Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Sand and salt - Niall Horan » 4. Hayley

Sand and salt - Niall Horan

6 jan 2015 - 23:39

1171

5

281



4. Hayley

Dankjewel voor het reageren lieve mensen! Reageren = melding! x (En Ohja, xSerenaHoran, bedankt voor de uitleg over de linkjes etc. heel tof van je!)

Ik duw de deur van het strandhuis open en loop naar binnen. Ik wenk naar de jongens dat ze naar binnen kunnen komen en wacht op hun reactie. Veel sterren kijken hun ogen uit, ondanks dat ze luxe gewend zijn. Ik zie ze alle vijf alles in zich opnemen en beginnen daarna een voor een hun verbaasdheid uit te drukken. 'Wauw, wat groot!' zegt Harry. 'Dit - is - geweldig.' joelt Niall. Ze lopen allemaal naar binnen, zelfs Paul komt even naar binnen, ondanks dat hij heeft aangegeven een aparte verblijfsplaats te willen. Liam komt naar me toe lopen en legt een hand op mijn schouder. 'Wauw, wat geweldig zeg. Doe je dit werk al lang?' zegt hij terwijl hij naar me glundert. Ik Kijk naar zijn hand waardoor hij hem van mijn schouder laat glijden. 'Ja, ik ben nu 20, dus ik denk dat ik de gasten nu zo'n 4 jaar begeleid. Daarvoor deed ik andere dingen, zoals bediening etc. dat doe ik nu nog wel eens.' Liam knikt begrijpelijk en geeft me een knipoog. Ik kijk hem even aan. Huh waarom geeft hij me een knipoog? Awkward. Voordat ik de tijd heb genomen om te reageren komt Paul naar me toe lopen. 'Geef je mij de sleutel van mijn appartement in de normale wijk, dan kom ik er wel in en kun je de jongens een rondleiding geven.' Ik knik en geef hem de sleutel + een plattegrond voor de zekerheid. Ja, er is ook een 'normale' wijk op dit eiland. Een wijk waar beroemdheden/begeleiders/managers tijdelijk verblijven zodat ook zij van de nodige rust kunnen genieten. Niet iedereen houdt immers van zand tussen hun tenen zodra je het huis uitstapt. Zayn komt naar me toelopen. 'Hey, Hayley was het toch he? Kun je ons de rest van het huis laten zien?' Ik knik en laat de jongens de rest zien. Na de rondleiding ploffen de jongens op een aantal banken neer. 'Wil je ook wat drinken?' vraagt Louis. 'Nee bedankt, ik moet weer aan het werk. Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie altijd naar de klantenservice bellen. Hier is het nummer.' ik geef de jongens een kaartje met een telefoonnummer van de klantenservice. 'Krijgen we jou dan aan de lijn?' vraagt Liam. 'Nee, gewoon iemand van de klantenservice die jullie vast verder kan helpen.' zeg ik terug. 'Nou ik wil jou nummer anders ook wel hoor.' flirt hij terug. Omg, flirt Liam nu serieus met me? Hij kent me net een half uur. 'Hmm sorry dat kan niet. Mijn nummer is privé en niet voor gasten. Doei jongens!' Na dit gezegd te hebben zwaai ik even en loop het strandhuis uit. 'Ha nice move Liam. Maar je hebt zojuist een blauwtje gelopen.' hoor ik Harry zeggen. Ik lach, ha! Had hij maar niet zo stom moeten doen. Ik loop terug naar de baai en kom Joel tegen. 'En hoe erg was die boyband op een schaal van 1 tot 10?' lacht hij. 'Hmm, een 5 denk ik. Eentje probeerde nu al met me te flirten. arrogaaant.' Joel lacht. 'Sorry dat ik je alleen achterliet maar ik dacht dat je het wel aankon. Ariana Grande was ook net aangekomen dus die moest ik natuurlijk begeleiden!' zegt hij blij. Man, mannen en Ariana Grande... Ik snap wel dat zoveel mannen gek van haar zijn. Ze is onwijs knap en kan prachtig zingen. 'Dat geeft niet Joel. ik heb het overleefd.' zeg ik dramatisch. 'Oke sorry.. misschien kan ik je een keer op een ijsje trakteren?' vraagt hij expres met grote puppy ogen. 'Dat is oke! Je hebt mijn nummer.' Joel geeft me een knipoog en vervolgt zijn weg naar - weet ik veel waar.

