Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 12: Drie Pokémon, Twee Kansen, Eén Badge

Pokemon: New Legend

30 mei 2009 - 14:14

1715

1

218



Episode 12: Drie Pokémon, Twee Kansen, Eén Badge

Andrew rende de brug over. Aan de andere kant wachtte Cerulean City op hem, inclusief de Cerulean Gym, waar hij een herkansing krijgt om de CascadeBadge te verdienen. Brenna en Brian renden achterhem aan en Bulbasaur was al over de brug voor je een kik kon geven.
"Bulbasaur is blijkbaar erg vol zelfvertrouwen" zei Brian.
"Nu Mankey niet meer bang is voor water, kí¡n ik niet verliezen." zei Andrew.
"Bulbasaur is dus niet de enige" zei Brenna en keek naar een groot gebouw, maar het was niet de Cerulean Gym.
"Brenna!" zei Andrew, "de Gym is daar."
"Ja, ik kom al" het zou toch wat zijn als ze weer te laat kwam.

* * *

De Cerulean Gym schitterde net als voor Andrews eerste uitdaging, maar wat hem dit keer opviel is dat er een grote stapel tassen aan de deur stond.
"Wat heeft dat te betekenen?" zei Andrew harder dan hij bedoelde. Een man die de koffers verzamelde hoorde dat.
"De drie zusters gaan een rondtrip maken rond Kanto, ze vertrekken na de wedstrijd." zei de man.
"Vertrekken?" vroeg Andrew. "Maar dat kan niet! Dat mag niet, ik moet nog een badge halen!"
"Helaas, jongeman, dan zou je snel moeten zijn. De Gym sluit morgen voor een lange tijd." zei de man weer.
Andrew stormde naar binnen. Brenna en Brian liepen achter hem aan. Blijkbaar was hij verwacht. Lily, Violet en Daisy stond voor de deur van het zwembad.
"Dag Andrew." zei Lily. "Je hebt de koffers gezien, zie ik." zei ze.
"Wie niet?" zei Brenna in zich zelf.
"Dit kunnen jullie mij niet aandoen, ik wil een rebattle." zei hij.
"Dat kan." zei Violet die naast Lily stond. "Dan wordt je onze allerlaatste uitdager."
"En ik zal winnen" voegde Andrew er aan toe.

De dames openden de deur naar het zwembad en liepen naar de andere kant. Andrew liep naar zijn plaats, terwijl Brenna en Brian plaatsnamen aan de kant. De man die de koffers net nakeek was de scheids.
"Deze battle is 3-tegen-3, dezelfde regels gelden als tijdens de eerste battle. Begin!"
"Bulbasaur, ik begin weer met jou" zei Andrew tegen zijn starter-Pokémon die achter hem stond.
Bulbasaur sprong op een van de plateautjes.
"Goldeen, nu!" zei Lily terwijl ze haar Pokéball gooide. De Goldeen tegen wie Bulbasaur eerder had gebattled (en gewonnen), spoot uit zijn Pokéball.
"Bulbasaur, we hebben dit al een keer gewonnen, dit is een eitje." zei hij. "Gebruik Razor Leaf."
Bulbasaur begon met het afschieten van kleine blaadjes.
"Goldeen, Dive." zei Lily.
Goldeen dook in het water en was uit Bulbasaurs zicht verdwenen.
'Goldeen zal weer onder Bulbasaurs plateau tevoorschijn komen' zei Andrew.
"Bulbasaur, spring van plateau naar plateau."
Bulbasaur gehoorzaamde zijn trainer en sprong van hier naar daar.
"Goldeen, Surf!" zei Lily, terwijl Bulbasaur de andere kant van het bad had bereikt.
Een grote golf toonde zich van een van de flanken en spoelde Bulbasaur uit het bad.
"Bulbasaur!" schreeuwde Andrew. Hij rende naar Bulbasaur en bracht hem naar Brian die aan de kant stond te supporteren samen met Brenna.
"Bulbasaur kan niet meer vechten" zei de scheids.

