Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Avatar » De Nieuwe Generatie » Boek 1: Water Hoofdstuk 3: Gevaarlijke nacht

De Nieuwe Generatie

25 mei 2009 - 13:11

607

1

265



Boek 1: Water Hoofdstuk 3: Gevaarlijke nacht

Wat er de vorige keer gebeurde in Avatar: Hoesyey komt erachter dat hij de Avatar is. Hij vertrekt naar de Noordpool, Rongai volgt hem, om Hoesyey te doden. Boek 1: Water Hofdstuk 3: Gevaarlijke nacht

Daar zit Hoesyey te roeien in het ijskoude water. Het zou een koude tocht worden, maar in de verte ziet de toekomstige Avatar al land, het Aarderijk. Hij zou daarlangs moeten gaan, dan komt hij namelijk eerder bij de Noordpool. Na een halfuurtje is hij er dan. Hoesyey is aan land. De nacht begint al te vallen, dus Hoesyey moet snel een overnachtplek vinden. Achter de bosjes vindt hij een huisje, waar hij onderdak kan krijgen. Een oude opa laat hem binnen. ‘’Ha, aardige jongen. Overnachten kan je hier als de beste, dus je mag hier wel slapen.’’ Hoesyey is blij dat er nog zulke aardige mensen op deze aardbol zijn, en niet oude vrekken.
Rongai is ondertussen ook aan wal gekomen. ‘’Koud is het wel, maar ja.’’ Hij komt aan bij hetzelfde huis als Hoesyey, en hij mag er ook blijven overnachten. Als hij binnen is, ziet hij Hoesyey tv kijken. Hoesyey kijkt om, om te kijken wie er is. Maar dan deinst hij achteruit. ‘’Rongai?! Waarom ben jij hier?’’ vraagt hij, en zet een flinke stap achteruit. ‘’Jij bent de Avatar, ik heb het gehoord, en nou is het mijn taak om jij weg te krijgen van deze wereld.’’ Zegt Rongai, en loopt naar Hoesyey toe. ‘’Hoe weet je dat ik dat ben?’’ vraagt Hoesyey en kijkt Rongai boos aan. ‘’van een geheime opdrachtgever, waar jij straks niks meer van te horen zult krijgen.’’ Zegt Rongai, en zet nog een stap vooruit. ‘’Wacht even,’’ zegt de meneer, en gaat tussen de twee in staan. ‘’Jij doet niks tegen hem.’’ Zegt hij tegen Rongaii. Dan draait hij zich om naar Hoesyey, en zegt: ‘’Ben jij echt de Avatar?’’ Hoesyey knikt. ‘’Ga allebei maar slapen. Morgen zijn jullie er weg, want ik wil geen ruzie hier.’’ Zegt de man, en wijst naar de trap. De twee gaan naar boven…

Rongai smeedt in zijn kamer wat plannetjes uit. ‘’Straks ga ik er naar toe, en zal hem verdoven met dit spuitje.’’ Hij pakt een spuitje uit zijn jaszak, en doet de deur open. De deur kraakt een beetje, maar niemand wordt er wakker van. Stil gaat Rongai naar de kamer van Hoesyey. ‘’Dit zal een onvergetelijke nacht worden.’’ Zegt hij, en loopt verder. Nu staat hij voor het bed van Hoesyey. Maar dan gaat het licht aan. ‘’Zocht je mij?’’ zei een stem. Rongai kijkt meteen naar achter. Het is Hoesyey die in de deuropening stond. Rongai ziet nu ook een aantal dekens liggen in het bed. ‘’Stomme Avatar!”ť’ roept hij, en loopt naar Hoesyey. Maar Hoesyey is hem te snel af, en rent naar beneden. Plots staat de meneer beneden, met een zaklamp, en schijnt naar de twee. ‘’Nu is het genoeg. Jullie gaan uit dit huis, en wel nu meteen!’’ zegt hij kwaad, en loopt naar de twee toe. ‘’Mooi niet.’’ Zegt Rongai in zichzelf, en hij pakt een zakmes uit zijn achterzak. Wild rent hij naar de man, die het uitschreeuwt. Hoesyey kan alleen maar toekijken. Maar als hij ziet dat het mes nu echt gevaar brengt, pakt hij het mes af, doet de deur open, en gooit het weg. ‘’Dit hoor je niet te doen, Rongai.’’zegt Hoesyey boos. Hij kijkt naar de meneer die erg geschrokken is, en zegt: ‘’Het spijt ons enorm, we bieden ons excuus aan door weg te gaan.’’ Zegt Hoesyey, en kijkt een beetje boos naar Rongai. ‘’Dat zou ik maar gauw doen. Want je wilt niet weten, hoe kwaad ik ben.’’ Zegt hij, en wijst naar de voordeur. Hoesyey en Rongai vertrekken meteen. Beiden gaan ze een andere richting uit, maar na een minuut volgt Rongai snel Hoesyey.

Einde hoofdstuk 3


Reacties:


SusieSimon
SusieSimon zei op 22 april 2010 - 21:39:
Gaaf! Wil je alsjeblieft verder schrijven?
En wil je een melding sturen?