Na een dag mensen begeleiden, mensen bedienen achter de bar, en functioneren als een bediende ben ik de tafeltjes aan het schoonpoetsen. Het is nu 21:00 uur en ik ben al vanaf 09:00 uur aan het werk. Pfoe, wat een lange dag. Als ik de laatste tafelbladen aan het schoonmaken ben met een natte doek zie ik een blonde jongen op het strand aan komen lopen. 'Hee Hayley-rose!' zegt hij blij. 'Oh hey.. Niall.' het duurde even voordat ik door had dat het de jongen was van One Direction. 'Ben je al die tijd aan het werk geweest?' vraagt hij verbaasd. Ik knik. 'Ja, het was een lange dag. Ik doe een moord voor een ontspannen avondje.' zeg ik grappend terug. Niall lacht. 'Ik dacht, misschien kun je mij het eiland laten zien, maar ik denk dat je daar te moe voor bent niet?' Ik knik naar hem. 'Ja sorry. Het spijt me, een ander keertje misschien.' 'Ja, ik begrijp het. Laat me anders met je mee naar huis lopen. Zo zie ik toch een stukje omgeving.' zegt hij. Ik knik dat dat oké is. Dat is voor mij gelukkig geen extra moeite. Als ik klaar ben zeg ik tegen Famke dat ik naar huis ga. Zij is de eigenaar van 'beachhouse', waar ik net dus tafels heb afgedaan. Dit is de grootste strandtent op het eiland waar je van alles kan drinken, eten en doen. Samen met Niall loop ik over het strand. Ik trap mijn nikes uit en neem ze in mijn handen. 'Zo, dit loopt veel fijner. Heel de dag op dichte schoenen is mega irritant, vooral op het strand.' mompel ik tegen Niall. Hij lacht. 'Dat kan ik goed begrijpen, je bent een harde werker niet?' Ik knik. Dat was helemaal waar. Ik loop naar het water en stap er met mijn voeten doorheen. 'Is het niet geweldig om hier te wonen?' vraagt Niall verwondert. 'Ja, het is pretty amazing, al had ik ook graag een 'normaal' leven gehad. Een echte school, al mijn familie in de buurt, veel vriendinnen, en ook gewoon een keer sneeuw.' zeg ik hem. 'Dat begrijp ik. Ik had alleen een hekel aan school. Maar huh, je hebt nog nooit sneeuw gezien?' zegt hij. Ik knik. 'Ik heb tot mijn 4de in Nederland gewoond samen met mijn moeder, toen vlogen we heel de tijd op en neer hierheen, naar mijn vader. Dit werkte echt niet dus hebben mijn ouders besloten hier te blijven. Sneeuw kan ik me alleen heel vaag herinneren. We gaan ongeveer een keer in het jaar terug naar London voor een paar weken, maar dit is meestal net na de zomerperioden. Het is dan niet echt druk hier en dan kunnen we weg. Als het echt winter is in andere landen is het hier onwijs druk omdat iedereen naar de zon wil.' zucht ik. 'Hmm, je ziet het vast nog wel.' zegt hij bemoedigend. We zijn inmiddels bij mijn huis aangekomen. Ik zeg Niall dat ik hier woon en hij knikt. 'Nou, bedankt voor het thuisbrengen he.' 'Graag gedaan hoor.' zegt hij. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Even lijkt het of hij naar me toe wil komen om me te knuffelen maar raakt dan even mijn bovenarm aan. 'Nou oke, ehm doei!' zegt hij waarna hij zich omdraait en richting zijn strandhuis loopt.


Reacties:


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 8 jan 2015 - 14:23:
Jaa, no problem. Sorry dat ik zolaat reageer...
-x-


x1Dx
x1Dx zei op 8 jan 2015 - 13:27:
Super hoofdstuk!! x


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 7 jan 2015 - 20:33:
Dit is echt goed geschreven!! Sorry dat ik niet op de vorige hoofdtukken had gereageerd. X


Madeliefjuhh
Madeliefjuhh zei op 7 jan 2015 - 14:02:
Leuk! Je schrijft echt goed. Ja sorry ik had het nog niet gelezen : - )


Madeliefjuhh
Madeliefjuhh zei op 7 jan 2015 - 13:54:
ik kan dat met die linked nog steeds niet... slimmighijd hidr