Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pact met de duivel (fanfic schrijft) » Gepieker en leren riemen

Pact met de duivel (fanfic schrijft)

8 april 2015 - 22:47

180

0

230



Gepieker en leren riemen

Die nacht keek ik met lede ogen naar het plafond terwijl ik het gebonk uit de kamer ernaast probeerde te negeren. August had nooit goed kunnen slapen, als kind had hij vaak last gehad van nachtmerries, maar de laatste maanden spanden de kroon. De deur van zijn slaapkamer was onlangs bijna uit zijn scharnieren geduwd, en dus bond ik hem nu iedere avond vast met leren riemen. Niet dat het veel hielp. Iedere ochtend was er minstens één riem losgekomen en ik vermoedde dat zijn bed het komende weken zou begeven. Ik draaide mezelf op mijn zij en probeerde de slaap te vatten. In de kamer naast me werd geschreeuwd, ook een nieuwigheid. We hadden moeten vertrekken, dacht ik verbitterd, naar het vaste land. Amerika was zo’n gigantisch land, we hadden jaren het binnenland kunnen intrekken en we zouden er veilig geweest zijn. Waarom hadden we het niet gedaan? Trots was het antwoord en koppigheid. Maar wat had ik aan die waarom-vraag? Niets. Het was te laat. August zou een oversteek nooit overleven. We zaten vast op het eiland… Voorgoed…


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.