Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Het buitenverblijf

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

30 dec 2014 - 22:18

233

0

237



Het buitenverblijf

Het was al bij zonsondergang toen ik thuis aankwam. De havenmeester van Doodskopeiland had naar goede gewoonte altijd twee woningen: een vlakbij de haven en een buitenstulpje die goed verscholen lag in het groen van het eiland. Tijdens mijn vaders leven hadden we in het havenhuis gewoond, maar toen moeder zienderogen achteruitging en ook mijn broer August ziekelijk werd, waren we verhuisd naar het buitenverblijf voor de rust en de frisse lucht. Het gebouw zelf stelde niet veel voor: het bestond uit twee verdiepingen: had een leefruimte, een piepklein kantoor, een keuken met aangrenzende eetkamer en twee slaapkamers. In de tuin was er een lege paardenstal voorzien. Toen ik over het tuinpad naar het zuiderse terras liep, overspoelde de geur van verse groentesoep me. Een warm gevoel vulde mijn binnenste, mijn broer mocht dan misschien getekend zijn door zijn lot, hij was een echte schat en zorgde zo goed als hij kon voor me. Ik tilde mijn rokken op, liep over de natuurstenen en duwde even later de keukendeur open. Zoals verwacht sudderde er soep boven het haardvuur en mijn broer ontving me warm. Ik en August waren een tweeling en dat was eraan te zien. We hadden dezelfde Venetiaans blonde haren, lichte huidskleur en gelaatstrekken. Het enige verschil, afgezien ons geslacht, waren August felgroene ogen. Het waren de ogen van een verdoemd iemand. Het waren ogen die vrijwel alle eilandbewoners angst inboezemden.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.