* * *

Bulbasaur was uitgeschakeld en met nog twee Pokémon voor Andrew zou het heel moeilijk worden. De pas gevangen Charmander zou hier niet bepaald een goede keus zijn. Dus was het nu Mankey en Pidgeotto. Hij pakte een Pokéball.
"Pidgeotto, ik kies jou!" zei hij en de vogel-Pokémon vloog de Pokéball uit.
"Pidgeotto, wacht op Goldeen voor de eerste aanval." zei Andrew.
"Goldeen, Surf!" zei Lily.
Weer kwam er een hoge golf van de flank.
"Pidgeotto, ga door de golf met Quick Attack."
Dat deed Pidgeotto en voor dat Goldeen en Lily het wisten was Pidgeotto aan de andere kant van de golf. De golf ging liggen.
"Nu, nog een keer Quick Attack, Pidgeotto." zei Andrew.
Pidgeotto dook op zijn tegenstander.
"Goldeen, Peck." zei Lily.
Met zijn hoorn bestookte Goldeen Pidgeotto."
"Gebruik, Steel Wing snel" zei Andrew tegen Pidgeotto, die nu zo dicht op Goldeen zat dat hij makkelijk een flinke klap kon geven met zijn vleugel. Met de benodigde stalen energie, was het niet moeilijk om Goldeen uit te schakelen.
"Goldeen kan niet meer vechten." riep de scheidsrechter.
"Goed gespeeld, Andrew." riep Brenna.
"Dank je, Brenna" antwoorde Andrew en hij concentreerde weer op zijn Gym gevecht. Het was nu 1-1.

Lily trok Goldeen terug. Violet was nu aan de beurt en zei riep Cloyster. De Pokémon die eerder zowel Bulbasaur, Mankey als Pidgeotto uitschakelde en het tegen Pidgeotto op een gelijkspel hield. Nu was diezelfde Pidgeotto de tegenstander van Cloyster.
"Cloyster, Toxic Spikes" zei Violet.
Cloyster liet rond het hele bad paarse spijkers vallen. Alle plateaus lagen er bezaaid mee.
"Dat wordt een probleem voor Mankey." zei Brian tegen Brenna.
"Pidgeotto, gebruik Gust op die Toxic Spikes." zei Andrew.
Pidgeotto creëerde een grote windvlaag en blies zo de Toxic Spikes van de plateaus af, in het water.
"Pidgeotto, Steel Wing!" riep Andrew.
Pidgeotto's vleugel gloeide grijs en probeerde Cloyster te bestoken.
"Cloyster, gebruik Clamp-aanval."
Cloyster ving Pidgeotto in zijn schelp.
"Pidgeotto!" riep Andrew en probeerde een manier te bedenken om die Clamp-aanval te niet te doen, maar voor hij het wist gebruikte Cloyster zijn Blizzard-aanval en was Pidgeotto KO.

* * *

Andrew trok Pidgeotto terug. Hij was nu ernstig in het nadeel. Met Pidgeotto deed hij nauwelijks schade aan Cloyster en met Mankey, moet hij nu én Cloyster en een nog onbekende tegenstander verslaan. Er zat niks anders op. Hij gooide Mankey's Pokéball in het water. Mankey sprong er via de Pokéball in.
"Ik zie dat je Mankey niet meer bang is voor water." zei Violet. "Maar dat geeft je nog geen recht op onze badges."
"Mankey, Rock Smash!" zei Andrew en Mankey sprong het water uit en zijn hand gloeide.
"Cloyster, Blizzard!" zei Violet op haar beurt en Cloyster begon met het opstoken van een sneeuwstorm.
"Vlug, Mankey, in het water." commandeerde Andrew en Mankey dook het water in om Cloysters Blizzard te ontwijken. Hij zwom onder de Cloysters plateau door en sprong achterhem tevoorschijn.
"Goed zo, Mankey, nu Scratch."
Mankey begon tegen Cloysters achterkant te krabben. Het leek nutteloos omdat Cloysters schelp erg hard was, maar Mankey was sterk genoeg om Cloyster naar de rand van de plateau te krabben.
"Mankey, Rock Smash."
"Cloyster, keer je om en gebruik Clamp."
Cloyster draaide zich snel op en net op tijd gaf Mankey Cloyster een klap in zijn gelaat. Cloyster duikelde het water in.
"Mankey, gebruik Fury Swipes om hem op de bodem te krijgen." zei Andrew
En Mankey begon te krabben op Cloyster en Violet wist niet waar Mankey mee bezig was. Mankey krabte Cloyster tegen de bodem aan en ineens was er een grote gijzer te zien - het leek immers op een gijzer door het opspuitende water.
"Handig hè, die Toxic Spikes." zei Andrew en Mankey sprong ongedeerd uit het water, terwijl Cloyster bewusteloos op het water dreef.

