Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Hobbit » The beast in the mountain » De steen

The beast in the mountain

1 sep 2014 - 11:33

346

0

244



De steen

Ze zijn bij de grote ovens en zetten ze meteen aan. Een groot blok goud word verhit door de lava waardoor het vloeibaar wordt. Ondertussen zit smaug beneden te zoeken naar de dwergen tot hij al het stoom van boven ziet komen, hij klimt naar de top van de bruggen en kijkt naar de ovens die nu werken en ramt tegen het hek aan en blast vuur door de tralies heen. De dwergen moeten opschieten of ze zullen worden weggebrand door het hete vuur van smaug. het goud stroomt sloom naar de hoofd Smit dan komt smaug aanzetten, hij beukt dwars door de tralies heen en zet alles onder vuur. Thorin roept tegen Bilbo dat hij naar de hoofdsluis moet gaan en de hendel om moet trekken zodat het vuur geblust wordt. Hij rent naar de trap maar dan breekt het af hij kan niet naar de hoofdsluis dus hij moet iets anders bedenken. De draak vliegt door de zaal en land voor Bilbo en laad het vuur kanon op en spuwt al het vuur om Bilbo heen waardoor Bilbo in de grond valt helemaal door erebor heen, smaug is nog niet klaar, nog lang niet. hij vertrapt alle ovens en brand alle dwergen het vel van de botten weg. Hij won dacht hij. Maar Bilbo leeft nog. met moeite staat hij op en ziet dan de steen liggen hij strompelt er naar toe en pakt het op. Hij loopt naar de grote ingang en laat alles achter, we hebben verloren, dacht Bilbo. Hij loopt naar buiten verder naar beneden en dan naar het stadje onder gelegen erebor. Hij heeft de steen in zijn handen en magische krachten geven hem de kracht om sneller te genezen zo snel dat hij naar tien minuten weer al zijn energie enzo had. Hij kijkt naar de steen en doet een wens en zegt: ik wou dat alle dwergen die er zijn mij komen helpen om hun thuis te bevrijden van de grote smaug. Maar dat was het dan hij gaat liggen en blijft daar liggen tot zijn wens uitkomt.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.