Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 5

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

31 aug 2014 - 15:05

724

0

289



Back to Skyloft ~ 5

Loena kijkt Link en Zelda na. Dan loopt Fledge naar haar toe.

"Hé Loena.." begint hij. "Je Loftwing is echt heel cool, wist je dat?"

"Dank je," zegt Loena.

Opeens klinken er stemmen. Fledge en Loena kijken verschrikt op.

"Ik kan het niet geloven!" komt vanachter het standbeeld van de godin vandaan.

"Link denkt echt dat ie alles is hè.. Dat denk hij! Hij denkt dat Zelda hem leuk vindt!"

Loena en Fledge kijken elkaar aan. Het is Groose zijn stem.

"Ja Groose," zegt een andere stem. "Dat denkt hij zeker."

"We moeten hem eens een lesje leren!" zegt nog iemand anders.

Fledge kijkt wanhopig om zich heen.

"Het zijn Groose en zijn groepje!" fluistert hij. "We moeten weg hier!"

Loena schudt snel haar hoofd.

"Nee," fluistert ze. "We moeten ze afluisteren! We moeten weten wat ze van plan zijn!"

Fledge kijkt verschrikt. Dan knikt hij. Loena en Fledge gaan met hun rug tegen het standbeeld van de godin aanstaan.

"Wat wil je dan gaan doen?" horen ze Strich zeggen. "Wat is je plan?"

"Nou.." begint Groose. "Hebben jullie gehoord wat Zelda vond van die Loftwing? De Loftwing van die ene Loena, ja? Ze vond 'em prachtig! Die Loftwing, die wordt dus van mij! Morgen gaan we op zoek naar die vogel, ja? En als we hem hebben dan zal ik die vogel eens laten zien dat ik zijn nieuwe meester ben! Dan ziet Zelda dat die Loftwing eigenlijk van mij is.. En wil ze ook een rit.. Samen met, je weet wel.. Mij! Duh huh huh... Geweldig plan toch??"

Loena en Fledge kijken elkaar verschrikt aan.

"Kom mee," fluistert Loena. "We moeten wegwezen!"

Ze rent weg. Maar op dat moment komen Groose en zijn gang achter het standbeeld van de godin vandaan. Loena verstopt zich snel achter een boom maar Fledge is net te laat.

"Fledge!" schreeuwt Groose. "Hij heeft ons af zitten luisteren! Grijp hem jongens!"

Cawlin en Strich pakken Fledge bij zijn armen.

"Laat me los!" roept Fledge wanhopig. Groose loopt naar hem toe.

"Zo zo, je hebt ons af zitten luisteren hè?"

Hij pakt Fledge bij zijn keel en zet hem tegen de muur.

"Oh wee als je ook maar IETS tegen Loena vertelt! Dan zullen wij zorgen dat je NOOIT meer op een vogel kunt rijden! Dus wat zeg je daarop?!"

Groose knijpt harder in Fledge' keel. Loena wordt opeens heel boos. Hoe kan hij?! Groose de lafaard. Loena komt achter de boom vandaan.

"Groose!!" schreeuwt ze terwijl ze op hem afloopt. Groose, Cawlin en Strich kijken verbaasd op.

"Oh, jij bent het.. Loena was het hè?" zegt Groose onverschillig. "Wat kom jij hier doen? Zie je niet dat we bezig zijn?"

Groose houdt Fledge nog steeds vast.

"Laat hem los!" zegt Loena kwaad.

Groose begint stom te lachen. "En waarom zou ik ooit luisteren naar jou?" zegt hij spottend.

Loena pakt Groose bij zijn kraag en gaat er met haar hele gewicht aan hangen. Groose valt voorover op de grond en laat Fledge los.

"Au!!" schreeuwt hij kwaad.

Fledge springt overeind en gaat achter Loena staan. "Die Loftwing zal NOOIT naar jou luisteren, Groose! Het is mijn Loftwing!" zegt Loena nijdig.

Groose, Cawlin en Strich kijken haar een beetje verschrikt aan.

"Heb je ons ook zitten afluisteren?!" Groose grijpt naar zijn hoofd. "Waaahh! Nu is ons plan al meteen mislukt!"
Loena en Fledge kijken elkaar aan.

"Groose.." begint Loena. "Je moet geen Loftwing stelen om indruk te maken op Zelda. Dat vindt ze JUIST slecht. Dan vindt ze je nooit leuk.. En blijft ze bij Link."

Groose kijkt met een kwade blik naar Loena. Het is een poosje stil.

"Misschien heb je wel gelijk.." zegt Groose twijfelachtig. "Maar hoe kan ik haar dan wél voor mij winnen? Hoe kan ik zorgen dat ze me leuk vindt?"

Loena denkt even na.

"Je kunt het beste gewoon jezelf blijven, want je echte karakter is eigenlijk heel aardig."

Groose krabt op zijn hoofd.

"Denk je.. Dat dat echt werkt?" Loena knikt. "Ze vindt je dan in ieder geval leuker dan nu."

Groose zucht. "Best." zegt hij. "Ik zal mijn best doen."

Opeens lijkt hij zich te realiseren dat Cawlin en Strich nog steeds achter hem staan.

"Maar owee als het niet werkt!"

Loena grinnikt. "Ja ja ja, dan ga je ervoor zorgen dat ik nooit meer een Loftwing zal kunnen berijden."

Groose weet niks meer te zeggen. "Kom mee jongens," zegt hij. "We gaan."

Cawlin en Strich staren hem verbaasd aan.

"We gaan!" schreeuwt Groose.

Hij rent naar het dichtstbijzijnde platform en springt er vanaf. Cawlin en Strich schrikken.


"Woah! Groose! Wacht op ons!" roepen ze en ze rennen achter hem aan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.