Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » Oude herinneringen » Dertien dwergen, een tovenaar en een inbreker

Oude herinneringen

20 dec 2014 - 13:14

368

0

218



Dertien dwergen, een tovenaar en een inbreker

'Op een dag, waarop ik rustig wat zat te roken in mijn tuin op Balingshoek, kwam er een tovenaar langs. Hij had opvallend grijs haar en was compleet in het grijs gekleed. Zijn naam was Gandalf de Grijze, maar je kent Gandalf natuurlijk wel. Hij stelde me een paar vragen en ik zei dat hij weg moest gaan. Zonder dat ik het wist, liet hij een teken achter op mijn deur. Later in de avond werd er op mijn deur geklopt - en jij kon het niet zijn, Frodo, want jij was toen niet eens geboren. Het was een man, een dwerg om precies te zijn. Zijn naam was Dwalin. Ik liet hem binnen en dacht dat hij verdwaald was - totdat er later nog twaalf dwergen binnen kwamen. De laatste dwerg was Thorin Eikenschild. Hij was nors en leek heel zelfverzekerd te zijn,' zei Bilbo en hij zwijgde even. Frodo keek zijn oom nieuwsgierig aan. 'Wat is er met de dwergen gebeurd?' vroeg hij. Bilbo zette zijn theekopje neer en begon weer met praten. 'Sommigen zijn aan hun einde gekomen. Sommigen leven nog steeds,' zei Bilbo en hij sloeg zijn ogen neer. Zijn gedachten dwaalden weer af, naar het moment dat Thorin Eikenschild het leven gaf, Kíli werd doorboord door Orks en Fíli gedood werd terwijl hij de elf Thauriel verdedigde.'Vertel verder,' zei Frodo. Bilbo zuchtte even en ging weer achterover leunen. 'In de tijd dat wij tegen de Orks vochten, de berg Erebor veroverden en tegen Smaug vochten om de Arkensteen hadden we er geen rekening mee gehouden dat er nog een vijand was, die steeds sterker werd. Sauron,' zei Bilbo terwijl hij zijn neef aankeek.

Frodo slikte even. Hij had de Ene Ring moeten vernietigen in de Eenzame Berg, waardoor hij veel opgelopen had. Zo was hij neergestoken op de Weertop met een vergiftigd zwaard waardoor hij bijna het leven liet, maar op tijd gered werd door Arwen, de elvenvrouw. Later probeerde een grottrol hem te doorboren met een speer, maar dat lukte niet omdat Frodo een shirt van Mithril droog, ijzerwerk waar geen enkel zwaard of speer doorheen kon. Frodo kneep zichzelf even in zijn hand om hem eraan te herinneren dat Sam zijn leven had gered.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.