Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Het verborgen schip

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

3 jan 2015 - 22:55

257

0

249



Het verborgen schip

Het schip van Rickey Hades lag inderdaad voor anker aan de andere kant van Doodskopeiland. Hun kleine roeibootje was te water gelaten en dobberde naast het grote moederschip. Ze zagen er beiden verlaten uit. Ik en August waren ogenblikkelijk naar de plaats gegaan de Barry had aangewezen en we stonden op de hoge rotsen die uittorenden boven de zee. Het schip was middelgroot en wendbaar gebouwd. Maar het verrassende eraan was de kleur: het had een opmerkelijke donkere kleur. Ik vroeg me af waarom ik deze dingen niet eerder had gezien toen ze de haven waren gepasseerd.
‘Een defect aan het schip?’ vroeg August aan mij terwijl ik alles opnam via een verrekijker.
‘Niet direct, de masten en zeilen zien er oké uit.’ Ik keek August aan.
‘Barry en zijn makkers spreken de waarheid: maar wat nu? Moeten we het laten rusten of hen aan de tand gaan voelen over hun doen en laten?’
August dacht na, maar voor hij tot een besluit kon komen, drong een dreigend geluid tot ons door. We keken om en zagen een gigantisch beest met ontblote tanden op ons afsluipen. In een oogwenk had August zijn verborgen sabel getrokken en richtte hij het wapen op het gedrocht.
‘Dat zou ik maar laten als ik jou was.’
Het was Rickey Hades: hij ging enkel gekleed in een donkere broek en zijn gezicht stond op onweer. Maar het meest beangstigende aan hem waren zijn handen. In de één hield hij een sabel vast in de ander een geweer. En de loop was op ons gericht…


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.