Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Marry me or die (Draco Malfoy) » Hoofdstuk 48

Marry me or die (Draco Malfoy)

18 maart 2015 - 15:34

541

0

174



Hoofdstuk 48

(Draco pov)
Mijn Dark Mark begint gevaarlijk te branden en kronkelen, het teken dat hij zijn volgelingen oproept. "Sorry, Artemis. Ik zie je later, ik moet me bij de Dark Lord keren." Zeg ik haar als Nuvi met een luide KNAL verdwenen is. "Maar Draco. Dit is het laatste gevecht. Nu kan je laten zien dat je aan de kant van Hogwarts staat, aan de kant van Dumbledore." Zegt ze met een verbaasde stem. "Mijn ouders zullen boeten als de Dark Lord denkt dat ik niet meer aan zijn kant sta. Zo gauw hij dood is, kunnen we weer samen zijn. Ik zal niemand laten sterven van onze kant, alleen van de kant van de Dark Lord. Maar eerst moet ik hem laten geloven dat ik nog loyaal ben." Antwoord ik aan één stuk. Mijn adem is er van op en dus adem ik diep in. "Oké, maar zorg dat ik je snel terug zie." Zegt ze met een angstige ondertoon in haar stem. "Ik kom terug, ik wil altijd terug jou, beloofd." Fluister ik, voordat ik haar een kus op haar lippen geef.

(Artemis pov)
Wanneer ik in de Great Hall aankom zie ik de harde waarheid. Geen enkele Slytherin blijft om aan onze kant te vechten. Enkel Draco en ik. "Zwakkelingen!" Roep ik hen toe voordat ik me naar Harry Potter keer. "Ik doe mee. Zeg me wat je nodig hebt en ik bescherm je totdat je het hebt bemachtigd!" Roep ik vol eerbied naar Harry, mijn vriend. "Dankje, Artemis. Jou vriendschap betekent veel voor me." Zegt hij met een typische Potter grijn. Eerst gaat hij praten met de geest van Ravenclaw. Strategisch blijf ik uit het zicht zodat Harry zijn plicht kan doen zonder iemand die hem stoort. Wanneer hij de informatie heeft die hij wilde, is hij teleurgesteld. Nog steeds weet hij niet waar het diadeem zich bevind, tot plots, hij een alwetende grijns om zijn lippen krijgt. "The Room Of Requirement!" Roept hij enthousiast. Met volle vaart lopen we er heen en onderweg komen we Ron en Hermoine tegen. Met drie gaan ze naar binnen en ik blijf buiten op de uitkijk staan. Plots verschijnen Vincent Crabbe en Gregory Goyle aangelopen samen met Draco. "Draco, eindelijk, daar ben je!" Roep ik opgelucht. Een gemene grijns vormt zich om de lippen van Gregory Goyle. "Ja, om je vriendje Potter te vangen, Mevrouw Riddle." Lacht hij gemeen. Vragend kijk ik naar Draco. "Nee Draco, dit kan je niet maken!" Roep ik hem toe terwijl Vincent en Gregory de deur open proberen te maken. "Sorry, Artemis. We leveren hem alleen uit aan de Dark Lord, daarna kan hij ervoor zorgen dat hij zichzelf red." Zegt hij met schaamte in zijn ogen. "Wat! Dit kan je niet maken..." De deur van de kamer gaat open. "Als je daar binnengaat dan zweer ik dat ik je nooit meer vergeef." Fluister ik woedend. "Kom mee Draco." Zegt Gregory en hij sleurt Draco naar binnen. Wanneer ik hen achterna wil komen, gaat de deur dicht en weigert me nog enige toegang. "Bloody hell!" Schreeuw ik boos. Minuten later vliegt de deur open en ik moet opzij springen voor de hitte van de vlammen die er alles verwoesten. Met een klap valt de deur dicht en verdwijnt.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.