Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter » Hoofdstuk 3 het Nest

Lily Potter

17 april 2015 - 22:00

396

0

172



Hoofdstuk 3 het Nest

Ik hoop dat jullie mijn fanfiction leuk vinden!

'James en Albus verschijnselen met Harry, Hugo met Ron, Roos met Hermelien, en Lily met mij,'zei Ginny. 'Op 3 verschijnselen we daar gaan we, 1..2..3,'zei Harry. Lily voelde hoe haar moeder haar extra stevig vast hield, ze voelde een drukkend gevoel ze kon even niet meer ademen. Hoe snel het gevoel gekomen was, zo snel was het ook weer verdwenen. Voor Hugo, Roos, Albus en Lily was het de eerste keer. James had al een keer eerder verschijnseld. Lily zag dat Hugo en Albus aan het overgeven waren, zelf had ze het ingehouden maar bij dat aanzicht moest ze zelf ook. Roos was de enige die geen problemen had, daar had ze wel wat over gelezen dacht Lily. Nadat ze uitbundig waren begroet door hun oma en opa, en heerlijk hadden avondgegeten hadden, moesten ze naar bed. Lily sliep samen met Roos op de oude kamer van Bill. Lily had nog over veel dingen nagedacht voordat ze in slaap gevallen was. 'Lily wordt nou eens wakker slaapkop,'hoorde Lily iemand zeggen. Ze opende haar ogen, en keek recht in de helder groene ogen van Albus. 'ja..ja ik kom al,'zei Lily die een gaap niet kon onderdrukken. Nadat ze was aangekleed liep ze de trap af naar beneden. Nadat ze had gegeten begon ze met het inpakken van haar hutkoffer, het was namelijk morgen al 1 september. De dag ging snel voorbij, en voordat ze het wist was het alweer avond. Ze zaten aan tafel voor het avondeten. 'Ik weet zeker dat jullie ingesorteerd worden bij Zwadderich. Ik denk dat de sorteerhoed nu wel vindt dat hij genoeg kinderen uit onze familie bij Griffoendor heeft ingedeeld,'zei James op een plagerige toon. 'Doe nou niet zo flauw James!,'zei Ginny. Ondertussen was Hugo helemaal bleek geworden, en Hermelien probeerde hem gerust te stellen. 'James is toch en grapjas, dat weet je toch,'zei Hermelien. 'hee pap wanneer kwam Ted nou terug van vakantie het duurt wel erg lang,'zei James. 'James Sirius Potter, gedraag je nou eens en bied je excuses aan, als je iets aanricht moet je niet gelijk van onderwerp veranderen,'zei Harry. Lily moest er wel om lachen. Ze had de pesterijtjes van James al eerder gezien namelijk bij Albus, en Albus was ook in Griffoendor gekomen. Het zal wel goed komen. Althans dat hoopte ze. 'Jongens morgen is jullie grote dag dus ga maar vroeg naar bed,'zei oma Wemel.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.