Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Mijn rol » Veel vragen

Mijn rol

28 mei 2009 - 21:11

1469

3

190



Veel vragen

Let op! Schuin is Japans! ;)

Langzaam open ik mijn ogen.
De persoon voor mij is niet meer dat een wazige omtrek.
“Are you all right?”¯ vraagt Shirogane.
“I think so”¯ zeg ik.
Langzaam wordt mijn zicht beter.
Ik schrik met dood als ik zie dat ik in de armen van Shirogane lig.
Hij heeft me zeker opgevangen doen ik flauw viel.
Als hij uitademt blaast hij een beetje in mijn gezicht. Hij is zo dichtbij.
Ik voel mijn gezicht vuurrood worden.
Ik spring op uit zijn armen.
“S-sorry.”¯
Hij lacht.
“No problem.”¯
Zo te zien zijn de rest van de serveersters ook naar buiten gekomen.
Ze hebben allemaal de zelfde uitvind aan. Maar bij de rest is het geen rood jurkje maar en blauw, groen, oranje of paars jurkje draagt. Wat opvalt is dat hun haar vrijwel de zelfde kleur heeft.
“Why did you called my Mo-san?”¯ vraag ik aan Shirogane.
“In Japan you say ‘san’ when the person is younger then you are.”¯
“O”¯
“And ‘senpai’ when the person is older then you are.”¯
Het licht er wel heel dik op dat in niet uit Japan kom.
Ik weet echt niets van Japan.
Ik kijk nog eens naar de andere serveersters.
Het lijkt of ik de oudste, ik schat 17, ergens van herken. Ze heeft donker bruine ogen en lang, los paars haar. Ze draagt het zelfde jurkje als Ichigo alleen dan in het paars.
Dan weet ik het weer. Ik herken haar van tv. Ze had een interview voor die reclamestunt kwam van een of ander kostuumbedrijf.
Ze is dus beroemt in Japan.
Misschien weet ik toch meer dan ik denk dat ik weet over Japan. Lekker logies klink dat.
Naast haar staat een meisje, ik schat 12, met bruine ogen en donker blauw haar dat op een paar plukjes na in twee grote, hoge knotten is gebonden. Haar jurkje is blauw.
Daar naast de jongste van de groep. Ik schat 8 jaar oud, dat ik trouwens erg jong vind voor iemand die in een café mag werken, ze heeft licht bruine ogen en kort blond speels haar. Haar jurk is oranje.
Aan de ander kant van het meisje met paars haar staat een meisje, ik schat 13, met blauwe ogen en grote ronde bril dat nog meer nadruk legt op haar ogen. Wat ook opvalt is dat ze groen haar heeft dat van achteren in twee mooie, dunne, lange vlechten is gevlochten. Haar jurk is groen.
Ze komt op mij af en steekt haar hand uit.
“Nice to meet you. My name is Lettuce.”¯
Ik schud haar hand.
“Nice to meet you”¯ zeg ik wat verbaast.
Het meisje met blond haar lijkt plotseling wel hyper. Ze begint druk en opgewonden om me heen te springen.
“Ikke ook! Pudding wil zich ook voorstellen aan het meisje dat flauw val!”¯ zeg ze.
“Hé,Pudding dat zeg je toch niet als ze zo wat naast je staat?!”¯ zeg Lettuce.
“Maakt toch niets uit. Ze kan geen Japans”¯ zegt Ichigo.
Ik moet lachen maar kan er niets aan doen.
Japans klinkt zo raar, zeker als ze zo snel praten.
Iedereen kijkt mij verbaast aan. Op Lettuce na, zij kijkt eerder geschokt.
“Zou ze ons verstaan hebben?”¯ vraag ze.
“Nee, joh. Ze moest zeker aan iets grappigs denken, of zo”¯ zegt het meisje met het blauwe haar.
“Sorry, Japanese sounds funny”¯ zeg ik.
Lettuce lijkt opgelucht.
“Ik nu! Ik nu! Pudding wil ook iets in het Engels zeggen!”¯ zeg het drukke meisje met het blonde haar.
“Zeg maar I’m Pudding”¯ zegt Lettuce.
Ik moet weer lachen maar hou me in.
Ik ben pudding? Volgens mij ben je een mens hoor.
Het meisje met het blonde haar komt huppelt op mij af en geeft met een schud mijn hand een beetje te enthousiast door elkaar.
“I’m Pudding”¯ zeg ze.
Ik snap het. Zo heet ze. En ze vroeg aan Lettuce hoe ze zich zou kunnen voor stellen.
“Nice to meet you”¯ zeg ik.
Ze kijkt me onbegrijpend aan.
“Wat zeg ze tegen me?”¯ vraag ze aan Lettuce.
“Ze zegt dat ze het leuk vind om je te ontmoeten.”¯
Pudding begint te stralen.
Ze komt op me af en geeft met een ook iets te enthousiaste knuffel.
“Zo aardig! Meisje is zo aardig!”¯
“Ehhh, pardon me?”¯
Ik probeer haar op een beleefde manier van mij af te krijgen maar ze blijft me knuffelen.
“My name is Mint”¯ zegt het meisje met het blauwe haar.
Ik wil haar hand schudden maar ik krijg mijn hand niet uit de knuffel van Pudding. En omdat Mint zelf niet haar hand uitsteekt voel ik niet de drang om het zelf te doen.
“My name is Zakuro”¯ zeg het meisje met paars haar. Ze kijkt mij niet zo onderzoeken aan als Shirogane.
Uit mijn ooghoek zie ik Ichigo een beetje rood worden omdat zij, op Pudding na, geen Engels kan en de rest wel. Ze ziet er zo best grappig uit.
Ik glimlach.
“And you all can call my Mo.”¯

