Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » De onthulling

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

7 feb 2015 - 20:00

277

0

235



De onthulling

Nog vaak zou ik dromen over Rickey Hades’ onthulling. Ik noem het graag zijn onthulling, maar feitelijk was het meer “onze” onthulling of eerder August zijn onthulling. Ons leven lang waren we zoet gehouden met: fabeltjes, valse beschuldigingen en larie en apenkool. Maar hetgeen Rickey Hades ons vertelde was de waarheid, niets dan de waarheid, hoe onlogisch die ook klonk.

‘Meerminnen,’ had hij geroepen toen ik en mijn broer hem verbijsterd aanstaarden. ‘Dat zijn de dienaren van de zee! Meerminnen of serenen of hoe ze ook mogen noemen.’
We staarden hem aan alsof hij gek was. Hij was er echter al vlug in geslaagd om ons te overtuigen. Uit alle kasten en kisten haalde hij oeroude documenten. ‘Het bestaan van deze wezens wordt al eeuwenlang neergeschreven in alle delen van de wereld. Uit het feit dat sommige van die informatiegegevens afwijken kan ik opmaken dat er verschillende soorten zijn, maar allen hebben ze één doel: het vergaren van menselijke ellende.’ Ik had de perkamenten aangenomen en de verschillende afbeeldingen met elkaar vergeleken. Sommige meerminnen bleken wondermooi te zijn met een ultra vrouwelijk bovenste en een sierlijke vissenstaart. Andere meerminnen zagen eruit als monsters met een geschubde huid, veel te grote ogen en klauwen.
‘Sommige meerminnen eten gewoon menselijk vlees, anderen plegen coïtus met ons…’ mompelde hij duister. ‘Soms gebeurt het ook dat ze mensen aan een slachtpartij laten ontkomen, maar ze stellen een gigantische wederdienst in de plaats.’
‘En die is?’
Rickey Hades had ons sinister aangekeken en woorden gesproken die we nooit zouden vergeten: ‘Wanneer een zeemeermin je leven spaart, eist ze het leven van je eerstgeboren telg op, zo zul je beseffen dat je beter zelf was gestorven…


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.