Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Black-outs » Onbekend terrein

Black-outs

20 sep 2014 - 21:48

597

2

263



Onbekend terrein

Mijn hart klopt in mijn keel, zweet loopt over mijn hoofd naar beneden, mijn handen bibberen onophoudelijk. Neen, het is niet door angst maar door adrenaline, stromend door mijn aderen. Ik heb het gevoel alsof ik net een van mijn gewaagde stunts heb verricht en het voelt heerlijk. Een kleine straal licht valt tussen de versleten gordijnen naar binnen, net genoeg om ervoor te zorgen dat je niet met je neus tegen de deur zou lopen. Plots word ik overvallen door een vreemde geur. Het is een muffe geur die me doet denken aan een doos vol dode kittens die ik als kind ooit had aangetroffen toen ik aan het spelen was in een verlaten pand, een paar straten verwijderd van het huis waarin ik ben opgegroeid. Wat is er hier aan de hand? Was het weer een black-out? Waar ben ik en wat doe ik hier? Ik heb wel vaker black-outs en gewoonlijk lijkt het dan net of de klok een paar uur verzet is of dat zonsopgang net veranderd is in zonsondergang, maar nooit eerder bevond ik me plots op een compleet andere plek. Ik had een vrije dag en was van plan mijn wekelijkse inkopen te doen. Ik stond in mijn slaapkamer, trok een donkere spijkerbroek aan en een losse blauwe t-shirt en bedacht me net dat ik zin had om mezelf eens te trakteren en nog eens wat lekkers te kopen. Chips, borrelnootjes, American cookies,... noem maar op, ik had er echt zin in. Dat is het laatste dat ik me herinner en nu sta ik hier. Ik loop naar het raam, trek de gordijnen weg en open het raam voor frisse lucht, draai me om en de nu beter verlichte kamer roept alleen nog meer vragen op. Ik kijk om me heen en zie een oude houten tafel achteraan tegen de muur, met daarbij een versleten stoel. Recht tegenover het raam staat een oud gietijzeren houtkacheltje met een theepot erbovenop en een oude kast in de hoek van de kamer. De meubels zijn bedekt dikke laaf stof, alsof er al jaren niet meer geleefd word in dit kleine huisje. Het doet me een beetje denken aan een verlaten jagershut. Op de tafel ligt een rol ducktape met daarnaast een paar lederen handschoenen. Rechts naast de tafel staan een paar combatboots, vol modder en in de hoek van de kamer staat een opgerold tapijt. Ik laat mijn ogen over de houten vloer glijden en zie daar een luikje naar wat mogelijk een kleine opslagruimte is. Ik vraag me af of die rotte geur daar vandaan komt en ik weet dat ik niet zo nieuwsgierig mag zijn maar de drang om het te weten is gewoon te sterk. Heel rustig loop ik er naartoe en pak het ringetje vast dat aan de rand van de luik uitsteekt. Ik probeer het voorzichtig te openen maar er gebeurd niets. Ik besluit dan maar om brute kracht te gebruiken en trek uit alle kracht. Eerst lijkt er geen beweging in te zitten en net als ik het opgeven nabij ben schiet het luikje open en vlieg in met volle kracht achterover. Net niet met mijn hoofd tegen het gietijzeren kacheltje maar mijn achterwerk zal ik nog wel een tijdje voelen denk ik. Nu het luikje heb geopend vult de kamer zich alweer snel met een ondraaglijke geur. Nu weet ik in ieder geval waar dit vandaan komt. Voorzichtig kijk ik naar beneden in de hoop dat ik alles kon zien zonder naar beneden te hoeven gaan. Ik word verdomme misselijk van die geur! Waarom ben ik hier!


Reacties:


Nadja
Nadja zei op 20 sep 2014 - 22:15:
Ikwil ook een melding voor t volgende hoofdstuk ! -x-


xHiimacookie zei op 20 sep 2014 - 21:08:
Geef me maar een melding met het volgende hoofdstuk

-xxx-