Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Het monster

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

3 jan 2015 - 22:01

259

0

238



Het monster

Het geluid dat uit mijn mond ontsnapte was niet menselijk meer. Het monster kroop naar me toe, likkebaardend met vurige ogen, klaar om me te verscheuren. Maar voor het nog maar de kans had om uit het water te klauteren hoorde ik een gigantische knal. Een lichtstraal trof het beest dat wankelde en achterover in zee tuimelde. Op hetzelfde ogenblik voelde ik August lichaam onder me schokken en vervolgens slap worden. Ik jammerde zijn naam en begon hem doorheen te schudden. Langzaam opende hij zijn ogen, die goddank, hun gewone groene kleur terug hadden. Zijn gezicht was bleek en zijn haren kleefden aan zijn voorhoofd van het zweet.
‘Agness,’ mompelde hij versuft. ‘Wat is…’
Zo snel ik kon sloeg ik zijn ene arm over me heen en probeerde ik hem zo overeind te trekken. ‘Agness?’
‘Vraag niets,’ zei ik. ‘We moeten maken dat we hier weg zijn.’
Ik strompelde over de houten planken van de steiger, gehinderd door de schrammen aan mijn voeten en het gewicht van mijn broer. Zo goed en zo kwaad als het kon probeerde ik de zee in de gaten te houden. Er was geen monster of iets dergelijks meer te bekennen en de zeelucht was vermengd met dat van buskruit. Ook onze redder in nood, die het schot gelost had, was in geen straten of wegen te bekennen. De baai zag er dus uit zoals altijd, afgezien van een piepklein roeibootje…
‘Agness, waar zijn we? Hoe???’
‘We zijn bij de aanlegsteiger vlakbij ons huis,’ was mijn enige antwoord en toen fluisterde ik op doordringende toon: ‘De zee riep je…’


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.