Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Anna and the french kiss » Hoofdstuk 3

Anna and the french kiss

13 nov 2014 - 23:10

433

0

253



Hoofdstuk 3

En ik hoop niet dat mijn vader nu verwacht dat ik ga studeren in Rusland of Roemenië. Mijn droom is om filmtheorie te studeren in California. Ooit word ik dan uitgenodigd voor elk festival, heb ik mijn eigen column in de krant, een coole tv-show en een belachelijk populaire website.
Ik heb alleen nog wat meer tijd nodig om er aan te werken, dat is alles.
''Anna, het is tijd.''
''Wat?'' ik kijk op terwijl ik mijn t-shirts in perfecte vierkantjes vouw.
Mijn moeder staart naar me terwijl ze haar schildpad-bedeltje aan haar ketting ronddraait.
Mijn vader, gekleed in een perzik kleurig polo shirt en witte boot schoenen, staart me aan achter het raampje van mijn kamer.
Mijn ouders moeten terug naar hun hotelkamer. Ze vliegen allebei vroeg morgen ochtend.
''Oh'' Ik hou het shirt in mijn hand een beetje harder vast.
Mijn vader loopt weg bij het raam en ik schrik als ik zie dat zijn ogen betraand zijn.
''Nou, kiddo. Ik denk dat je nu volwassen bent''
Mijn lichaam is als bevroren. Hij trekt mijn stijve ledematen in een stevige omhelzing. Zijn grip is angstaanjagend.
''Zorg goed voor jezelf. Studeer hard en maak wat vrienden. En kijk uit voor zakkenrollers'' voegt hij er aan toe. ''Sommige zakkenrollers werken met z'n tweeën.'' Ik knik in zijn schouder en hij laat me los. En dan is hij weg.
Mijn moeder blijft nog even hangen.
''Je zult hier een geweldig jaar hebben'' zegt ze. ''Ik weet het gewoon.''
Ik bijt op mijn lip zodat die niet gaat trillen. Mijn moeder neemt me in haar armen. Ik probeer te ademen. Inademen. Tel tot 3. Uitademen. Haar huid ruikt naar grapefruits bodybutter. ''Ik bel je meteen als ik thuis ben''
Thuis. Atlanta is niet meer mijn thuis.
''Ik hou van je Anna''
Ik huil nu. ''Ik hou ook van jou. Zorg voor Seany.''
''Natuurlijk.''
''En Kapitein Jack.'' zeg ik ''Zorg er voor dat Sean hem voert, zijn bed verschoont en zijn water bijvult. En zorg er voor dat hij hem niet te veel snoepjes geeft want dan wordt hij dik en kan hij niet meer uit zijn iglo komen. Maar zorg er wel voor dat hij er een paar per dag krijgt anders krijgt hij niet genoeg vitamine c binnen en-''
Ze houdt me van zich af en strijkt een verdwaalde pluk haar achter mijn oor.
''Ik hou van je'' zegt ze weer.
En dan doet mijn moeder iets wat ik zelfs na al dat papierwerk, de vliegtickets en telefoongesprekken niet zag aankomen.
Iets wat toch zou moeten gebeuren als ik klaar was met college. Maar hoe erg ik er ook naar verlangde, toen het echt gebeurde was ik er niet klaar voor.

Mijn moeder vertrekt. Ik ben alleen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.