Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter » Hoofdstuk 2 diagon alley

Lily Potter

17 april 2015 - 17:28

641

0

203



Hoofdstuk 2 diagon alley

Lily gaat met haar gezin naar de diagon alley.

Ze stonden voor de stenen muur. Harry tikte een aantal stenen aan en er vormde zich een poort. Lily liep met haar gezin de diagon alley binnen. 'Gaan we naar de topfopshop van oom George?,'vroeg James. 'Nee,nee later als we daar nog tijd voor hebben,'antwoorde Ginny. 'Waar gaan we nu dan heen,'vroeg Albus op zijn beurt. 'We gaan nu naar de tovenstokkenmaker,'antwoorde Ginny weer. 'Hij heet gewoon Olivander hoor mam,'zei James. 'Jongens hou is op, jullie kunnen toch ook zien dat jullie moeder het druk heeft,'zei Harry. Lily ging op haar hurken zitten terwijl de rest doorliep. Wist ze wel zeker of ze een toverstok kon krijgen. Ze zag haar vader eraan komen, en begon direct haar veters los te maken en te strikken. Haar vader kwam tegenover haar zitten. Lily keek in de helder groene ogen van haar vader. 'Lily luna potter, je bent vernoemd naar 2 grote bijzondere heksen,'zei Harry. 'Maar pap wat nou als ik een snul ben?,' vroeg Lily. 'Lily, ik weet zeker dat je een heks bent, en als je dat niet bent hebben we er een hele lieve en slimme snul bij in de familie,'zei Harry. Lily gaf haar vader een knuffel, en ze liepen verder naar Olivander's. Ze zag haar oom Ron, tante Hermelien, nicht Roos en neef Hugo staan. Roos zat in hetzelfde jaar als Albus en was dus 13 jaar. Hugo ging net als haar voor het eerste jaar naar hogwarts en was dus 11 jaar. Hoe dichterbij ze kwam zag ze steeds duidelijker dat Hugo zichtbaar met een brief zwaaide. Ze begreep niet waarom hij dat deed, hij wist dat zij er nog geen had en daar erg mee zat. Nadat ze iedereen uitbundig had begroet, gaf Hugo haar de brief. Ze maakte hem open en las hem 3 keer door. Haar geluk kon niet meer op. 'Maar hoe komt mijn brief bij jullie thuis?,'vroeg Lily. 'Dat vroeg ik me ook af,' Lily hoorde de vertrouwde stem. 'Marcel wat doe jij hier??,'vroeg Lily. 'Vanaf nu is het professor Lubbermans voor jou jongedame,'zei Marcel met een lach. Na druk gepraat te hebben en afscheid genomen hebben van Marcel ging ze Olivander's binnen. 'Ik vroeg me al af wanneer je zou komen, Lily Potter,'zei Olivander nadat ze binnen gekomen waren. 'Probeer deze eens,' zei Olivander. Lily gaf er een zwaai aan en het ruit brak. 'Nee nee deze zeker niet,'zei Olivander. Nadat dit nog 2 keer was gebeurd, had ze de goede gevonden. 'Wilg, met het hartenbloed van een draak, 26.7cm buigzaam. Interessant.. interessant,'zei Olivander. Lily was ontzettend blij met haar toverstok, nu was Hugo aan de beurt. Hij was ontzettend zenuwachtig. Bij hem was het in de 2e keer raak. 'Vlier, met een haar van een eenhoorn, 27.1cm buigzaam. Interessant.. interessant,'zei Olivander weer. Nadat ze de toverstokken betaald hadden en Olivander uitbundig gedag gezegd hadden, gingen ze naar klieder en vlek waar de rest was. Ze liepen de winkel in, ze kwamen Roos tegen die veels teveel boeken had dan nodig was. Nadat ze alle spullen voor school verzameld hadden gingen ze naar de topfopshop, omdat James dat zo graag wou. Lily had haar vader en oom Ron al een tijdje niet gezien. Agja die zouden zo weer opduiken. Nadat James (van zijn zakgeld) heel wat inkopen had gedaan liepen ze naar buiten. Waar ze Harry en Ron tegemoet liepen. 'Lily, Hugo kijk is wat we voor jullie hebben,'riep Ron. 'Hier voor jou, een sneeuwwitte uil,'zei Harry. 'Dankjewel pap, ik noem haar hedwig,'zei Lily. 'En Hugo kijk is, ik heb een rat voor je,'zei Ron. Hugo was heel erg blij bij het zien van zijn rat. Hij was altijd al jaloers geweest op Roos, wist Lily. 'Oke we moeten gaan voordat oma boos wordt,' zei Hermelien. 'Oma? Gaan we naar het nest, hoe gaan we?,'vroeg Lily. 'We verschijnselen,'zei James met een grijns.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.