Nu was het de beurt aan Daisy's Pokémon, de derde en laatste. De enige obstakel tussen Andrew en zijn tweede badge. Nadat Violet haar Cloyster terug riep, gooide Daisy haar Poké Ball.
"Seel, nu!" zei ze.
En uit haar Poké Ball kwam een Pokémon die erg op een zeehond leek.
Seel, de zeeleeuw-Pokémon, Seel is een Pokémon die op de Noordpool voor komt. De hoorn op zijn hoofd is erg dik en wordt gebruikt om door dik ijs te breken.,
"OK, Mankey, kijk uit voor zijn hoorn." zei Andrew.
"Seel, begin met Headbutt" Seel lanceerde zichzelf richting Mankey en raakte Mankey vol.
"Nee, Mankey. Snel in het water." Mankey dook in het water en zwom naar de andere kant van het bad.
"Seel, Aurora Beam." Seels hoorn gloeide en daaruit kwam een kleurrijke straal uit.
"Ontwijken, Mankey." zei Andrew en het lukte. Andrew week uit naar rechts en berijkte een plateau.
"Seel, Ice Beam." zei Daisy.
"Bescherm jezelf" zei Andrew en Mankey hield zijn handen voor zijn lichaam. De Ice Beam raakte Mankey's beide handen, waardoor deze bevroren.
"Mankey, gebruik Rock Smash." zei Andrew en Mankey stormde op Mankey af en gaf hem een klap met zijn bevroren hand. Deze kwam blijkbaar extra hard aan, het ijs rond Mankey's rechterhand brak.
"Dat lijkt wel een nieuwe move" zei Brenna.
"Het ziet er alleszins pijnlijk uit voor Seel" zei Brian.
"En nu Rock Smash met je andere hand." zei Andrew en Mankey gaf Seel een tweede klap die hem weg deed stuiteren en ook het ijs rond Mankey's linkerhand brak.
"Seel, Headbutt" zei Daisy. Seel lanceerde zich weer.
"Mankey ontwijk en pak zijn staart." zei Andrew. Mankey probeerde te ontwijken maar werd vol geraakt. Mankey zwom naar de dichtstbijzijnde plateau.
"Nog een keer, Seel." zei Daisy.
"Probeer zijn staart weer te grijpen." zei Andrew.
Dit keer lukte Mankey om Seels staart vast te pakken. Hij begon met zijn tegenstander rond te slingeren. Als je zelfs goed keek, leek het wel alsof je een aarde in de slinger zag. Andrew pakte zijn Pokédex.
Mankey's nieuwe aanval, Seismic Toss, de gebruiker van deze aanval probeert zijn tegenstander zohard op de grond te gooien, dat de aarde begint te trillen.
"Goed zo Mankey, Seismic Toss!" zei Andrew.
Mankey sprong op met Seels staart in zijn handen en gooide hem richting het water. Seel maakte een flinke plons en je hoorde hem zelfs het water raken. Seel dreef naar boven en was KO.
"Seel kan niet meer vechten, Mankey wint. De winnaar van deze battle is Andrew uit Viridian City." zei de scheids.
Andrew sprong een gat in de lucht. "Yes, gewonnen!"


* * *

Andrew, Brenna, Brian en Bulbasaur stonden op het punt te vertrekken.
"Zo nu is het mijn beurt" zei Brenna.
"Jouw beurt?" vroegen Brian en Andrew allebei.
"Oh, ze heeft het jullie nog niet verteld" zei Daisy, die samen met haar zussen achter hun aanliepen naar de deur.
"Er is morgen een wedstrijd. We hebben Brenna aangeraden daar aan mee te doen en als proef wil ze morgen kijken."
"Een wedstrijd." zei Andrew, "nou ik ben benieuwd."
"Dat is ook onze laatste handeling in Cerulean City, voorlopig." zei Lily. "We doen alledrie mee, dus er is genoeg concurrentie."
"Ik heb er zin in" zei Brenna. "Ik ben nieuwsgierig hoe het eruit zal zien."
En zo zet Brenna haar zinnen op een nieuwe uitdaging. Meer hierover vind je in de volgende episode.


Reacties:


SpprSven
SpprSven zei op 14 maart 2010 - 11:35:
mijn favoriete epi van jou