Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED » Ch. 22

Miss Secret[Zayn Malik] COMPLETED

29 sep 2014 - 18:27

1101

4

358



Ch. 22

Michael POV

‘Gwen,’ fluister ik, opnieuw. Ze kijkt niet op. Ze heeft haar hoofd op haar knieën gerust, waar ze haar zwarte nachtjapon overheen heeft getrokken. Haar mobiel ligt voor haar op de grond. Er zit een barst in het scherm. De fans die beneden op de straat staan te zingen, te juichen en te schreeuwen voeren het geluid tot op de bovenste verdieping. Toch lijkt het alsof ze in totale stilte zit.
Zonder erbij na te denken ga ik naast haar zitten. Daar zitten we dan een tijdje, het enige geluid afkomstig van de razende fans.
‘Hij belde.’
Ik heb niet door dat ze had gesproken totdat ze verder gaat met haar verhaal.
‘Hij belde en dacht dat alles goed was. Dat ik niet wist wat er was gebeurt.’
Ik hou mijn adem in en luister.
‘Ik werd kwaad. Heb hem uitgescholden. Hij vroeg of ik het geloofde. Ik vertelde hem over zijn kapsel.
Hij zei dat ik altijd veel te voorzichtig was. Dat ik vrijer moest worden, losser. Hij zij ook dat ik veel te oplettend was. “Je bent mijn moeder niet.” Vertelde hij me. Ik begon hem weer uit te schelden. Dat hij juist veel te los was, te onvoorzichtig. Ik heb verdomme Taylor Swift gequote.’
Ik wil lachen als ik haar al helemaal “I Knew You Were Trouble” zie zingen, maar ik doe het niet. Ze moet haar verhaal afmaken.
‘Hij vertelde me dat hij eigenlijk niet klaar was voor een vaste relatie. Ik werd nog kwader. Ik zei hem dat hij al die tijd wist dat hij niet klaar was voor een vaste relatie en wist dat ik dat wel was, maar toch nog met me ging. Hij zei dat ik hem niet de schuld in de schoenen moest schuiven. “Je bent zo ver weg,” ze hij. “Ik was dronken en ik dacht aan jou. Ik hoopte dat zij jij was. Lieve Gwen, we hebben nog nooit seks gehad. Je kunt het me niet kwalijk nemen.” Ik werd woest. Ik zei hem dat als het hem alleen maar ging om zijn lusten te vervullen, dat hij op kon sodemieteren. Dat hij mocht gaan rotten in de hel. Dat hij zijn vuile tyfusgezicht nooit meer hoefde te vertonen. Dat het uit was en dat ik allang verliefd op een ander was. Hij grinnikte en zei: “Als je al verliefd op een ander bent, had je niet zo gereageerd.” En ik zei: “Oh jawel, omdat ik echt dacht dat ik van je hield, en dat jij van mij hield. Maar jouw actie en jouw reactie heeft me wat laten realiseren. Dat jij me niet waard bent. En je bent dat wijf ook niet waard. Ik ben veel beter af bij degene op wie ik al zo lang verliefd was, zonder het te weten.” En toen heb ik opgehangen.’ Er schiet een steek door me heen. Verliefd op iemand anders…
Lekker dan, Michael. Ga alsjeblieft jezelf niet verdrinken in zelfmeelij. Als zij maar gelukkig is, ben jij ook gelukkig, toch?
Ze kijkt op. Die grote bruine ogen boren in de mijne. ‘Was dat slecht, Michael?’
Ik schudt mijn hoofd. ‘Nee, dat was eigenlijk heel goed.’
Gwen glimlach zwakjes naar me en reikt voor mijn hand. Ik pak haar hand en knijp erin. Ik richt mijn blik op de grond.
Zo zitten we dan een tijdje. In totale stilte.
Op de fans na dan.
Alhoewel het fijn is om zo alleen te zitten, verbreek ik de stilte toch.
‘Op wie ben je dan verliefd?’
Het was een vraag die al de hele tijd in mijn hoofd heeft rondgespookt, sinds het moment dat ze haar dialoog tegen Jason vertelde.
Gwen lacht en kijkt me aan.
‘Op jou natuurlijk.’