Ik zit op een van de super zoete stoelen in het Mew Mew café. Voor mij op tafel staat een schattig stukje taart dat Akasaka mij gratis heeft aangeboden.
Het ziet er lekker uit maar ik krijg de kans niet om het op te eten omdat Pudding mij de hele tijd vragen stelt.
Gelukkig hoef ik geen hele moeilijk vragen te beantwoorde. Maar eerder vragen die een kind van 8 aan je zou stellen.
En eigenlijk vind ik het niet er dat ze die vragen stelt omdat ik van te voren weet wat ze gaat vragen.
Het klinkt raar maar het is zo.
Eerst vraagt Pudding in het Japans aan Lettuce hoe ze iets aan mij in het Engels moet vragen. Lettuce vertelt haar dan wat ze moet zeggen, maar omdat ik dat ook hoor weet ik precies wat Pudding me wil gaan vragen.
Als Pudding mij dat dan heeft gevraagd, dat trouwens erg grappig klinkt omdat ze het telkens net niet goed uitspreekt of midden in de zon stop omdat ze vergeten is wat ze ook al weer moest zeggen, geef ik antwoord.
Ze vraagt dan aan Lettuce wat ik antwoordde. Die vertaald het dan naar het Japans.
En wat ik nog wel het leukste vind is dat Pudding bij het horen van mijn antwoord helemaal begint te stralen en nog meer enthousiaste vragen gaat stellen.
En wat ook fijn is dat Shirogane mij niet iets kan vragen over wat er is gebeurt omdat zodra hij zijn mond open doet Pudding weer iets aan mij vraagt.
En eigenlijk het ik wel een beetje medelijden met Lettuce omdat ze zo snel zo veel moet vertalen van Japans naar Engels en van Engels naar Japans. Ik zie aan haar gezicht dat ze eigenlijk iets anders zou willen doen maar geen nee tegen Pudding kan zeggen.
Na de vraag te hebben beantwoord wat mijn lievelingskleur is en paars te heb gezegd hoor ik dat eer een minder leuke vraag aankomt. Maar Pudding maakt mij met haar rare uitspraak toch weer aan het lachen.
“Do you have a boyfiend?”¯ vraag ze.
Ik lag en ben niet de enige.
“Nee Pudding het is boyfriend niet boyfiend! Je heb gevraagd of ze een demonjongen heeft. Die bestaan niet eens”¯ zegt Lettuce.
Ichigo geeft Shiogane een vernietigende blik.
“Ben je daar wel zo zeker van Lettuce?”¯ zeg ze.
Shiogane negeert haar.
Pudding stelt de vraag opnieuw.
“Do you have a boyfriend?”¯
Ik hou op met lachen.
“N-no”¯
Ik voel dat ik rood wordt.
Lettuce vertaal mijn korte antwoord.
Maar Pudding begint niet te stalen.
“Maar je bent toch al 14.Als je 14 bent, heb je toch een vriendje?”¯ vraagt ze aan mij, maar ik versta haar niet.
Lettuce slaat snel haar handen voor Pudding haar mond. Ze lacht zenuwachtig.
“What’s the problem?”¯ vraag ik.
“Nothing. Nothing. There’s no problem. And Pudding hasn’t said anything that’s rude”¯ zegt ze terwijl ze nog steeds schaapachtig lacht.
Pudding weet zich te bevrijden uit de greep van Lettuce en springt op mijn af.
Met stoel onder mij en Pudding op mij val ik naar achteren.
Met een harde klap komen ze om de vloer terecht.
“Hé?! What are you doing?!”¯ vraag ik verras en geïrriteerd.
Pudding lacht.
Wat ik trouwens raar vindt want ik heb nog nooit iemand meegemaakt die het leuk vind om op mij te spring en daarna met een harde klap op de vloer terecht te komen.
“Pudding wil helpen! Pudding gaat je helpen! Ja! Ikke ga een hele leuke voor je uitzoeken!”¯ zegt ze.
“P-pudding-san!Dat zeg je toch niet!”¯ zegt Lettuce een beetje boos.
“En je moet het echt gaan afleren om op mensen te springen als je ze aardig vindt.”¯
Ze pakt Pudding bij haar middel en tilt haar van mij af.
Pudding begint meteen tegen te stribbelen.
“Nee, nee. Pudding wil Mo onee-chan helpen!”¯
(Onee-chan of onee-sama betekend zus in het Japans. Maar de persoon waar je het over hebt hoeft niet perse je zus te zijn. Als je de persoon als een zus voor je beschouwd kan je het namelijk ook gebruiken.)
Zakuro lacht.
“Ik weet zeker dat je haar beter kan helpen als je dat niet op haar schoot doet”¯ zegt ze.


Reacties:


Phae
Phae zei op 1 juni 2009 - 14:43:
Pudding!
Ik weet dat Tessa en Nicole er fan van zijn.. maar zo ver ben ik niet gekomen met het kijken van Tokyo Mew Mew
Ik heb er wel veel over gehoord


NaNaa
NaNaa zei op 28 mei 2009 - 21:40:
Awesomeness <33


KolaLollie
KolaLollie zei op 28 mei 2009 - 21:40:
Pudding <33