Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Het kapotte slot

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

30 dec 2014 - 23:03

255

0

243



Het kapotte slot

Die nacht droomde ik verschillende dingen: ik zag vreemde wezens die me boos toe siste, een mannelijk figuur en de groene schijn van August ogen. Ik hoorde gedempte stemmen, geschuifel en gesnuffel. Toen het ochtend werd, baadde ik in mijn eigen zweet. Ik stond op, verfriste me en trok een lichtgroene jurk aan. Ik verwachtte geen schepen en zolang Rickey Hades mannen dronken en de liefde bedreven in de haven zouden er geen klachten volgen. Mijn aanwezigheid was de eerstvolgende week dus geen vereiste meer, dus zou ik de haven mijden. Ik liep naar August kamer deur en opende zo snel als ik kon alle sloten. Daarna ging ik naar de keuken om thee te zetten en havermoutpap te bereiden. Pas toen ik naar buiten wou om de kippen te voeren bemerkte ik voor het eerst iets vreemd: het keukenslot was kapot. Ik fronste – dit kon niet, want gisterenavond werkte het nog. Ik ging de kippen voeren en kwam weer binnen. Hoezeer ik me ook probeerde te ontspannen, het lukte me niet. Toen August naar beneden kwam om te ontbijten, zweeg ik in alle talen over het kapotte slot. Maar vanaf hij naar buiten ging om onze moestuin te bewerken, sloop ik door het huis op zoek naar de oorzaak van mijn onrust. Het haardkleed lag plots scheef, of had August het gisteren verlegd? De vloer leek iets vuiler dan anders of toch niet? Pas ter hoogte van onze slaapkamerdeuren vond ik iets dat mijn angstige vermoeden bevestigde. Het waren een paar lange, grijze haren…


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.