Eihlynn POV

‘Waarom duurt het zo lang,’ grom ik. Ik ben zenuwachtig en het is volkomen begrijpelijk. Gwen moet zich vast depressief voelen.
‘Waarschijnlijk uit Mickey zijn lang ingehouden emoties nu aan haar en valt zij wenend in zijn armen, snikkend dat zij altijd hetzelfde heeft gevoeld.’ Zegt Luke dramatisch. Hij krijgt een tik op zijn achterhoofd van Hannah.
‘Zet je vriendje niet zo voor schud.’ Zegt ze bestraffend.
‘LUKE!’ roept Calum keihard. ‘GA JE VREEMD!?’
‘Ja,’ snift Luke, terwijl hij niet bestaande tranen wegveegt. ‘Met twee mensen zelfs.’
‘Ach hou toch op,’ zegt Ashton grijnzend. ‘Jullie zijn zo kinderachtig.’
‘Zegt degene die My Little Pony T-shirts draagt.’ Kaatst Luke lachend terug.
Ik snap ze niet. Ze zijn zo kalm, zijn zelfverzekerd. Alsof ze weten dat er niks met Gwen en Michael aan de hand is.
Ik wil net opstaan en naar boven stormen als Michael glimmend de eetzaal binnenstapt.
Letterlijk glimmend.
Hij is van top tot teen doordrenkt met een sterk glanzende vloeistof en zijn haar hangt in zijn ogen.
‘Mickey!’ roept Calum. ‘Wat is er gebeur- waarom ruik je naar afwasmiddel?’
Michael beantwoordt de vraag niet en blijft glimlachend naar zijn schoenen staren, die waarschijnlijk wel weggegooid kunnen worden. Zoals Calum al eerder zei, komt er een walm van citrusfris van hem af. Toch lijkt hij totaal tevreden met de situatie en twinkelen zijn ogen vrolijk.
‘Michael.’ Zegt Luke, met nadruk. ‘Waarom. Ruik je. Naar. Afwasmiddel.’
Michael wuift dromerig met zijn hand. ‘Ach, ach, ongelukje.’
‘Je bent van top tot teen bedekt in een glimmende substantie die sterk naar afwasmiddel ruikt.’ Zegt Ashton. ‘Ga me nu niet vertellen dat het een ongelukje was.’
‘Nee, nee.’ Zegt Michael rustig. ‘Ik botste tegen een behangploeg op. Ze hadden een emmer met geparfumeerde lijm op hun karretje staan en die is over me heen gevallen.’
‘Je hebt lijm over je heen,’ zegt Luke. ‘En je gaat niet effe douchen of zo.’
‘Alles is goed met Gwen.’ Zegt Michael, zijn co-Australiërs negerend. ‘Het is uit met Jason en aan met mij.’
‘Ah,’ zegt Calum. ‘Dat zegt veel.’
‘AAN MET JOU!?’ gilt Quinty. Hannah slaat gelijk daarna een hand voor Quinty’s mond en kijkt haar droog aan.
‘Hij is niet kwaad dat hij doordrenkt is met lijm dat naar citroen ruikt, hij is niet kwaad dat zijn haar waarschijnlijk opnieuw moet verven en hij huppelde naar ons toe,’ zegt Calum grijnzend. ‘Het enige waar ik aan kon denken is dat Gwen nu eindelijk heeft toegegeven dat ze verliefd op hem is.’
Michael zucht. ‘Het klinkt zo mooi.’
‘Mickey had al tijden een crush op Gwen. Ze kennen elkaar via internet.’ Legt Luke uit.
‘Vandaar dat hij eruit ziet als een verliefd madeliefje.’ Grijnst Ashton.
‘Dus het is oké,’ stel ik vast. Mijn stem klinkt een beetje onvast. Grijzend slaat Zayn een arm om me heen.
‘Alles is oké.’
En dat is het inderdaad.

Dit is het laatste hoofdstuk. Hierna zal nog een soort epiloog komen. Alleen, die zal ik niet eerder posten dan dat ik tenminste VIER reacties heb.
xx
PS: ik wil ook even vragen of jullie mijn nieuwe verhaal, Carved, willen bekijken. Het is met meneer Hemmings en is hier te vinden.


Reacties:


xcarrotx
xcarrotx zei op 30 sep 2014 - 21:10:
HET LAATSTE HOOFDSTUK?!
Maar. Maar. Maar. Hier was ik nog niet klaar voor. Can I cry? als je me nu geen fantastische, afsluitende, awesome epiloog geeft dan... dan... dan niks. I just want more awesomeness.
Xx


1Dtjetanya zei op 29 sep 2014 - 23:44:
Superleuk!
Jammer dathet t laatstehoofdstuk is


juutjee19
juutjee19 zei op 29 sep 2014 - 21:54:
Neee )):
I loved this story


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 29 sep 2014 - 21:24:
Neeee, het laatste hoofdstuk?!?!!?