Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter » Hoofdstuk 5 de reis naar Hogwarts

Lily Potter

21 mei 2015 - 15:38

352

1

214



Hoofdstuk 5 de reis naar Hogwarts

Sorryyyyy, ik heb het gewoon heeel erg druk met school. Maar vanaf nu probeer ik iedere dag een hoofdstuk te maken. Nogmaals sorryyyy!! Veel lees plezier!!!

Lily lag al een tijdje wakker. Ze vond het nou eenmaal zo spannend allemaal. Ze werd geroepen en liep naar beneden om te onbijten, als dat tenminste zou lukken. Daar zag ze haar opa zitten, met alle klein kinderen om hem heen. Ze ging erbij zitten. Haar opa vertelde verhalen over zijn tijd. 'Komen jullie ontbijten, we eten in de tuin,'hoorde ze haar oma roepen. Ze liep met de rest naar de tuin, waar ze een heerlijk ontbijt zag. 'Boekenwurm hoe gaat het met jou? Ben je wel ver genoeg met je boek,'vroeg Fred plagerig. Roos gaf hem een geïriteerde blik. 'Nee eigenlijk niet ik had verwacht vandaag dit boek wel uit te hebben, maar ik loop nu al achter op schema.' Nadat ze hadden gegeten en opgeruimd hadden ging Lily even naar boven. Hier hadden haar nichten haar gerust gesteld. 'James hou nou eens op,'hoorde ze haar vader beneden roepen. Ze probeerde haar hutkoffer op te tillen, wat niet lukte en ze viel van de trap. 'Wat was... LILY snel James haal je oma,'hoorde Lily haar vader nog vaag roepen. Ze deed haar ogen open en bevond zich op de bank, ze keek recht in de welbekende helder groene ogen. 'Lily gaat het al?' Ze zag dat iedereen nog op de bank zat, toen keek ze op haar horloge ze moesten nu vertrekken als ze het wouden halen. 'Wanneer gaan we?' 'Ja wanneer gaan we,' hoorde ze James geïriteerd vragen. Albus daarentegen vroeg hoe ze zich voelde. 'Nou, oma heeft alles gedaan wat ze kon,' zei Ginny,'Lily lieverd voel je je nog goed?' 'Ja mam, kunnen we gaan.' 'Als je je weer goed voelt kunnen we gaan ja,'zei haar oom. Nadat ze met de welbekende ruzies eindelijk aangekomen zijn rennen ze het peron op. En ze rennen ook door de muur tussen 9 en 10. Het is niet zo bijzonder meer voor haar, ze is hier al eerder geweest. Maar dan meestal huilend. Ze lopen het peron op en als gewoonlijk is het super druk. Maar door al die drukte ziet ze tog een aantal rode haren en dus haar familie.


Reacties:


Redhead zei op 18 juni 2015 - 21:03:
Cool!