Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Schrijfwedstrijd » 1954

Schrijfwedstrijd

22 sep 2014 - 18:24

274

0

222



1954

Het schoolbal is altijd een stresserende periode. De eindexamens staan voor de deur. Je moet tijd maken om een jurk te zoeken. Het belangrijkste van het bal is een date. Een date vinden was niet altijd even makkelijk, zeker door de onzekerheid om afgewezen te worden.

Marie werd enkele keren op date gevraagd. Iedere keer opnieuw zei ze nee, ze wilde wachten op de juiste persoon. Als de juiste persoon haar ook zou vragen. Voor Anna, haar zus, was de situatie gelijkaardig. Beiden hadden ze een specifiek iemand op het oog. De kans dat die hen naar het bal zouden vragen was enorm klein. Anna en Marie waren te verlegen om zelf de eerste stap te zetten.

“Goedemorgen!” hoorde Marie achter zich roepen. Louise.
“Goedemorgen, wat ben jij vrolijk vandaag.”
“Ja hé, ik denk dat ik een date heb voor het schoolbal.” Verkondigde ze met een grote glimlach.

De avond van het bal

“Anna! Zie ik er zo goed uit?” gilde Marie vanuit de badkamer naar haar zus.
“Wacht! Ik kom,” klonk het van wat verder.
Marie draaide een rondje toen Anna binnen kwam. “Wat denk je?”
“Je ziet er prachtig uit!”
“Jij anders ook hoor.” De woorden waren nog niet uitgesproken of ze hoorden beneden de bel klinken.
“Anna, Marie, meisjes. Komen jullie naar beneden? Jullie dates zijn er!” riep hun moeder. Zo snel als ze konden gingen ze de trap naar beneden.
“Kom, gaan jullie vier daar staan. Ik ga een foto maken voor mijn dochters naar het bal vertrekken.”
De vier meisjes gingen bij elkaar staan.
Louise en Helena zagen er allebei prachtig uit. Zwart pak, goochelaarshoed, zwart strikje en een grote glimlach op hun gezicht.
Dit zou de mooiste avond van hun leven worden.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.