Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Verlaten stad

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

8 april 2015 - 22:23

202

0

227



Verlaten stad

- Twee jaar later –

Het was middag en ik zat geknield in de kleine kerk van Doodskopeiland. Het gebouw was bouwvallig en armtierig: er zaten gaten in het dak, er leefden duiven in de zoldering en vrijwel alle ramen vertoonden barsten. Het enige dat nog restte van de oude glorie, was het stenen altaar en het beeld van de Heilige Maagd. Ik prevelde mijn gebed. Uiteindelijk stond ik op, sloeg een kruisteken en verliet de kerk. Ik dwaalde door de havenstad, die een spookstad was geworden. Vrijwel alle gezinnen hadden het eiland verlaten, evenals alle jonge mensen – de meisjes van lichte zeden incluis. Onkruid woekerde over de straten en straathonden liepen zielig achter me aan. Toen ik de laatste herberg naderende, sloeg ik vlug een sjaal om mijn hoofd en gezicht. Het mocht niet baten, ik werd herkent en het scheelde niet veel of ik werd geraakt door een lege beker. Ik versnelde mijn pas en onderdrukte de neiging om te hollen. Een paar huizen verder keek Barry, even varkensachtig als altijd, me venijnig aan. Ik negeerde hem, maar kon het gevoel van opstekende ongerustheid niet onderdrukken. Er was iets gaande op het eiland… Iets heel ergs… En het kon ieder ogenblik losbarsten…

[b][/b]


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.