Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter story » Hoofdstuk 3 De Profetie

Lily Potter story

12 maart 2015 - 8:10

888

1

267



Hoofdstuk 3 De Profetie

Hellooo een nieuw hoofdstuk hopelijk vinden jullie het leuk :D Reageren MAG hoor xD

Lily luisterde aandachtig aan de deur. Ze hoorde vaag wat stemmen en besloot voorzichtig een kijkje te gaan nemen. Ze ging boven aan de trap staan en een tuurde voorzichtig naar beneden. Ze zag een man, een vrouw en twee jongens. De man had donkerbruin, en nogal warrig haar. Hij had ook, besefte Lily met een schok, precies dezelfde kleur fel groene ogen. Maar het meest opvallende aan hem was een dun, bliksemvormig litteken op zijn voorhoofd. Dat was Harry Potter, haar vader, bedacht Lily. Haar moeder had vuurrood haar en bruine ogen. De twee jongens, allebei duidelijk een paar jaar ouder dan Lily, hadden exact hetzelfde soort soort haar als hun vader. De grootste, en waarschijnlijk de oudste, had diepbruine ogen. De jongste had weer precies dezelfde ogen als Harry en Lily. Lily was zo in beslag genomen door de aanblik op haar nieuwe familieleden dat ze niet door had dat de oudste jongen haar zag staan. 'Hé, dus dat is ons zusje. Nou het kan er mee door maar nou ja, ik had meer bruin of rood haar verwacht maar dit is ook leuk,' zei hij grijnzend. 'James!' zei Ginny Wemel snel. 'Ook leuk jou te ontmoeten James,' zei Lily en iedereen keek naar haar. James grijnsde terug. 'Eh Lily, zou je naar beneden willen komen?' vroeg meneer Van Dijk. Lily knikte en liep de trap af. Ze ging tegenover Harry staan en die stak zijn hand uit. 'Hallo, ik ben Harry, Harry Potter. Dit is Ginny Wemel, je moeder,' zei hij en hij gebaarde naar Ginny, 'En dit zijn je broers James en Albus.' Het voelde toch een beetje gek voor Lily dat haar eigen familie aan haar voor werd gesteld maar ze glimlachte beleefd. 'Zeg, zullen we even gaan zitten?' stelde mevrouw Van Dijk een beetje ongemakkelijk voor. Ze gingen met zijn allen aan de eettafel zitten en Lily besefte dat ze nog geen uur geleden aan dezelfde tafel te horen had gekregen dat ze heel andere ouders had dan ze dacht. 'Nou eh, waarom vertellen jullie me nou nu pas dat jullie mijn ouders zijn?' flapte Lily er uit. Harry grijnsde even, net als James net deed. 'Waarom lach je, als ik vragen mag?' 'Dat is omdat je me heel erg aan mezelf doet denken. Maar dat doet er nu niet toe. Ik ben je een hoop uitleg verontschuldigd die ik je nu toch zal gaan geven. Om te beginnen moet ik je denk ik wat over mezelf vertellen.' 'Nou, eigenlijk weet ik al best veel van je,' antwoordde Lily spontaan, 'ik besef me eigenlijk pas net hoe ik wist wie jullie waren en wat Zweinstein was en zo. Het zit namelijk zo, vroeger werd ik vaak voor gelezen en jullie komen uit zo'n verhaal.' 'Ja en nee. Dat je in een boek over ons hebt gehoord kan best ja, maar wij komen niet uit een boek. Wij zijn echt hoor. Er zijn een paar mensen geweest die het interessant leek om een biografie over mij te maken. Eén van die mensen was Rita Pulpers. Ze heeft een zeven-delige serie over mij geschreven die voor meer dan de helft uit leugens bestaat. Dat boek werd al snel een bestseller in de toverwereld en veel mensen geloofden het ook nog. Maar het werd dus een bestseller en toen besloot Rita het ook in de Dreuzelwereld te publiceren als een soort sprookje. Afijn, als je het boek hebt gelezen dan weet je voorlopig genoeg over mij. Ik wil wel even vragen of je alsjeblieft aan niemand verteld, behalve je beste vrienden misschien, dat je dat boek hebt gelezen.' Lily knikte en Harry ging weer verder. 'Oké, ik wil niet arrogant klinken maar als een Potter, ben je tamelijk beroemd. James en Albus zijn dat ook maar daar valt mee te leven hoor.' 'Zij hebben nooit ergens anders gewoond toch?' 'Nee inderdaad' gaf Harry toe. 'Maar dat heeft natuurlijk een reden. Weet je nog wat een profetie is?'
'Ja,' antwoordde Lily een beetje nors, omdat haar broers wel altijd bij hun echte familie hebben gewoond. 'Dan weet je dus ook dat er een Profetie was gedaan over Voldemort en mij.' Lily knikte weer. 'Nou er is ook een Profetie gedaan die waarschijnlijk over jou gaat. Hij is gedaan door een Ziener midden in een kroeg, dus ongeveer de hele toverwereld weet er van af. Hij ging als volgt:

Aan het einde van het jaar, wordt een nieuwe kracht geboren.
Slim en Talentvol, sprekend als haar grootmoeder.
Zij kan dingen die niemand kan,
Zij zal de mensheid bevrijden van het duisterste.'


'Was dat hem?' vroeg Lily ongelovig. 'Ja, en veel mensen geloven ook dat jij het bent, omdat er staat dat ''ze'' op haar grootmoeder lijkt en jij lijkt heel erg op je oma Lily.' Lily dacht even na maar het leek alsof Harry haar gedachten kon lezen. 'Zij is natuurlijk al heel lang dood, maar jij lijkt op haar van toen ze nog even oud als jij was.' Lily dacht weer heel diep na en zei toen: 'Dus jullie lieten me hier opgroeien zodat ik veilig zou zijn?' Harry en Ginny knikten instemmend. 'Lily, ik weet dat dit een beetje veel informatie is voor één ochtend, dus misschien is het beter als je even gaat liggen,' zei meneer Van Dijk. Lily knikte, 'Maar nog één vraag, wanneer gaan we naar de Wegisweg?'


Reacties:


Redhead zei op 14 juni 2015 - 15:08:
Leuk! Kleine tip, want het gaat allemaal best snel. Leuk wel hoe je de personages schrijft, maar doe het rustig aan want anders is de spanning er van af. Verder is het superinteressant!