Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Stand Alones {Persoonlijk} [GESTOPT] » 15. >Marianne1D< [2]

Stand Alones {Persoonlijk} [GESTOPT]

25 sep 2014 - 22:07

840

0

358



15. >Marianne1D< [2]

Image and video hosting by TinyPic Deze is voor jou babe! <3

Het slot van mijn fiets klikt dicht en ik neem mijn tas uit mijn felroze mand. De galaxy print rugzak vliegt over mijn schouder en ik loop naar binnen. Ik kijk op mijn kluissleutel voor mijn kluisnummer. '631' fluister ik tegen mezelf. Ik ga wat rijen kluisjes af en vind uiteindelijk mijn kluisje. Ik open hem en hoor gefluister achter me. Ik draai me om en zie een groepje jongens staan. Een getinte jongen in het midden zegt wat tegen de andere en ze kijken allemaal mijn kant in.
'Is ze nieuw?'
'Ja wat denk jij? Ze moest haar kluisje nog zoeken!' Ik negeer het en gooi mijn jas in mijn kluisje met de boeken die ik de eerste uren niet nodig heb. Ik sluit hem weer en ga op een van de bankjes in de hal zitten. Ik pak mijn mobiel en open whatsapp en meteen mijn beste vriendinnen app. Een weer geleden heb ik ze moeten verlaten. Mijn ouders hadden een geweldig idee om te gaan verhuizen. We zijn niet een of twee straten verhuist, maar ik woon aan de andere kant van Sydney! Dat is toch niet eerlijk!? Mijn mobiel trilt en ik kijk van wie ik een bericht heb.

Ivy: Brooke ik mis je :'(

Ik jou ook!!


Bella: Ik kan niet geloven dat je serieus bent verhuisd!

Alexa: I'm so sad right now!!

Girls, er zit een jongen op school en hij is best knap!


Bella: Oeh, hoe ziet hij eruit?

Hij is iets getint en heel populair

Ik zal proberen foto te maken


Ivy: jaa stuur!!




Bella: SEXY!

Haha

Maar ik moet gaan, moet naar de les


Ivy: Bye gurl bye!

Alexa: Doeggx

Bella: XXX

XXX

Nadat de bel is gegaan loop ik naar de les. Als ik bij het lokaal sta, komen er een paar meiden om me heen staan. 'uhm, Hoi.'
'Heey! Ik ben Hayley.' De eerste meid steekt haar hand uit die ik schud. Allemaal stellen ze zich voor als Hayley, Elma, May en Selena. De leraar komt aangelopen en we lopen met z'n allen de klas in. Ik ga op de tweede rij zitten met Hayley naast me. Ik kijk de klas even rond en mijn oog valt op de jongen van vanmorgen. Ik draai me terug naar Hayley. 'Hayley?' Ze knikt. 'Wie is die jongen helemaal achterin? Die getinte?' Ze kijkt even en dan weer terug.
'Dat is Calum Hood.'

Een week later

Ik ben best gewend aan mijn nieuwe school. Mijn vriendinnen zijn ook heel aardig. Hayley en ik zijn heel close geworden, ze is super aardig! Ik sluit mijn kluisje en schrik van Calum die voor me staat. 'uhm, Hoi.' Hij blijft me aankijken waar ik een beetje bang van word. 'Hoi.' zeg ik maar nogmaals.
'Jij bent nieuw hier, nietwaar?' Langzaam knik ik en hij loopt weg. Dat was vreemd. Ik kijk iets wat op mijn kluisje in geplakt. Hoe komt dat daar nu weer?! Ik haal de post-it blaadje van mijn kluisje af en lees wat er opstaat.

Na school, 15:00, muziekzaal X C.

Uhm, oké?! Ik stop het briefje in mijn agenda en loop naar de les.

Na school loop ik regelrecht naar de muziekzaal en open langzaam de deur. Ik kijk de zaal even rond. In de hoeken zijn alleen kleine lichtjes aan en voor de rest niks. Ik sluit de deur en loop naar het grote podium. Als ik er net voor sta, springen de lichten aan en ik schrik van Calum die op het podium staat. 'Goedemiddag!' Hj heeft een gitaar voor zich hangen en zijn handen in de lucht. Hij wenkt me het podium op. 'Niet zo vrolijk doen, ik ga uitdagen.' Ik loop het podium op en sta nu voor hem.
'Voor wat?'
'Een gitaarbattle! Laat maar eens zien wat je kan.' Hij kruist zijn armen en ik neem de challenge aan. Ik gooi mijn tas neer en leg mijn jas en vest op de kruk op het podium. Ik pak de witte gitaar die er staat en doe hem om me heen.
'Ready, Hood?' Hij kijkt me verward aan en ik glimlach. Hij knikt daarna en ik leg mijn vingers op de snaren. Ik speel een korte solo, gewoon om mee te beginnen. Mensen komen de zaal binnen. De zaal is nu half gevuld. Ik knik naar Calum en hij kijkt me met een uitdagende blik aan terwijl hij lichtjes begint te spelen. Het loopt over tot een hoge solo. Ik knik en hij geeft aan dat het mijn beurt is. Nu ga ik winnen, zeker weten! Mijn vingers schieten over de snaren en na mijn solo staat Calums mond open. Als teken dat ik heb gewonnen. de mensen, de zaal is nu inmiddels helemaal gevuld, juichen om mij en ik geef een buiging. Ik leg mijn gitaar weer weg en Calum volgt mijn voorbeeld. Nog steeds met zijn mond open. Ik duw zijn kin omhoog en hij glimlacht. 'Dus, je naam is?' Ik steek mijn hand uit die hij aanneemt.
'Brooke, Brooke Yana Edwards. Jouwe?'
'Calum, Calum Thomas Hood.' Ik zie in zijn ogen een opluchting en ik glimlach. Dit kan misschien nog wel eens iets worden.

__________
Ik hoop dat je het leuk vind =)

-X-
<3


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.