Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (1)

Home » Overige » Verloren. » hoofstuk 1

Verloren.

11 sep 2014 - 23:23

199

2

159



hoofstuk 1

Luna is een vrolijk meisje van 5 jaar. Luna heeft blode krullen en blauwe ogen. Luna woont samen met haar vader: Ron, moeder: Chantal en jonger broertje Kyan. Als het gezin s avonds aan tafel aan het eten is zeggen hun ouders dat ze Luna en Kyan iets willen vertellen. Luna’s moeder vertelt met tranen in haar ogen dat ze borstkanker heeft. Hun moeder probeert Luna en Kyan zo goed mogelijk uitleggen wat borstkanker is en wat de dokters ertegen kunnen doen en dat ze haar haren zal verliezen. Een maand later begint hun moeder met de chemokuur. De vader van Luna gaat met haar moeder mee naar het ziekenhuis. Luna’s opa en oma vangen haar en haar broertje naar school op. S ’avonds komen haar ouders hun ophalen bij opa en oma. Luna’s moeder voelt zich erg ziek van de chemokuur. Als ze thuis zijn legt hun moeder ze op bed. Nadat hun moeder een tweede chemokuur krijgt beginnen haar haren uit te vallen. Haar moeder is hier erg verdrietig over en dat merkt Luna goed aan haar. Haar moeder besluit dat ze haar haar kaal gaat laten scheren zodat ze niet steeds overal rode plukken haar vinden.


Reacties:


lmaogotohell
lmaogotohell zei op 16 sep 2014 - 17:54:
dankje voor de tips zal er volgende keer zeker gebruik van maken.
ik probeerde het wel maar het verhaal gaat over me moeder dus was het erg pijnlijk alles zo weer voor me te krijgen dat ik daar niet echt rekening mee gehouden heb .


Hermelien
Hermelien zei op 16 sep 2014 - 12:23:
A very emotional theme,
omdat mijn eigen moeder borstkanker heeft gehad
wilde ik dit toch een kans geven.

And It's lovely written,
alleen heb ik een paar tips.

- Chapters gaan makkelijk tot 1000 woorden
- Probeer veel meer te beschrijven, je schrijft niet in een ik of een hij/zij vertelstandpunt dus dat is best moeilijk.
Als je in dit standpunt wil verderschrijven kun je het best iets doen als dit:

"Luna glimlachte en zat neuriënd op de rand van haar bed. Ze was pas vijf.
Het zonlicht viel in schaduwen op de oude, houten vloer."

Het is voor een lezer veel interessanter als je de ruimte gaat beschrijven en alles ook uitgebreider gaat vertellen. Bijvoorbeeld wat ze aan het eten zijn, echt gewoon een tafereel zoals een scène in een film.

Okay, dit zijn uitsluitend tips. Tips helpen elke schrijfster.
Neem gerust even een kijkje bij mijn eigen verhaal, Infernal. c:
But besides that, well done!
Want dit is geen makkelijk thema, een thema waar ik meer respect voor heb dan voor wat dan ook.

xoxo