Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » Eroth (eigen verhaal) » Eroth (eigen verhaal)

Eroth (eigen verhaal)

7 jan 2015 - 20:14

577

1

307



Eroth (eigen verhaal)

Midden in de koude winter, die alle landen van Mithror tot Lacrim had bereikt. In dat grootse land Mithror, lag een klein dorp. Maar niet zomaar een dorp, in dit dorp lagen oude teksten, over locaties waar niemand van af mocht weten. Dat speciale dorpje, bedolven onder de sneeuw die de ijskoude winter met zich mee bracht had een naam; Micros.

In een klein huis, op de hoek van de straat. Daar woonde Eroth, een jongen die van avontuur hield en graag alles onderzocht. Ook zijn ouders woonden daar, Kilnor en Jamtoh. Kilnor was zijn vader, een elf. Jamtoh was zijn moeder, zij was een mens. Wat Eroth nu was, was nog onduidelijk, een halfbloed. Een beetje elf, en een beetje mens. Tenminste dat werd hem altijd verteld. Eroth ging niet naar school, die was er niet in het dorp. En wat maakte het uit, je leert toch genoeg van je ouders. Het was avond, en Eroth maakte zich zorgen, waar zat zijn vader nu toch? Hij wist dat zijn vader die middag naar het verbond van vijf ging, maar dat duurde toch niet zo lang? Het verbond van 5 was een groep, die de geheime teksten van Mithror (opgeborgen in Micros) moesten bewaken. Eroth was er nog nooit geweest. Hij wilde wel, maar zijn vader zei altijd dat het te gevaarlijk was. Een uur later kwam zijn vader, (die al de hele middag weg was) thuis. “Waarom duurde het zo lang ?” Vroeg Eroth, maar zijn vader antwoordde dat het niets was. Gewoon en vergadering die iets uitliep. Maar dat geloofde Eroth niet, er moest toch meer aan de hand zijn? De volgende dag liep Eroth naar de kleine, maar gezellige markt op het plein midden in Micros. Het was druk, drukker dan normaal. Eroth trok zich er niets van aan en liep door. Hij kon toch niet weigeren eten te halen op de markt omdat het drukker was dan normaal? Eroth kocht drie broden, en wat vlees voor het avondeten. Op de terugweg was het nog steeds druk, maar nu zag hij het. Er was iets aan de hand. Er stonden 3 onbekende mensen op het plein te zwaaien met hun zwaarden. Het zag er inderdaad wel indrukwekkend uit, maar dat al die mensen daar hun werk voor aan de kant zetten? De personen hadden lange kleren en een capuchon. Eroth moest lachen, 3 vreemde mannen op de markt die in jurken met zwaarden staan te zwaaien. Het klonk wel grappig. Eroth besloot om de omstanders aan te spreken, wat er nu eigenlijk aan de hand was. Een vrouw aan wie hij dit vroeg antwoordde: “Dit zijn de huurmoordenaars van Liptor, een stad in het noordoosten, niemand weet waarom ze hier zijn” Eroth kon zelf ook niets bedenken waarom ze hier waren. Waarom zouden 3 huurmoordenaars uit het noord oosten naar Micros komen? Hij ging naar huis. Eenmaal thuis aangekomen besloot Eroth het verhaal over de mannen op de markt te vertellen. “Er waren 3 mannen in jurken op het plein, een mevrouw zei dat het huurmoordenaars uit Liptor zijn” Het hoofd van Kilnor werd bleek en zijn elfenoortjes rood, maar Eroth zag het niet. Die was te druk met verhalen vertellen over zijn ervaring op het plein. Eenmaal in bed begon Eroth allemaal scenario’s te bedenken. Waarom zijn die drie huurmoordenaars hier? Hij kon niet slapen door al dat denken. Plotseling hoort Eroth gekraak op de gang. Het was pikdonker, waarom zouden zijn vader of moeder nog uit bed gaan? Misschien waren het zijn ouders niet, misschien was het wel een inbreker. Of nog erger, het zou wel eens één van de mannen kunnen zijn die op het plein met zwaarden liepen te zwaaien. Eroth moest actie ondernemen, hij raapte al zijn moed bij elkaar en stapte uit bed. Wie weet wat hij daar zal aantreffen?


Reacties:


bramowicz
bramowicz zei op 8 jan 2015 - 12:39:
Leuk eerste deel.
Zorg alleen dat het is opgedeeld in alineas