Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » De 80e Hongerspelen » 8

De 80e Hongerspelen

23 nov 2014 - 18:03

263

1

198



8

Toen ik vorige keer zei dat het het spannendste hoofdstuk was had ik het mis: het is zéker weten dit hoofdstuk. Ik heb nog geen idee wat het gaat worden dus het kan nog alle kanten uit! Enjoy <3

Ik weet nog niet of ik mijn ogen open of dicht wil doen. Nog 45, 44, 43, 42, 41, 40, ....
"Het komt allemaal goed", fluistert Esmee.
Ik knijp Esmee in haar arm om aan te geven dat ik haar heb gehoord.
Ik leg mijn hoofd op haar schouders, gewoon omdat ik het wil.
20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, ....
Intussen hebben alle leerlingen hun hoofden naar Esmee & mij gekeerd.
Ook Carla wordt aangestaard, ook voor haar is het een moeilijke periode met Irene.
5, 4, 3, 2, ondertussen zijn mijn ogen half dichtgeknepen.

De arena is een berglandschap.
De Tributen staan in een dal en worden omringd door bergen, sneeuw en ijs.
Ze kijken allemaal om zich heen, even verbaasd als ik ben.

"Welkom, Tributen.", hoor ik de stem van Plutarch Heavensbee zeggen.
"Welkom, op de 80e Hongerspelen. Mogen de kansen immer in je voordeel zijn."
BAM!
Daar gaat het kanon!
Mijn broer, die tussen het meisje van District 9 en de jongen van District 10 staat, loopt, duidelijk wetende waar hij heen gaat, de bergen in.
Irene, die duidelijk ook weet waar ze heen gaat, loopt recht op de Hoorn af.
Ik zie Carla's blik en ik denk dat we dezelfde gedachten hebben: wat is Carla aan het doen?
Het is nu al (na 4 minuten) een bloedbad rond de Hoorn, Don (de jongen uit 1) en Bailey (1) doden alles en iedereen die in een straal van 100 meter in de buurt van de Hoorn komt. Hierbij krijgen ze hulp van Maggie (District 4).

Dirk is al snel buiten beeld omdat hij wegvluchtte, maar wat met Irene gebeurt zie ik maar al te goed...


Reacties:


Redhead zei op 18 juni 2015 - 19:39:
Wat? Wat? WAT? WAT GEBEURT ER DAN MET HAAR? VERTEL HET ME!