Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Vergaan gefluister en verkruimelde memoires

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

1 april 2015 - 23:01

221

0

228



Vergaan gefluister en verkruimelde memoires

Naar aan leiding van Rickey Hades vertrek, besloten ik en August om onze familiegeschiedenis onder de loep te nemen. Het begon allemaal een kleine vijftig jaar geleden… Een kleine vijftig jaar geleden, stierf de eerste echtgenoot van onze overgrootmoeder. Agnetta Angela Argus was echter enkele jaren later hertrouwd met een oude kapitein. In tegenstelling tot haar eerste huwelijk, was dit er een uit liefde, maar dit was er echter niet aan te zien:de eerste twintig jaar van hun huwelijk was kinderloos en de dienstmeiden fluisterden dat de oud-kapitein zijn vrouw meed in bed. Pas na twintig jaar gebeurde er een mirakel: mijn grootmoeder was zwanger en beviel van een gezonde dochter. De datum stond weergegeven in het parochieregister. Maar hoe kwam het dat onze grootmoeder die uit haar eerste huwelijk -vier jaar getrouwd en drie zonen rijk- plotseling steriel bleef? Was het waar wat haar personeel toen gefluisterd had? Meed die kapitein haar in bed? Waarom? Impotentie? Een besmettelijke ziekte? Een gruwelijke verminking? Uiteindelijk was mijn moeder geboren. Grootmoeder was toen bijna vijftig geweest, een leeftijd waarop een vrouw haar moederschoot verdort… We wisten het niet. Op zolder vonden we enkele van haar dagboeken, maar deze waren zo oud dat ze verkruimelden voor we ze konden lezen… Wel vonden we grove schetsen van monsters, monsters die al jaren Augusts dromen bevolkten...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.