Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » verslaafd » HOOFDSTUK 1

verslaafd

16 sep 2014 - 20:42

1169

0

301



HOOFDSTUK 1

Ik zit in de speeltuin op de schommel. Ik schommel rustig heen en weer terwijl ik me joint op rook en naar muziek van noble tea luister. Op eens voel ik een hand op me schouder. Ik kijk om en kijk in de blauwe ogen van Jens. Jens is een jaar ouder dan ik heb en heeft blonde krullen. Ik haal me oortjes uit me oren en zet de muziek af. Jens komt naast me op de andere schommel zitten. ‘’ en heb je al zin in je verjaardag morgen’’ vraagt Jens . ik geef Jens de joint door ‘’ja ik heb er wel zin in zeg ik’’. Ik kan me ogen niet van Jens afhouden. Kon ik hem maar vertellen wat ik voor hem voelde. Maar dat durf ik niet. We praten samen verder over mijn achttiende verjaardag en roken de joint op. Als ik op me iphone kijk om te kijken hoe laat het is spring ik van schrik op ‘’het is al half 6’’ roep ik uit. Ik pak me oortjes uit met tas en me pakje peuken. Ik pak er een sigaret uit en geef Jens ook een. Ik stop me oortjes in met telefoon en doe me oordopjes in. Ik geef Jens snel een knuffel en zeg hem gedag. Als ik naar huis begin te lopen zet ik warhola-reshape op. Ik ga helemaal op in het liedje. Ik vind vooral de stem van de zanger mooi om naar te luisteren. Hij heeft een hele mooie en bijzondere stem. Als ik thuis kom zet me moeder net de pannen op tafel. ‘’ wat eten we?’’ vraag ik. ‘’Aardappelen met boerenkool en gehaktballen’’ antwoord mama. ‘’ eten’’ roep ik naar boven. Ik hoor me jonger broertje de trap af komen stampen. Als ik de hoek van de hal uitloop bots ik tegen me vader op die naar de keuken toe liep. Als iedereen een tafel zit schept mama het eten op. Me vader en broertje beginnen gelijk over school en werk te vertellen maar ik hoor het niet. Ik eet rustig mijn bord leeg en focus me op de radio die je op de achter grond hoort. Ze draaien gun’s and rose’s- sweet child of mine.’’ Febe’’ hoor ik mama in eens zeggen. Ik kijk mama aan ‘’ wat zei je?’’ vraag ik. ‘’ ik vroeg hoe het op school is gegaan vandaag’’ zegt mama. ‘’ ow het ging wel goed’’ antwoord ik. Ik loop naar het aan recht en zet me bord weg. Daarna ga ik terug aan tafel zitten we wacht tot me broertje Daan klaar is. Daan is twee jaar jonger als ik. Als je ons naast elkaar zet zou je niet zeggen dat we broer en zus zijn. Zo is Daan groot en ik klein. Heeft hij bruin haar en ik rood(geverfd) haar. Wel hebben we allebei blauwe ogen. ‘’mag ik al zo vast mijn toetje pakken?’’ vraag ik. ‘’ nee we wachten tot we allemaal klaar zijn antwoord’’ papa. ‘’ ja maar Daan doet altijd zo lang over z’n groente’’ antwoord ik. ‘’ houd je bek’’ roept Daan uit. ‘’ allebei stil nu!’’ roept papa boos. Als we klaar zijn met eten ga ik naar me kamer. Ik ga op bed leggen en knip de lampjes rond me bed aan. Ik zoek een leuk liedje op me telefoon op en sluit me telefoon op de boxen aan. Psycho 44- DANCE MTHRFCKR DANCE knalt uit de speakers. Daan komt bood me kamer binnen lopen ‘’ zet die kut muziek af!!’’ schreeuwt hij waarna hij weg loopt en de deur met een klap achter zich dicht slaat. Me telefoon gaat ik kijk door wie ik gebeld word. Ik zie dat het Neele me beste vriendin is. Ik neem op ‘’ heii poekie’’ zeg ik. ‘’ heii muppet’’ groet Neele lachend terug. ‘’ Wat doe je van avond” vraagt Neele . ‘’ niks’’ antwoord ik. ‘’ oke kom naar het speeltuintje bij jou op de hoek dan wacht ik daar op je’’ zegt Neele. ‘’ Oke tot zo’’ zeg ik. Ik trek me rode all-stars aan pak me tas en sprint de trap af. ‘’ ik ben naar buiten’’ roep ik naar me ouders en loop de deur uit. Buiten steek ik een sigaretje op en loop naar het speeltuintje. Als ik bijna bij het speeltuintje ben zie ik dat Neele al staat te wachten. We gaan op de schommels zitten. ‘’ zullen we een tientje bij bas gaan halen?’’ vraagt Neele .’’ja is goed antwoord ik terwijl ik me telefoon pak en het nummer van bas op zoek. Als ik het nummer gevond heb druk ik op bellen. De telefoon gaat drie keer over’’ hoi met bas’’ hoor ik aan de andere kant van de lijn. ‘’heii met Febe heb je tijd?’’ antwoord ik. Bas weet waar ik het over heb ‘’ ja tuurlijk spreken we af bij het brugje?’’ antwoord bas. ‘’ ja is goed we zijn er over 10 minuten ik app je dan wel’’ antwoord ik. ‘’ oke is goed’’ antwoord bas en hangt op. Snel pakt Neele haar fiets. Ik spring achter op en we rijden naar het brugje. Bij het brugje app ik Bas. Ik zie bas met zn hond aan komen lopen en loop naar hem toe. ‘’heii’’ zeg ik vrolijk tegen hem. ‘’ heii al zin in je verjaardag morgen?’’ vraagt bas. ‘’jaa ‘’ zeg ik. ‘’ haha mag je eindelijk zelf naar de shop en drank halen’’ zegt bas vrolijk. ‘’ haha ja inderdaad’’ zeg ik vrolijk terug als we bijna bij de fietsen zijn geeft Bas me het zakje wiet en ik hem de tien euro. ‘’ tot morgen avond ‘’ zegt bas en loopt snel verder. Snel spring ik bij Neele achter op en rijden we naar het speeltuintje terug. We gaan naast elkaar op de bank zitten . ik pak me lange vloei, tip en grinder. Neele grind de wiet terwijl ik een tip draai en alles klaar leg. Net als ik de joint dicht wil draaien komen Jens en Valentijn met een fles jack daniels in een papieren zak de speeltuin binnen lopen. ‘’ daar lust ik ook wel een hijsje van’’ roept Valentijn vrolijk. ‘’ als wij wat van jullie drinken mogen” roept Neele vrolijk terug en staat op om Valentijn een zoen te geven. Valentijn zit bij jens in de klas en zitten een jaar hogen dan Neele en ik. Neele en Valentijn hebben nu al bijna twee jaar iets. Jens komt naast me zitten terwijl ik de joint op steek. Na een paar hijsjes geef ik Neele de joint. ‘’ en wie komen er morgen allemaal” vraagt Valentijn terwijl hij de fles jack daniels aan geeft.’’ Uhmm Jonas, Niels, Thomas, Siebe, Laura, Sanne , Evy, Jos en nog meer mensen haha’’ zeg ik terwijl ik een flinke slok neem de alcohol brandt in me keel. We zitten de rest van de avond gezellig met z’n vieren in de speeltuin en praten over morgen. Om tien voor twaalf ga ik naar huis. Thuis draai ik alle deuren achter me op slot en loop door naar boven. Ik zet met wekker op half zeven voor school. Ik rook nog een sigaret en gaat dan slapen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.