Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Schrijfuitdaging » ♡ ~ [Thema: max 500 woorden] ~ Dinner for three

Schrijfuitdaging

2 jan 2015 - 14:37

457

8

458



♡ ~ [Thema: max 500 woorden] ~ Dinner for three

Met een glimlach en een glas wijn in mijn rechterhand keek ik naar mijn tweelingbroer Mark. De blik in zijn ogen liet mijn binnenste warm worden en trots hief ik mijn glas naar hem op.
“Op Layla,” zei ik en hij volgde geamuseerd mijn voorbeeld. Onze glazen tikten tegen elkaar aan en fonkelden daarbij rijkelijk in het kaarslicht, waarna ik tevreden een slok van de rode vocht nam.
“Bedankt voor dit etentje, Layla,” zei Mark toen. “Dat had je niet hoeven doen.”
“Ja, echt lief van je,” voegde ik daaraan toe, kijkend naar het donkere meisje dat aan het hoofd van de tafel zat. We lachten, waarna we stilzwijgend aan ons eten begonnen; spaghetti bolognese. Na een tijdje had Layla nog altijd niets gezegd en geamuseerd keek ik toe hoe Mark zijn bestek neerlegde en zich tot het zwijgende meisje wendde.
“Wil je nog wat wijn?” vroeg hij mierzoet en als vanzelfsprekend reikte ik hem de rode fles aan.
“Volgens mij heeft ze geen zin, Luke,” zei mijn broer, waarna hij schouderophalend verder at. Ik keek opzij naar het mooie, donkere meisje dat roerloos op de stoel zat en klakte triomfantelijk met mijn tong.
“Dan is er meer voor ons. Weet je echt zeker dat je niets hoeft, Layla?”
Ze reageerde niet. Natuurlijk reageerde ze niet, want we hadden haar voor het eten zo’n mooi cadeau geschonken dat ze sprakeloos was. Sprakeloos, maar gezegend.
Na ongeveer een kwartier hadden we ons eten op en glimlachend stond Mark op om de radio aan te doen. Heldere, klassieke klanken van een viool en piano vulden de door kaarsen verlichte kamer en tevreden schonk ik onze wijnglazen nogmaals vol.
“Wat zeg je Layla? Oh, dat moet ik Mark even vragen.” Ik wendde me tot mijn broer en vragend keken zijn groene ogen me aan. “Layla wil weten waar we haar ouders heen hebben gestuurd. Kun jij haar dat vertellen?” Mark grinnikte en keek het meisje liefdevol aan.
“Ja, lieverd, natuurlijk. Je ouders zijn gewoon bij je, maar ze zijn even in de slaapkamer. Wil je soms naar ze toe?”
“Nou, volgens mij vind ze het gezelliger om met ons het toetje te eten, ja toch Layla?” Ik knikte goedkeurend bij het zien van haar gezicht en sneed de kleine ijstaart, die in het midden op de tafel stond, in drie stukken. Eén stuk schoof ik naar Mark en één stuk naar Layla; het laatste stuk pakte ik zelf.
“Eet smakelijk!” zei ik vrolijk en we aten het ijs rustig op. Layla zei nog altijd niks, maar dat gaf niet. We hadden haar al gelukkig gemaakt en trots keek ik naar de diepe, bloederige rode striem die haar keel sierde. Ja, ze was gelukkig. Zeker weten.
Oh, en daarbij - doden praatten niet.

~ based on the Following


Reacties:

1 2

Rebella
Rebella zei op 15 jan 2015 - 22:03:
KABOEM!
Dit is echt...creeeeeeepy!!!!
Die twee zijn écht gatverdamme luguber!
En jij! Jij hebt ze feilloos, echt, eng en ...weetgeenwoorden neegezet!
Echt cool!!!


Chayenne
Chayenne zei op 11 jan 2015 - 19:02:
*Onderbreekt lezen*

waarna ik tevreden een slok van de rode vocht nam.


Het is toch het rode vocht?
*leest verder*

WHAT
I DID NOT EXPECT THAT.
WHAT
WTHA

Ok so eerst dacht ik dat de ik persoon een meisje was, en toen dacht ik dat ze in een restaurant zaten, en toen dacht ik dat layla misschien een pop was en Luke en Mark gek waren en woow.
Wat is the following? Tell me about it.
PLEASE
Deze hele shot is een plot twist voor mij.


Hermelien
Hermelien zei op 5 jan 2015 - 19:19:
Klinkt het sadistisch of creepy
als ik zeg dat ik eigenlijk best wel hou van dit soort Stand Alones? *giggles*

Jij bent in mijn ogen de beste, sterkste schrijfster
hier die dit kan neerzetten.
Die waas van valse, zeemzoeterige gezelligheid, - hoe een psychopaat/
seriemoordenaar zich ook echt zou gedragen-
Is ongelofelijk krachtig. Waardoor wij helemaal opgaan in de shot.
Ik krijg er dan wel de kriebels van,
maar wel op een héél goede manier.

Dan kantel je die sfeer in één ruk om,
en laat je ons versteld en alleen achter.
Griezelig goed geschreven!

Kus


Faylinn
Faylinn zei op 4 jan 2015 - 18:05:
omggg, ik ken the following niet, maar dit was wel erg leuk om te lezen!
ik vond het echt leuk om te lezen en zat er helemaal in ondanks dat het een verhaal was van onder de 500 woorden!
knap gedaan haha!
-Xxx-


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 3 jan 2015 - 12:52:
Creepy is het zeker jaa xd
Maar wel mooi geschreven
-x-