Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Bezoek

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

6 feb 2015 - 22:26

332

0

280



Bezoek

De volgende dag stond ik vroeg op. De woelige nacht had ervoor gezorgd dat ik me geradbraakt voelde. Mijn spiegelbeeld expres negerend, besloot ik om de terrassen te schuren. Ik trok een verkleurde jurk aan, ontbeet vluchtig en ging aan de slag. Met een bezem veegde ik alle blaadjes en verdorde bloemen weg en vervolgens haalde ik water uit onze regenput.
‘Een bezige bij?’
Ik schrok me een hoedje en stond plotseling oog in oog met Rickey Hades. Hij stond vlak achter me en droeg een smetteloos wit hemd, waardoor hij er aantrekkelijker dan ooit uitzag. Terwijl ik hem aanstaarde viel me zijn krachtige kaaklijn op, zijn speelse lippen…
‘Je hebt duidelijk slecht geslapen,’ klonk zijn stem ergens vanuit de verte.
Ik schrok nogmaals en scheurde mijn blik los van zijn stoppelbaard. Met het schaamrood op de kaken bedacht ik dat ik er moest uitzien als een zombie: met wallen onder de ogen en een grauwe huid. Ik vervolgde mijn tocht naar de regenput met Hades in mijn kielzog. Ik haalde water uit de regenput en wist uiteindelijk op te merken: ‘Hoe zou dat toch komen?’
Mijn stem klonk flauwtjes en zelfs nonchalant.
Hades keek me eventjes aandachtig aan. Hij ging op de rand van de put zitten.
‘Ik begrijp best dat het allemaal onrealistisch klinkt,’ begon hij. ‘Maar je moet begrijpen…’
‘Er valt niets te begrijpen,’ viel ik hem in rede. ‘Ik geloof je.’
Rickey Hades sperde zijn ogen lichtjes open.
‘Waarom hecht je waarde aan mijn verhaal?’
Ik haalde mijn schouders op. ‘Gewoon, zomaar…’
Ik wou mijn tweede emmer vullen, maar Rickey greep mijn pols en boorde zijn ogen in de mijne.
‘Er is geen “gewoon, zomaar”’ stak hij van wal. ‘Je weet meer! Zeg op: hoe komt dat?!’
Mijn pogingen om me los te rukken lukten niet, en toen besloot ik dat ik ons verhaal evengoed kon vertellen…
‘August kan effectief onder water overleven,’ flapte ik eruit en had direct spijt van die woorden: ze klonken belachelijk! Wie kon er nou in godsnaam ademen, laat staan overleven onder water?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.