Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Peeta & Katniss in de toekomst » Gale

Peeta & Katniss in de toekomst

25 sep 2014 - 18:38

310

2

209



Gale

"Ben je boos?", vraag ik 's ochtends aan Peeta als we in bed liggen.
"Ik vind...dat je het juiste hebt gedaan."
Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Gisteren was hij zo boos op Gale toen hij opeens begon te schreeuwen...
"Hoe bedoel je?"
"Ik stuurde hem weg omdat ik zag dat het je pijn deed. Maar ik ben blij dat je het een kans hebt. Je hebt ook niet echt...veel vrienden tegenwoordig."
"Je steunt me altijd..", mompel ik zachtjes terwijl ik mijn hoofd op zijn schouder leg.
"Altijd...", fluistert hij terug.
Ik geniet van dit moment.

Als ik naar beneden kom merk ik dat Abel met Gale aan het praten is in de keuken.
"Lekker eitje!", zegt Abeltje.
"Bedankt...Abel!", antwoordt Gale.
"Ik zie dat jullie het wel met elkaar kunnen vinden.", zeg ik.
"Gale is grappig!", lacht Abel.
"Katniss..Peeta, jullie ook een eitje?"

Als we samen aan het eten zijn komt het gesprek langzaam op gang.
Ik weet niet of het opvalt dat ik niet veel zeg aan tafel maar
Peeta & Gale houden een discussie over iets maar ik volg het niet echt.
Ik denk dat ik Gale heb vergeven, niet voor het feit dat hij Prim vermoordde maar voor het feit dat hij zich jarenlang afzijdig hield en opeens opduikt.

De jaren daarna komt hij nog vaak op bezoek en noemt Abeltje hem zelfs "oom". Dat klinkt wel leuk "oom Gale". Soms heb ik wel nog het gevoel dat ik hem recht in zijn gezicht wil slaan voor wat hij me heeft aangedaan.
Tobias wordt een knappe jongen, dat heeft hij van zijn vader. Ooit vertel ik hem en Abel over de mensen die ik vermoordde, over mijn relatie met Gale vroeger, ....
Ik voel me beter dan ooit bij Peeta want hij beschermt me. We begrijpen elkaar zonder woorden. Toch wordt ik opener naar de buitenereld toe.
Mijn kinderen zijn gelukkig, dus ben ik dat ook denk ik.

"Je bent gelukkig, echt of niet echt?"
En ik antwoord: "Echt..."


Reacties:


katniss
katniss zei op 19 okt 2014 - 17:38:
Je schrijft erg goed snel verder


Mirabel
Mirabel zei op 29 sep 2014 - 17:39:
Kort maar krachtig, zou ik zeggen
Je hebt een fijne schrijfsteil, en je schrijft heel goed met alinea's enzo.
Top meis!

xoxo