Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Can i be saved (AF) » =Chapter XXXI=

Can i be saved (AF)

2 okt 2014 - 21:26

1559

9

502



=Chapter XXXI=

Image and video hosting by TinyPic

=Jake=

Als ik de volgende dag wakker word zie ik Lindy al bezig in de badkamer met zichzelf aan te kleden. Ze ziet er zo goed uit, maakt niet uit wat ze aanheeft. Ik glimlach even.
,,Goedemorgen." Lindy loopt naar me toe en plant een kus op mijn mond.
,,Goedemorgen schatje." Zeg ik en trek haar het bed op naast mij.
,,Jake ik moet gaan. Ik moet werken en ik moet nog ontbijten. Ik wil niet te laat komen." Ik laat haar los en ze loopt naar beneden. Ik sta zelf ook maar op, zonder Lindy is er niks aan in bed. Ik kleed me om. Vandaag mag ik tot half drie bij Nola blijven, aangezien ze dan pas hoort of ze naar huis mag. Ik hoop het wel, wamt dan kan ik Lindy verrassen. Ik loop naar beneden en Lindy is net klaar met ontbijten. Ik sla mijn armen om haar heen en geef haar een kus.
,,Werk ze schat." Zeg ik. Ze knikt en loopt dan de deur uit. Ik pak een broodje en eet het op. Ja ik moet wel wat gegeten hebben. Ik hoop zo dat ze naar huis mag, dan wonen we weer met z'n drieën. Ik pak mijn jas en sta net op het punt om weg te gaan als ik gebeld word.
He Kev. Ik heb niet zo heel veel tijd, ik ga naar Nola.
Het is maar een kort vraagje. Hoeveel kamers heeft dat strandhuis van je?
Correctie van Nola. Maar hoezo?
Nou mijn contract voor mijn appartement is verlopen en ik dacht miss kan ik wel bij jullie intrekken.
Oh uhm...dat zou je aan Nola moeten vragen. Het is nu haar huis.
Kan ik ook naar Nola komen?
Ja maar alleen in de bezoekuren. Ik kan wel alvast zeggen dat jij ook komt. Dat zal ze leuk vinden.
Is goed. Dan zie je me vanzelf verschijnen.
En hij hangt op. Volgens mij past het wel. Maar Lindy en Nola moeten het ook goed vinden natuurlijk. Ik stap de deur uit, doe hem op slot en loop dan richting het ziekenhuis.

