Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Marry me or die (Draco Malfoy) » Hoofdstuk 6

Marry me or die (Draco Malfoy)

16 sep 2014 - 19:23

586

1

232



Hoofdstuk 6

[15](Artemis pov)

KNAL! Het oorverdovende geluid laat me een meter in de lucht springen. "Sssorry. Ik bbbben DDDoby." Stottert de huiself die voor me verschenen is. "Aangenaam Dobby. Mijn naam is Artemis." Zeg ik vriendelijk zodat ik hem op zijn gemak stel. Meteen verschijnt er een glimlach op Dobby's gezicht. "Ja, mijn vriend, de grootse Harry Potter, heeft mij over je vertelt. Hij heeft een boodschap voor jou, hij vraagt of je binnen een uur met Hermoine, Ron en hem mee wilt gaan naar Hogsmeade." Zegt Dobby vrolijk. "Oké, op één voorwaarde Dobby." Zeg ik met een grote grijns om mijn lippen. "Alles om ervoor te zorgen dat Harry zijn zin krijgt." Antwoord Dobby enthousiast. "Ik heb al zoveel over de keuken van Hogwarts gehoord maar ik ben er nog nooit geweest. Wil jij mij misschien een rondleiding geven?" Vraag ik hem hoopvol. "Ja natuurlijk. Eerst ga ik Harry Potter vertellen dat je straks met hem en zijn vrienden meegaat." Zo gauw hij is uitgesproken verdwijnt hij weer met een luide knal. "Wat was dat!" Roept Mirelle die net de Great Hall uit wandelt. "Dat was Dobby de huiself. Blijkbaar is hij heel loyaal aan Harry maar ik ben niet zeker of hij zijn elf is. "Oh, vreemd, maar oké, wat ik je wilde vragen, wil jij met me mee gaan naar Hogsmeade?" Vraagt ze me met puppy ogen. "Het goede nieuws, ik wil heel graag dat je mee gaat. Het slecht nieuws is dat ik ga met Harry Potter en zijn vrienden." Beantwoord ik haar vraag. "Dit kan je niet menen, waarom trek je met die losers van Gryffindor op?" Ze kijkt zo vies dat het wel lijkt alsof ze kak in haar mond heeft. "Eerst was het omdat ik Malfoy wilde irriteren. Nu, omdat deze drie eigenlijk best wel leuk zijn, als je hun éénmaal langer kent." Zeg ik schouderophalend. Met een opgetrokken lip kijkt ze me aan. "Het is te nemen of te laten Mireille. Ik ga sowiso met hun mee." Antwoord ik nu een beetje geïrriteerd. "Oké, als het echt niet anders gaat, I am in." Antwoord ze, met nog steeds een vieze blik op haar gezicht. KNAL! Een gil verlaat Mireille's mond en nu vind ik het wel een beetje grappig. "Jij bent Dobby zeker?" Vraagt Mireille hooghartig aan de huiself. Een diepe zucht rolt over mijn lippen. "JJJJJJa." Stottert de huiself. "Kan je misschien een beetje vriendelijker zijn tegen Dobby?" Vraag ik Mireille. Aan mijn stem is duidelijk te horen dat het meer een bevel is dan een vraag. "Sorry Dobby, ik ben Mireille." Antwoord ze dan om mij te gehoorzamen. "Aangenaam mevrouw." Antwoord Dobby waarna hij een dankbare blik op me richt.

We zijn een trap afgedaald die leidt naar de Common room van Hufflepuff. Plots stoppen we voor een groot schilderij van een schaal met fruit. "Het is eigenlijk wel straf hé, jij bent de kleindochter van Albus Dumbledore en toch ben je nooit in de keuken geweest." Zegt Mireille bedenkelijk. Ik zie hoe Dobby's mond open valt. Hij maakt plots een diepe buiging waardoor zijn neus de grond raakt. "Jij bent de dochter van mijn nieuwe baas. Als je me nodig hebt, je mag me altijd roepen. Ik werk voor je vader tegen betaling." Ratelt Dobby aan één stuk door. "Aaaah, jij bent dus die elf waar mijn grootvader het zo vaak over heeft! Jij houdt toch veel van sokken hé?" Vraag ik hem met een lach. "Ja mevrouw. Heel erg veel." Antwoord hij met twinkelende grote ogen.[/15]


Reacties:


narcissa
narcissa zei op 16 sep 2014 - 21:59:
Dobby!!!! I love him.