Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Sand and salt - Niall Horan » 2. Hayley

Sand and salt - Niall Horan

4 jan 2015 - 23:47

955

3

294



2. Hayley

Echt top dat ik binnen no-time al 3 reacties had op mijn eerste hoofdstuk. Is dit veel? Geen idee. Reageer als je een melding wilt! x

Ik loop over het strand en in de verte zie ik een gedaante opdoemen. Mijn passen worden langzamer, de passen van de gedaante sneller en sneller. Mijn hart maakt een sprongetje. Wie is dit? Ik zie dat het een knappe jongeman is maar ik herken hem niet. Net voordat ik de contouren van zijn gezicht scherp krijg schrik ik wakker. 'Wauw, het was maar een droom' zucht ik zachtjes. Ik sta op en schuif mijn gordijnen open. Ik kijk door het raam en zie op het plein met palmbomen kleine jongetjes spelen. Grappig dat ik alle inwoners hier op het eiland ken. Ik loop naar mijn kast en pak er blauwe spijkershort, een grijze croptop, en zwarte simpele nikes uit. Ik loop naar de badkamer, begroet mijn broer die net de gang in komt lopen en was mijzelf. Als ik onder de douche vandaan kom kijk ik in de spiegel. Mijn volle bruine haren vallen tot ver over mijn schouders en ik begin ze te föhnen. Ik fatsoeneer mijzelf met een laagje make-up en loop naar beneden. 'Hee lieve schat' zegt mijn moeder. 'Hee mam' zeg ik terug. Ik neem plaats aan het kookeiland waaraan mijn moeder ontbijt staat klaar te maken. Enkele ogenblikken later zet ze een bord met verse flensjes en een vers glas sinaasappelsap voor mij neer. 'Dankje' mompel ik zacht. Vandaag moet ik weer flink aan de slag. Het is vrijdag, dit betekent weer een volle lading met hele populaire, en iets minder populaire, beroemdheden. 'Schiet je op Hayley, je weet dat je vader er niet tegen kan als je later bij de baai bent als de gasten.' zegt mijn moeder. Ik zucht en mompel terug dat ik nu aan zal lopen, en dit doe ik ook.

'Hayley, daar ben je eindelijk.' Ik kijk in het gezicht van mijn vader en wordt in een knuffel getrokken. Er staan al een aantal andere jongeren bij mijn vader, die net als ik de gasten komen verwelkomen. Dit zijn ook de plaatselijke mensen en werken net als ik, overal op dit eiland. Ik geef een knikje aan Joel. Hij knipoogt terug. Ik bloos een beetje en glimlach. Hij woont net als ik al heel zijn leven op dit eiland. Ik moet eerlijk toegeven dat hij door de jaren heen alleen maar knapper wordt. Onze vaders kennen elkaar erg goed, je kunt wel zeggen dat wij samen zijn opgegroeid vanuit de wieg. Ik had nooit echt een oogje op hem, maar ik zou het nu niet erg vinden als hij me eens mee uit zou vragen. 'Hayley, Hallo heb je mij gehoord? Jij verwelkomt samen met Joel de band One Direction. Begrijp je dat?' Ik schrik wakker van mijn gedachtes en knik kort naar mijn vader. 'Fijn, weer een stelletje arrogante boys die denken dat ze alles kunnen maken hier.' Joel grinnikt en dit bevestigt dat hij me gehoord heeft. Ik geef hem een duwtje en loop samen met hem naar de eerste steiger. Hier zal de band aankomen. Ik ga samen met Joel op de rand zitten en hij begint tegen me aan te praten. 'Zo, niet zo fan van One Direction dus?' zegt hij. 'Nee niet echt. Ik houd sowieso niet van boybands, dus het is niet specifiek dat ik alleen One Direction niet echt leuk vindt.' Hij knipt begrijpelijk. 'Ik ben ook geen fan van boybands.' zegt hij wanneer hij een beetje lacht. 'Begrijp me niet verkeerd hoor, maar de meeste meisjes vinden boybands, en dan vooral One Direction helemaal het einde.' 'Ik ben niet zo als de meeste meisjes' roep ik gelijk uit. 'Gelukkig wel, dat vind ik nu zo leuk aan je.' zegt Joel als hij met zijn hand over de mijne streelt. Voordat ik kan reageren horen we een hard geluid en trekt hij zijn hand terug. De band is gearriveerd met een té luxe speedboot en ze meren aan aan de steiger. Een wat oudere man stapt op de steiger en geeft mij een hand. 'Paul' zegt hij. 'De babysitter van dit zooitje ongeregeld' voegt hij hier aan toe als hij richting vijf jongens kijkt. Ik glimlach en schud hem de hand. 'Mijn naam is Hayley en dit is Joel, vanaf nu zijn wij jullie gidsen op dit eiland. Als jullie vragen hebben kunnen jullie altijd bij ons terecht. Paul schudt de hand van Joel en de vijf jongens komen ook op de steiger staan. Allereerst komt er een jongen naar me toe met een wilde bos krullen. Hij stelt zich voor als Harry Styles. Hij komt erg vrolijk over. Daarna schudt een donkere jongen mijn hand. Het eerste wat mij opviel waren zijn prachtige ogen. Veel meiden zullen daar in kunnen verdrinken bedenk ik me. Hij stelt zich voor als Zayn Malik. Daarna volgen Liam Payne en Louis Tomlinson. Als allerlaatste komt er een blonde lange jongen naar me toe met helderblauwe ogen die ook een tikkeltje naar groen neigen. Hij steekt zijn hand naar me uit en pas na enkele seconden weet ik deze vast te pakken. Hij kijkt even naar mijn hand en glimlacht dan. 'Hello, mijn naam is Niall Horan.' 'Hey, Hayley-rose Smith' zeg ik hem. Dit is de eerste keer dat ik mijn gehele naam tegen iemand zeg. Ik schrik er zelf van. 'Leuke naam Hayley.' zegt Niall terwijl hij knipoogt. Ik schenk er geen aandacht aan en met in mijn hand in houten kladblok met belangrijke papieren en in mijn andere hand een pen loop ik voor iedereen uit. 'Kom allemaal maar mee, ik laat jullie je verblijf zien.

Outfit Hayley: http://nl.tinypic.com/r/5ldxn6/8
Baai eiland: http://nl.tinypic.com/r/2zeau4h/8

Sorry voor de lelijke linkjes, ik ben er nog niet uit hoe ik ze kan linken aan een bepaald woord of een zin. Hope you like the story! x


Reacties:


Madeliefjuhh
Madeliefjuhh zei op 5 jan 2015 - 19:26:
Leukkk. Ik ben ook een kneus in die linkjes hoor : - )
Maar nu heb ik het ook geleerd door Serena, ik heb dat berichtje echt 3 keer moeten lezen maar dat maakt niet uit hah.
x