Als ik aankom bij het ziekenhuis hoop ik nog harder dat Nola naar huis mag. De sfeer hier is echt niet leuk en Nola verveeld zich vast heel erg in dit ziekenhuis. De weg naar haar kamer weet ik uit mijn hoofd en ik ben dan al snel bij haar kamer. Ik stap haar kamer in. Ze is al wakker en ligt wat te zappen.
,,Goedemorgen." Zeg ik en ga naast haar zitten.
,,Hé Jake. Ik ben zo blij dat je de hele dag mag blijven. Ik verveel me zo hier!"
,,Geen probleem. Heb je goed geslapen?" Ze schudt haar hoofd. ,,Had je een nachtmerrie?"
,,Ja en nee. Het begon goed. Ik was met mijn vader en Lindy. Ze waren uber vrolijk en ik ook. Totdat het beeld veranderde en ze allebei verdwenen waren. Ik was weer alleen en kon ze niet terug halen. Toen werd ik wakker en hoopte dat jij snel zou komen met Lindy. Waar is ze eigenlijk?"
,,Aan het werk."
,,Huh? Woont ze hier?"
,,Ja en ze komt bij ons op school."
,,Oh ik dacht dat ze gewoon op vakantie was. Was haar oude school niet goed meer?"
,,Ze was daarop geslaagd. Dit word haar vervolg opleiding."
,,Dus ze blijft?"
,,Ja." Nola krijgt een grote glimlach op haar gezicht. ,,Dacht je dat ze weer wegging?"
,,Ja. Ze heeft haar familie in Londen. Ik dacht dat ze hier was voor vakantie. Hoe kon ik nou weten dat ze voor altijd hier zou wonen?" Even dwaal ik af. Als Lindy voor altijd hier blijft wonen en wij nog samen zijn, dat zou geweldig zijn. Dan heb ik haar elke dag bij me! ,,Jake?" Ik kijk Nola aan. ,,Waar woont ze nu dan?"
,,In het appartementencomplex vlakbij onze school."
,,Waar Kevin werkt?" Ik knik. ,,Dat is de perfecte locatie. Dat is vijf minuten van school af."
,,Ja maar ik heb het liever anders." Verbaasd kijkt ze me aan.
,,Wat bedoel je?" Even twijfel ik of ik het moet vragen. Nola heeft altijd gezegd dat ze niet veel in haar huis wilt hebben. Zou ze het erg vinden als ik vraag of Lindy in het huis mag komen wonen? ,,Jake, wat bedoel je?"
,,Uhm nou, ik heb liever dat ze bij ons komt wonen." Zo dat is eruit. Ik kijk haar aan en zie dat ze denkt.
,,In mijn strandhuis?"
,,Ja."
,,Dus je vraagt of mijn zusje bij mij mag gaan wonen?" Ik knik en denk dat ze het niet wilt. ,,Dat je dat durft te vragen?" Ik schrik even van haar reactie. Vind ze het niet goed.
,,Als je het niet goed vind..."
,,Ben je gek? Natuurlijk wil ik dat! Hallo, ze is mijn zusje! Ik heb jaren op haar moeten wachten en nu heb ik haar bij me. Zeg haar maar dat ik erop sta dat ze bij ons komt wonen." Ik word blij. Nola vind het goed dat Lindy bij ons komt wonen. ,,Zolang jullie maar stil zijn 's avonds. Zachtjes kan je het ook doen." Ik kijk haar aan en ze geeft me lachend een knipoog. Ik begin te lachen en geef haar een klein speels duwtje.
,,We zullen het proberen, maar we kunnen niks garanderen." Zeg ik plagend.
,,Maar vertel eens. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Wat was jullie date? Wat hebben jullie gedaan en zijn er nog complicaties geweest." Ik moet lachen. Zo ken ik haar weer. Ze is altijd nieuwsgierig en wilt altijd alles weten.
,,Uhm we hebben elkaar in het appartementencomplex ontmoet. Ik botste met een doos tegen haar aan en verontschuldigde me meteen. Vanaf het moment dat ik haar ogen zag, vond ik haar heel bijzonder en wilde haar leren kennen. Ik was eerst te druk met jou en ze vroeg ook de hele tijd of ik naar jou ging en zo. Misschien vond ik dat in begin beetje irritant."
,,Irritant? Jij vond haar irritant?!"
,,Ja, maar ik wist toen nog niet dat ze je zusje was. Dat vertelde ze me pas later. In het ziekenhuis vroeg ik haar of ze met me mee wilde naar een feest in de discotheek en ze zei ja. Ik dacht yes nu kan haar leren kennen, maar ze vroeg dus Zayn en Kevin ook mee."
,,Oh dat is echt stom." Zegt Nola en begint te lachen.
,,In het begin vond ik dat niet leuk, maar later wel want als ze dat niet gedaan had, had ik haar niet naar huis kunnen brengen en haar op tweede date vragen."
,,En derde en vierde date?"
,,Ja. We hadden de eerste date, de tweede date, de derde en de vierde date bijna gezoend."
,,Bijna?"
,,Ja bij de eerste, tweede en derde date draaide ze elke keer haar hoofd weg."
,,Echt?!" Vol ongeloof kijkt ze me aan. Ik knik. ,,Waarom?"
,,Ik denk dat ze het nog te vroeg vond, terwijl ik toch echt wel merkte dat ze mij ook leuk vond."
,,En de vierde date? Wel gezoend?" Ik schudt mijn hoofd.
,,Ook te vroeg?"
,,Nee dit keer was het haar vriend."
,,Haar vriend? Huh? Maar ze heeft toch met jou?"
,,Ja nu. Maar op de vierde date zaten we in Central park en zoende we bijna. Hij stond achter ons en Lindy schrok toen hij er was. Ik vroeg wie het was en toen zei hij dat hij haar vriend was. Ik had zo'n gevoel dat ze een spelletje met me speelde en ging dus weg. Later zag ik haar huilen achter de balie van het appartementencomplex en zag haar vriend aan de andere kant staan."
,,Oeh heb je die vriend aangepakt?" Ik knik. ,,Goed zo!" Even lach ik. ,,Ik ging naar Lindy en zei dat ze het moest uitleggen omdat ik het niet meer snapte. Ze vertelde dat hij Jayden heette en dat hij haar ex was. Hij heeft haar bedrogen met haar ex-beste vriendin Pascale. Ik had medelijden met haar, maar toch was ik boos omdat ze me het niet eerder verteld had. Ze gaf toe dat ze verliefd op me was en tja toen ging het snel."
,,Jullie hadden het gedaan?"
,,Ja. Dat wilde Lindy ook en het voelde zo goed."
,,Beter dan met Rachel?"
,,Ja maar met Rachel was ik dronken en Rachel ook. We wisten niet wat we deden. Bij Lindy wist ik heel goed wat ik deed en zei ook. Ik deed niet eens de eerste stap, dat deed zij."
,,Ze lijkt op mij." Nola glimlacht en ik knik. ,,Wel veilig gedaan?"
,,Ja. En vanaf die date hebben we iets."
,,Ja en nu doen jullie het elke avond." Nola geeft me een glimlacht en een knipoog.
,,Haha nee niet elke avond hoor."
,,Bijna elke avond dan. Vaak genoeg!"
,,Ja maar hoort dat dan niet bij verliefde stellen? Ik zou het ook niet anders willen. Ik hou van haar en ik wil haar niet kwijt." Ze kijkt me nu heel verbaasd aan.
,,Waarom zou je haar kwijt moeten raken? Ze heeft toch geen ander?"
,,Nee. Ik wil gewoon niet dat ze zomaar weggaat net zoals Rachel."
,,Ik denk dat je niet meer aan Rachel moet denken. Jij hebt Lindy en geloof mij ze is super. Ze verlaat je echt niet zomaar, ze is niet helemaal zoals mij. Dat ik nou de ene na de andere neem, betekend nog niet dat zij dat ook doet."
,,Je haalt jezelf naar beneden. Jij hebt ook een hart. Jij bent ook gekwetst geweest. Eerst je vader die je word afgenomen, een zusje die je jaren niet meer ziet en dan nog je moeder die net doet alsof je niet meer bestaat. Jij bent ook verliefd."
,,Ik verliefd?"
,,Ja geef het maar toe. Jij bent smoorverliefd op Zayn."
,,Is dat waar?" Geschrokken kijken we op. In de deuropening staat Zayn!


Reacties:

1 2

xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 4 okt 2014 - 23:00:
Leukk, late reactie
xxx


Ashley1D zei op 4 okt 2014 - 20:55:
Ahww verder!!

xx


x1Dx
x1Dx zei op 4 okt 2014 - 11:25:
Super
Heel snel verder!! X


Nynlufx
Nynlufx zei op 3 okt 2014 - 10:58:
Nou die komt ook effe aanzetten
Snel verder!
xx


williewortel
williewortel zei op 3 okt 2014 - 10:46:
Zayn is verliefd op Nola, maar is Nola wel verliefd op Zayn?
Dan kunnen ze een dubbledate