Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 3

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

31 aug 2014 - 15:04

823

0

286



Back to Skyloft ~ 3

Loena loopt verder. Ze loopt de trap op naar het standbeeld. Opeens hoort ze muziek en gezang. Het is muziek van een harp en de stem die het zingt is een prachtige stem. Zo gaat het: "En dashadu, no bei sein du. En shu tu, keranu sa lei..". Het is een lied, "The Ballad of the Godess" heet het. Loena loopt onder een boog door. Nu is ze op het plein. Ze ziet een meisje staan, met een harp in haar hand. Zelda, weet Loena. Zelda ziet Loena.

"Hoi," zegt ze dan terwijl ze vrolijk opkijkt. "Ik heb gehoord dat je nieuw bent in de Knight Academy. Mijn naam is Zelda. Ik woon er ook."
"Ik ben Loena."
Zelda kijkt naar haar harp. "Dat lied wat ik toen net zong.. Dat heet 'The Ballad of the Godess'. De tekst betekent:.."

Maar voordat Zelda verder kan praten doet Loena dat.

"Oh jongeling, geleidt door de dienaar van de godin, verenig aarde en hemel. Breng licht naar het land."

Zelda kijkt verbaasd. "Hoe weet jij dat?" vraagt ze. "Alleen een paar mensen van Skyloft weten de vertaling. Gaepora heeft het toch niet aan je verteld?"

Loena schudt haar hoofd.

"Nee, maar ik ben erg geïnteresseerd in de oude verhalen over Skyloft."

"Oh.. Uhm.. Heb je ook gehoord van de oppervlakte..?" vraagt Zelda dan.

Loena knikt.

"Geloof je dat.. Die wereld bestaat?"

Loena twijfelt even. "Ik wéét dat." zegt ze dan.

"Hoe?" vraagt Zelda verbaasd. "Hoe weet je dat?"

Loena krabt op haar hoofd. "Aan niemand doorvertellen, maar ik kom er vandaan. Ik ben er geboren."

Zelda staart met open mond. "Echt waar?" zegt ze vol ongeloof.

"Ja. Maar ik praat er liever niet over. Vertel het aan níemand, alsjeblieft."

"Je hebt mijn woord," zegt Zelda. "Dus.. Wie heb je allemaal al ontmoet?"

"Pipit," zegt Loena. "Fledge, Instructor Horwell en.. Groose."

Zelda zucht. "Ik hoop dat Groose je niet in de weg heeft gelopen. Hij pest iedereen, moet je weten."

Loena knikt. "Dat weet ik.."

Zelda kijkt omhoog. Er vliegen een aantal Loftwings voorbij.

"Hoe ziet jou Loftwing eruit?" vraagt ze aan Loena.

"Heb ik niet. Morgen ga ik de godin om haar zegen vragen.. Ik hoop dat er dan een voor mij komt.."

"Wauw," zegt Zelda. "Jij bent inderdaad niet van hier. Ik kom morgen ook kijken hoor!"

Loena knikt.

"Da's goed. Tot ziens!"

Ze loopt de trap weer af. Waar zal ze nu naartoe gaan? Terug naar het plein van de Light Tower? De Bazaar? De begraafplaats? Opeens weet ze het; de waterval. Loena loopt naar het meer. Er steken stenen boven het meer uit die een brug vormen naar de overkant. Loena springt op de eerste steen, de tweede, de derde, en zo komt ze aan de overkant. Ze ziet het standbeeld van de uil. Loena had nooit gedacht dit standbeeld ooit in haar leven te zien. Loena loopt naar de ingang van een grot. Er staat een bord naast. Loena leest het:

"Ingang waterval. Pas op voor monsters! Niet betreden zonder zwaard! Kinderen niet toegestaan."
Helaas staat er een hek voor de ingang. Dat hek zou je alleen kapot kunnen maken met een zwaard. Loena zucht.

"Loena, wat doe je?"hoort ze achter zich. Het is Pipit. "Je wilde toch niet de grot ingaan?"
"Nou ja," zegt Loena. "Eigenlijk wilde ik wel even kijken. Maar het is onmogelijk om erin te komen zonder zwaard, zie ik nu."

Pipit kijkt door het hek. Het is erg donker in de grot.

"Je kunt er maar beter niet naar binnen gaan," zegt hij. "Er zitten veel monsters. En zonder Loftwing.. Ik weet niet of je er nog levend uit zal kunnen komen."

"Goed," reageert Loena. "Ik kijk morgen nog wel eens. Als ik.. Een Loftwing heb."

Bij de laatste woorden twijfelde Loena een beetje. Ze hoopt zo erg dat ze gezegend wordt met een Loftwing, als dat niet gebeurd.. Dan zou ze vreselijk teleurgesteld zijn.

"Het wordt avond," zegt Pipit dan. "We kunnen maar beter teruggaan naar de Knight Academy. 's Nachts komen de vreemdste monsters tevoorschijn op Skyloft... Die wil je liever niet tegenkomen."

Loena knikt. Ze loopt samen met Pipit terug naar de Knight Academy. Het begint al een beetje donker te worden. Als ze bij de Knight Academy zijn aangekomen zien ze in de keuken iedereen aan tafel zitten. Blijkbaar gaan ze avondeten.. Pipit loopt de keuken in. Loena volgt hem.

"Hé jonges!" zegt Pipit. "Dit is Loena!"

Henya komt aanlopen met een ketel pompoen soep.

"Ik stel voor dat jullie je even aan haar voorstellen." zegt ze.

Er staat iemand op van tafel.

"Hoi, ik ben Parrow." zegt de jongen, die al een beetje op een man lijkt. "Ik ben de oudste student hier."

Dan komt er een meisje naar haar toe. Ze draagt bijna dezelfde kleding als Pipit. Blijkbaar is ze al een Knight, net als Pipit.

"Ik ben Karane." zegt ze. "Ik ben het enige meisje hier dat een Knight is.. Tot nu toe."

Dan staat Link op. Loena weet allang wie dat is, maar ze heeft hem nog nooit horen praten. Link draagt geen Knight kleding.

"Ik ben Link." zegt hij.

"Hallo, Link," antwoordt Loena, en zacht zegt ze: "Hero of Legend.."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.