Loftwing?"

Loena schudt haar hoofd.

"Hm, dat dacht ik al." Hij kijkt uit het raam. "Morgen gaan we naar het standbeeld van de godin. Hopelijk vinden we dan jou vogel. Ga nu maar even Skyloft verkennen. Maar zorg dat je er niet afvalt! Als je van de oppervlakte komt ben je dat vast niet gewend."

Loena knikt en loopt Gaepora's kamer uit. Fledge komt net naar boven lopen.

"Ben jij Loena..?" vraagt hij voorzichtig. Loena knikt. "Ik heb gehoord dat je nieuw bent hier en eh.. Ik.. Wou gewoon even hallo zeggen. Eh.. Ik heet Fledge."
"Hallo Fledge." zegt Loena.
"Hallo." zegt Fledge.
Fledge is niet zo'n prater. Hij is erg onzeker, Loena wist dat allang.

"Dus eh.." begint Loena. "Hoe gaat eigenlijk zo'n ontmoeting met je vogel?"

Fledge kijkt op. "Heb je geen Loftwing?" vraagt hij.

Loena schudt haar hoofd. "Ik kom hier ver vandaan. Ik woon hier net pas. Morgen ga ik naar het standbeeld van de godin om mijn Loftwing te ontmoeten." zegt Loena.

"Oh nou.." begint Fledge. "Eerst.. Ga je onder het standbeeld van de godin staan.. En dan vraag je de godin om haar zegen. Dan komt er een Loftwing aanvliegen en.. Dat is dan jou vogel."

"Dat klinkt best spannend." zegt Loena.
"Is het ook wel eigenlijk." antwoordt Fledge. Loena kijkt om zich heen. "Ik ga de Knight Academy verkennen."
"Oké."
"Doei."
"Doei."
Loena loopt de trap af. Als ze beneden is staat ze even stil. Cawlin, Strich en Groose komen net aanlopen. Loena had gehoopt hun nog niet tegen te komen vandaag. Zodra Cawlin, Strich en Groose haar in de gaten hebben fluisteren ze tegen elkaar:

"Wie is dat?"

"Geen idee."

"Die heb ik hier nog niet eerder gezien."

"Een nieuweling dus." Groose loopt naar haar toe. "Wie ben jij?" vraagt hij. "Nieuw hier?"

Loena knikt. "Ik ben Loena." zegt ze. "En wie ben jij?"
"Groose." zegt Groose. "Is die kamer naast mijn kamer van jou?" Loena knikt weer. "Ja, dat is mijn kamer."
"Als je maar stil bent vanavond." zegt Groose kortaf. "Ik ben een lichte slaper dus zorg dat je stil bent!"

Loena rolt met haar ogen en knikt.

"Mooi zo," zegt Groose en hij loopt samen met Cawlin en Strich weg.

Loena zucht. Groose en zijn clubje zijn echte pestkoppen. Gelukkig viel dit mee. Loena loopt naar buiten. In de verte ziet ze het standbeeld van de godin. Ze gaat er toch maar eens kijken. Maar net als ze ernaartoe wil lopen hoort ze weer iemand achter zich: "Loena?" Loena draait zich om. Het is Instructor Horwell.

"Hallo," zegt Loena.
"Jij bent nieuw hier toch?" vraagt hij.

Loena rolt met haar ogen. "Ja."
"Ik heb het gehoord van hoofdmeester Gaepora. Ik ben Instructor Horwell." Loena wist dit natuurlijk al. "Aangenaam," zegt ze. "Ik ga naar het standbeeld van de godin, het is een heel mooi beeld."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.