Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » The Book of Neya » Prologue

The Book of Neya

2 mei 2015 - 20:37

364

0

219



Prologue

Ik werd ten tijde van de eerste sneeuw die winter achtergelaten op de stoep van wat mijn adoptieouders zouden worden. Persoonlijk prefereer ik het woord ‘gevonden’, want dat is wat er gebeurde; ik werd gevonden door mijn ouders in een gevlochten rieten mand, gewikkeld in kasjmieren dekentjes en een enkel wolvenvel. De eerste zonnestralen verwarmden de kribbe en ik was in diepe slaap. Het hoofd van de bediening was die eerste die me zag. Ondanks haar initiële schok tilde ze de kleine kribbe met mij erin op en bracht me naar binnen terwijl ze de tweede dienstmeid mijn ouders liet waarschuwen. Voor Agatha, het hoofd van de bediening, was het liefde op het eerste gezicht. En zo gebeurde het dat ik niet alleen geadopteerd werd door mijn familie, maar ook door de hechte groep van personeel die hen omringde.

Ik ben Neya. Neya stamt af van Neylan en betekent ‘uitgekomen wens’. Dat is ook precies wat ik ben.. I guess. Mijn moeder houdt met haar hele hart en ziel van me en ik ben mijn vaders prinses. Met zulke liefde is geen gemeenschappelijk genetisch materiaal meer nodig; wij zijn sterker dan ons bloed. Liefde is geen pluizig huisdier dat op je schoot komt zitten als je dat wenst. De liefde tussen mijn ouders is als een oneindige zee: je zou er de zon niet in onder zien gaan. Zo reed mijn vader Evan reed een scheve schaats met mijn moeders beste vriendin Ysolde; ze raakte zwanger en baarde negen maanden later mijn broer Fergus. Ysolde’s partner Conlan leverde de baby - nog bloedig en niet gewassen - af bij mijn moeder met de boodschap dat dit het zoontje van haar echtgenoot Evan en haar toen nog beste vriendin Ysolde was. De toen al jarenlange vriendschap tussen Evelyn en Ysolde stierf een wrede dood die dag, maar mijn moeder nam Fergus op als haar zoon en dat was dat. Ze vormden een gezin dat door omstandigheden werd samengebracht, maar ook een gezin dat deze omstandigheden wist te overwinnen en er zelfs sterker door werd. Om die reden vormt de liefde tussen mijn ouders een eindeloze zee en niet de boot die de storm niet overleefde en schipbreuk leed.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.