Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » De mysterieuze vloek

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

1 jan 2015 - 22:49

382

0

275



De mysterieuze vloek

Er waren vreemden in huis geweest, maar wat voor vreemden? Niets was gestolen en op het keukenslot na hadden ze niets vernield. Wie waren ze? Kwajongens of mannen van het eiland die ons een hak wouden zetten? Ik begon angstig te rillen aan de gedachten dat Barry en zijn gevolg ons stiekem bespioneerde en zelfs ons huis binnendrong in de hoop ons te verjagen van hun teerbeminde eiland. Zodra ik me ervan vergewist had dat er niets ontvreemd was, ging ik de tuin in en keek ik toe hoe August de moestuin bewerkte. Ik moest mijn vermoedens niet met August delen, want hij wist onwillekeurig al dat er vreemden in ons huis geweest waren. Want August voelde onuitgesproken dingen nou eenmaal aan. Die avond controleerde ik ieder raam en iedere deur op mogelijke defecten. Voor zover ik kon zien was alles tip top in orde. De keukendeur balecadeerde ik zodat niemand het huis binnen kon zonder onze toestemming. Ik en August bleven langer op dan normaal. We zaten zoals gewoonlijk bij de haard en spraken over enkele veranderingen die we konden aanbrengen in de moestuin. Pas tegen middernacht ging August naar bed. Nadat ik zijn slaapkamerdeur op slot had gedaan, besloot ik dat ik misschien beter kon blijven waken in mijn slaapkamer voor het geval dat… En dus zat ik op mijn bed en bladerde ik door de weinige boeken die we bezaten. Maar ik zag de letters op de pagina's niet. Ik zag de afbeeldingen niet, want ik was te diep verzonken in gedachten. Ik dacht terug aan onze kinderjaren: we waren altijd onafscheidelijk geweest en dat zou altijd zo blijven. Ik hield van mijn broer en hij van mij, maar de andere mensen hadden het niet van mijn broer. Ze wantrouwden, gruwden of haatte hem. En waarom? Waarom walgden ze van hem? Vanwege zijn onnatuurlijk gekleurde irissen? Daardoor? Goeie God, de eilandbewoners wisten nog niet de helft van zijn bovennatuurlijke krachten: van zijn visioenen en het vermogen om mensen te doorzien. Ik zuchtte en voelde een diepe medelijden met hem. Het lot had hem zo gemaakt, had moeder op haar sterfbed nog gefluisterd, maar ook een vloek uit het verleden… Maar wat voor vloek? Iedereen die kon weten wat die inhield was dood of hield zijn lippen stijf op elkaar.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.