Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter » Hoofdstuk 4 de avond voor Hogwarts

Lily Potter

25 april 2015 - 14:26

401

1

201



Hoofdstuk 4 de avond voor Hogwarts

nieuw hoofdstuk!!!

'Maar ik wil nog helemaal niet slapen,'zeurde James. 'Niet zo'n grote mond tegen je oma,'zei Ginny op strenge toon. 'Jullie mogen opblijven tot jullie neefje, nichtje,tante en oom er zijn,'zei Harry. Lily zat inmiddels met Roos op hun kamer. Roos was inmiddels aan haar 3e schoolboek begonnen, en Lily checkte al haar spullen nog na. Toen hoorde ze de deur open en dicht slaan, en veel stemmen in de gang. Lily en Roos wisten niet hoe snel ze naar beneden moesten gaan. Ze rende te trap af, net zoals de jongens deden. En daar stonden ze dan. Haar neef, Fred hij was 17 jaar en ging naar het 7e jaar. haar nicht, Roxanne zij was 15 jaar en ging naar haar 5e jaar. En natuurlijk stonden daar haar oom George en tante Angelique. Nadat ze elkaar uitbundig begroet hadden, gingen de kinderen naar boven. De jongens gingen naar George zijn oude kamer, en de meiden naar Bill zijn oude kamer. Terwijl Roxanne Lily van alles vertelde over Hogwarts, las Roos ongestoord verder. Roxanne en Fred zaten allebei in Griffoendor, net zoals de rest van de Wemels. *BANG* ineens stond haar neef Fred voor haar. 'Oh stoor ik jullie tijdens jullie meiden gesprekjes,'vroeg hij op plagerige toon. 'Toevallig hadden we het wel over zwerkbal,' antwoordde Roxanne bits. 'Oh cool, dan blijf ik gezellig mee kletsen ik ben toch aanvoerder van het team, Roos..altijd aan het lezen,' zei Fred. Roos knikte terwijl ze doorlas, alsof het een heel spannend boek was. 'Sinds wanneer ben jij aanvoerder,' vroeg Lily. 'Dit jaar is mijn eerste jaar, vorig jaar speelde ik als wachter maar de aanvoerder is nu van school, dus hebben we vorig jaar alvast besloten wie aanvoerder wordt.' 'Ga je niet meer spelen dan?,'vroeg Lily. 'Nee, ik vind het wel goed zo en ik wil andere ook de kans geven om in het team te komen,'zei Fred. 'Als wat speel jij dan Roxanne?,'vroeg Lily. 'Ik speel als jager,'zei Roxanne. James speelt ook als jager wist Lily. Albus speelt als reserve, en hij moet iedere wedstrijd wel invallen want er was altijd wel iemand gewond. Lily zou later zo graag in een officieel team willen spelen. Net zoals haar moeder had gedaan. *BANG* en Fred was weer verdwijnseld. 'Hou nou toch eens op.' Hoorde Lily haar tante nog zeggen. na nog wat gepraat te hebben moesten ze gaan slapen. Lily droomde over Hogwarts en zwerkbal.


Reacties:


LauraHoran
LauraHoran zei op 8 mei 2015 - 19:32:
Leuk hoor! snel nieuw hoofdstuk aub!!!